شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
گزارش شوشان از افتتاح ستاد هنرمندان حامی روحانی در خوزستان با حضور برخی از اهالی هنر
باید هنرمندان با آسودگی خاطر فعالیت های خود را ادامه دهند تا در حوزه هنر شاهد توسعه باشیم
شوشان: ستاد هنرمندان حامی روحانی در خوزستان با حضور برخی از اهالی هنر افتتاح شد.

به گزارش شوشان ، در این مراسم ، اکبر ظریفی مدرس دانشگاه در آیین افتتاح ستاد هنرمندان استان خوزستان روحانی گفت: هنرمندان همیشه تحول خواه و مترقی بوده اند و به سعادت رساندن جامعه ایران را دنبال کرده اند. در واقع هنر و ادب تمام دوران جامعه ایران را گرفته است و هرگز آسمان ایران از چنین ستاره هایی بی بهره نبوده است.

وی اضافه کرد: حوزه تحول خواه، هنرمندان را همیشه به همراه داشته است و آنها نیز باعث خیر و برکت بودند. به تعبیری نهاد ناآرام جهان در طول تاریخ در شخصیت ها و نهادهای هنرمندان تبلور پیدا کرده است.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: مادامی که وضع روح و روان یک جامعه متزلزل می شود هنرمندان مجبور به جوش و خروش می شوند تا ورای وضع موجود حرکت کنند. بر هیمن اساس جامعه ی هنری ایران همیشه دو گام از بقیه حلوتر بوده است.

ظریفی تحول خواهی و پیشگامی اهالی هنر در اکثر امور را باعث خسارت هایی بر پیکره هنر دانست و افزود: تحول خوهان به خاطر آنکه نمی توانند بستر جامعه را با خود همراه کنند هزینه های سنگینی می دهند، البته احترام ایرانیان به هنر به خاطر پیشقراول بودن آنها در هزینه دادن است و همواره در طول تاریخ با هنرمندان با نیک نامی یاد کردند. وی اضافه کرد: درست است که هنرمندان همیشه دو گام جلو تر بودند اما هیچ وقت از بدنه جامعه دچار گسست نشدند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در گذشته آسیب به هنرمندان دل جامعه را به درد آورد، باید هنرمندان با آسودگی خاطر فعالیت های خود را ادامه دهند تا در حوزه هنر شاهد توسعه باشیم. پس دست به دست هم می دهیم با پیشقراولی هنرمندان در راه توسعه ایران همراه و هم گام می شویم.

رضا کیانی رئیس ستاد هنرمندان استان خوزستان روحانی در آیین افتتاح ستاد بیان داشت: شعار اصلی روحانی در روز ثبت نام ریاست جمهوری، من برای ایران آماده ام و من برای اسلام آماده ام، بود. در همین شعار یک سرزندگی و پویایی موج می زند و افق روشنی را برای ما ترسیم می کند.
کیانی اضافه کرد: برای اسلام انقلاب کردیم و حماسه ها آفریدیم و از بحران ها گذشتیم، حال باید مسلمان بمانیم تا رستگار شویم، لازم است در این راه از دروغ و تهمت و .. اجتناب کنیم و از خود گذشتگی و عشق به مردم را سرلوحه قرار دهیم.

رئیس ستاد هنرمندان روحانی از ارزش ها سخن به میان آورد و گفت: وقتی صحبت از ارزش ها می شود، پاسداری از بیت المال، حقوق انسانی و حقوق بشر هم نمایان می شود. در واقع رمز بالندگی و روحیه آزادی خواهی شیعه توجه به فرهنگ عاشورا و ایمان به فرهنگ انتظار است. امیدوارم این افکار بتواند عدالت را در جامعه گسترش دهد.

کیانی در خصوص شعار آمده ام برای ایران روحانی بیان کرد: این شعار بیان گر تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشتشان و از دیگر سو دفاع از ارزش ها و هویت ایرانی مثل شاهنامه و استفاده از کهن الگوها در زندگی است. البته وظیفه هنرمندان است که این الگوها را وارد زندگی مردم کنند.

کیانی ادامه داد: در این ستاد قصد داریم تا از ظرفیت کلیه هنرمندان خوزستانی که با تفکر اصلاح  طلب و اعتدال همراه هستند استفاده کنیم، هر چند که با من مخالف باشند. لذا تقاضا دارم که در کنار ما باشید و ما را یاری کنید تا بتوانیم با خرد جمعی برنامه های خوبی در اهواز و شهرستان ها تدارک ببینیم. همه تلاش ما این است تا در این راه بیشتر از آنکه حرف بزنیم عمل کنیم تا به هدف برسیم، می توانیم شعار هر هنرمند یک ستاد را اجرایی کنیم و مروج تفکر اصلاح و اعتدال باشیم.
















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار