اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
مدیرعامل هلال احمر خوزستان:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در 50 سال گذشته 332 زمین لرزه در این استان اتفاق افتاده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در 50 سال گذشته 332 زمین لرزه در این استان اتفاق افتاده است.

علی خدادادی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته هلال احمر، با بیان اینکه خوزستان در رتبه دوم حوادث طبیعی در کشور قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس بررسی هایی که انجام شده در 50 سال گذشته در خوزستان 307 زلزله با قدرت یک تا 5 ریشتر و 25 زلزله با قدرت 5 تا 7 ریشتر اتفاق افتاده است.

وی گفت: 43 حادثه طبیعی در جهان شناخته شده که 32 حادثه از آنها در کشور و 28 مورد در خوزستان احتمال وقوع دارد. خدادادی با بیان اینکه ایران در رتبه سوم مخاطرات طبیعی جهان قرار دارد افزود: 15 درصد جمعیت کشور در معرض زلزله هستند، همچنین سالانه سه هزار نفر در کشور در اثر حوادث طبیعی تلف می شوند و 1.5 میلیون نفر نیز تحت تاثیر این حوادث قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: سالانه در کشور 2میلیون و 340 هزار نفر تلفات ناشی از حوادث شغلی و 112 هزار آتش سوزی در کشور اتفاق می افتد. خدادادی با بیان اینکه سالانه هفت تا 12 درصد تولید ناخالص کشور صرف حوادث طبیعی می شود گفت: این مبلغ بسیار هنگفت است، از سوی دیگر آمارها موید این است که برای مقابله با حوادث طبیعی باید برنامه داشته باشیم که مهمترین برنامه هلال احمر، آموزش و پیشگیری در مقابل پدیده های طبیعی است.

وی اظهار کرد: طرح خانواده آماده در مخاطرات یا طرح 'خادم' در خوزستان در مرحله اول 15 هزار خانواده در استان را تحت آموزش قرار داده که تعداد آنها در مرحله دوم و سوم بیشتر می شود.
خدادادی اضافه کرد: طرح دادرس ویژه ایجاد آمادگی مقابله در دانش آموزان اجرا می شود که بر اساس گزارش های دریافتی این طرح اثرات مثبتی داشته و برخی دانش آموزان توانسته اند از آموخته های خود استفاده کنند.

وی همچنین گفت: در راستای فعالیت های بشر دوستانه، توانمندسازی و کاهش محرومیت در خوزستان نیز با استفاده از کمک ها انجام شده است. خدادادی خدمات رسانی به زوار اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه، خدمات رسانی به مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور و خدمات بهداشتی درمانی با تعرفه دولتی را از دیگر فعالیت های هلال احمر خوزستان عنوان کرد و از مردم درخواست کرد تا با حمایت از حرکت های داوطلبانه و خیرخواهانه به تداوم آنها کمک کنند.

18 اردیبهشت (8 می) روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده که این روز آغاز هفته هلال احمر در کشور است. این سازمان بین المللی با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی فعالیت می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار