شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
هاشمی طبا در گفت و گوی ویژه خبری: سیل مهاجرین روستایی در 10 سال آینده به حاشیه شهرها می‌آید
۶ میلیون نفر محرومی که مجلس مشخص کرده باید طبق قانون یارانه بیشتری در اختیار آنها از طریق سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرد....
سیدمصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: روند حمایت دولت از بیمه‌های درمانی خوب است اما باید بدانیم که دولت به تنهایی نمی‌تواند رفاه عمومی را در همه زمینه‌ها افزایش دهد.

سیدمصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو زنده تلویزیونی خود با شبکه دو صداوسیما با بیان اینکه هزینه‌های تبلیغاتی شخصی ندارم، گفت: صددرصد هزینه‌های انتخاباتی مرا که در صداوسیما انجام گرفته فقط صداوسیما پرداخت کرده است که از این نهاد تشکر می‌کنم.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برخی کارها توسط روسای جمهور بیشتر جنبه نمایشی دارد، گفت: اینکه یک نفر در یک استان سوار بر یک ماشین روباز شود و مردم را به دنبال خود بکشد مناسب نیست و اساسا کارایی هم ندارد. این به لحاظ ارتباطاتی ظاهرا رو در رو است اما صرفاً نمایشی و گزینشی است چراکه رئیس‌جمهور می‌تواند از راه‌های دیگر ارتباطاتی از نیازهای مردم آگاه شود.

وی با بیان اینکه مهمترین کار رییس‌جمهور رسیدگی و صدور دستورالعمل برای کل کشور است، گفت: کار رئیس‌جمهور صدور دستورالعمل و برنامه‌ها از بالا است که یک دستور از سوی رئیس‌جمهور می‌تواند در کل کشور و در همه حوزه‌ها اجرا شود و تاثیر آن لمس شود.

هاشمی‌طبا در ادامه درخصوص حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: در آموزش و پرورش ما دو بعد آموزشی و پرورشی داریم که متاسفانه بعد پرورشی آن مغفول مانده است. یک سند توسط یونسکو که به تایید دولت و آموزش عالی نیز رسیده است وجود دارد که برندهای مهمی را به مسائل تربیتی اختصاص داده است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه محرومیت‌ها در برخی مناطق به گونه‌ای است که باید به طور ویژه به آن رسیدگی کرد، گفت: ۶ میلیون نفر محرومی که مجلس مشخص کرده است باید طبق قانون یارانه بیشتری در اختیار آنها از طریق سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرد. یارانه متساوی را قطع می‌کنم چراکه این عدالت نیست.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مردم ما باید آگاهانه به کشورشان متعهد باشند، گفت: شرایط زیستی ایران امروزه در حوزه مسائل آب، خاک، رودخانه‌ها و دفع زباله‌ها در وضعیت خوبی نیست و باید با مردم به طور جدی در این خصوص حرف بزنیم. اینکه صرفاً به مردم بگوییم ما قربان شما می‌رویم کاری از پیش نمی‌برد. ایران ما باید یک مملکت خوب و نه یک ویرانه باشد.

هاشمی‌طبا در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص تعهد به ترویج و حفظ فرهنگ انقلابی پاسخ داد: به عمل کار برآید نه به سخنرانی. کسی که می‌خواهد انقلابی باشد، انقلابی بودن به داد و فریاد نیست یا بستن یقه نیست. کسی که می‌خواهد انقلابی باشد اول باید حق‌الناس را رعایت کند و دوم اینکه دروغ نگوید.

هاشمی‌طبا با اشاره به مثال موردی خیابان جمهوری اسلامی تهران و تابلوهای تبلیغاتی اجناس خارجی در آن گفت: این تابلوها معمولا تبلیغ کالاهای آمریکایی، کره‌ای یا دیگر کشورهای خارجی است. مسوولان انقلابی واقعی باید همه این تابلوها را ایرانی کنند نه اینکه تابلوها را پایین بیاوریم بلکه در دل مردم هوس محصولات ایرانی را ایجاد کنیم.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری درخصوص سوالی مبنی بر ضرورت احقاق حقوق ملت ایران و ایستادگی در برابر فشارها با تقسیم‌بندی ایستادگی و جهاد گفت: ایستادگی و جهاد در همه زمان‌های مختلف ثابت است اما شکل آن عوض می‌شود. صلح امام حسن (ع) و جهاد امام حسین(ع) هر دو روی یک سکه هستند که در زمان خود موجه بودند.

وی با اشاره به امضای برجام توسط ایران گفت: من مطمئن هستم زمانی که آقای ظریف متن توافق را امضا می‌کردند از ماهیت واقعی آمریکا آگاه بودند اما این دلیل نمی‌شود که ما یک معاهده‌ای که با چند کشور در مورد منافع ملی ما امضا شد را امضا نمی‌کردیم اما بدانیم که دشمنان ما که اسرائیل و نتانیاهو در رأس آنها قرار دارند زمانی که این معاهده امضا شد بسیار ناراحت بودند.

هاشمی‌طبا با انتقاد از ورود غیرقانونی کالاها و ماشین‌های کره‌ای گفت: آنها ما را تحریم می‌کردند اما ما می‌گفتیم که ما این تحریم‌ها را دور می‌زنیم و این کالاها را می‌خریم. آیا فکر می‌کنید کشور کره نمی‌دانست که ما کالاهای آنها را مصرف می‌کردیم؟ این استقامت نیست استقامت این است که جدی باشیم و همه حقایق را بگوییم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه همه ما مسوول خون شهدا و ادامه راه آنها هستیم، گفت: همه مردم باید در قبال مسائل داخلی مملکت مسوول باشند. همه باید با پایداری خود ایران را حفظ کنند تا میراثشان برای آیندگان یک میراث خوب باشد. میراث خوب میراث نادرشاه افشار بود که حفظ ایران در آن زمان بود و میراث بد هم میراث سلطان حسین صفوی بود که ایران را در دوره زمامداری‌اش تضعیف کرد.

وی با بیان اینکه کشور بدون مردم وجود نخواهد داشت، افزود: مردم هم بدون یک سرزمین واحد و یکپارچه هویت ندارند. همه ما باید ایران را با تاکید بر شعار «چو ایران نباشد تن من مباد» حفظ کنیم. ما در داخل سرزمین‌مان را داریم از دست می‌دهیم. کشاورزی ما باید در راستای اقتصاد مقاومتی مکانیزه شود وگرنه سیل مهاجرین روستایی در ۱۰ سال آینده به حاشیه شهرها می‌آید که این جز با سرمایه‌گذاری درست و اجرای برنامه ششم توسعه راهکار دیگری ندارد.

هاشمی‌طبا بر جمع‌بندی سخنان خود با ابراز امیدواری از اینکه مناظره‌ها به شکل اسلامی برگزار شود، گفت: همه مردم در آینده با همکاری رئیس‌جمهور و سایر قوا ان‌شاءالله که کشور را به سرمنزل مقصود برسانند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار