شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
ابتکار خبر داد:
آبادان - شوشان ؛ رییس سازمان حفاظت محیط زیست از صدور مجوزهای نهایی شبکه ملی سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست خبر داد و گفت: تشکیل شبکه ملی سمن‌های محیط زیستی به‌صورت رسمی اقدامی بسیار بزرگ برای حضور موثر نهادهای مدنی در تصمیم‌سازی در عرصه اجتماعی ایران است

شوشان ؛ به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، دکتر معصومه ابتکار در نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان محیط زیست استان که امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد صدور مجوزهای نهایی شبکه ملی سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست را تبریک بگویم که ان‌شاءلله این شبکه به‌طور رسمی به عنوان یک نهاد مدنی پا به عرصه اجتماعی بگذارد.


وی تصریح کرد: تشکیل شبکه ملی سمن‌های محیط زیستی به‌صورت رسمی اقدامی بسیار بزرگ برای حضور موثر نهادهای مدنی در تصمیم‌سازی در عرصه اجتماعی ایران است تا بتوانند در این امور بسیار موثر باشند. امیدواریم نهادهای مدنی بتوانند هم در زمینه نقد و رصد و هم در زمینه مشارکت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها نقش مهمی ایفا کنند. 

معاون رییس جمهور عنوان کرد: یکی از مصوبات دولت موضوع عضویت رسمی شبکه سمن‌های محیط زیستی هر استان در شورای برنامه‌ریزی آن استان بود. این مصوبه موجب می‌شود تا شبکه سمن‌های محیط زیست به‌عنوان عضو کارگروه آمایش محیط زیست و شورای برنامه‌ریزی استان خود بتوانند هم حق رای داشته باشند و هم در تصمیم‌سازی‌ها در استان، ایفاگر نقش و اثرگذار باشند.

ابتکار ادامه داد: از استاندار خوزستان انتظار داریم که چنین موضوعی را در خوزستان پیگیری کند تا نماینده شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی خوزستان در شورای برنامه‌ریزی عضو و این مصوبه دولت در خوزستان اجرا شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این پیشنهاد می‌شود این نماینده یا شبکه سمن‌های محیط زیستی در سایر کمیته‌های مرتبط با موضوعات استان نظیر مباحث پیرامون گردوغبار، تالاب‌ها و در مجموع مسائل مربوط به محیط زیست عضو شوند تا از ظرفیت جامعه مدنی در شکل‌گیری سیاست‌های استان خوزستان بهره‌مند شویم. این امر رویکرد دولت یازدهم بود.

ادامه دارد...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار