شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
ابر انسان‌های خوزستانی، رکورد جدید کشیدن کامیون با دندان را باز هم به نام خود در کشور به ثبت رساندند.

 به گزارش ایسنا ، مراسم ثبت رکورد جابجایی کامیون با دندان توسط پوریا و فائزه سرلک امروز (جمعه) با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و مسوول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی و همچنین جمع بسیاری از مردم اهواز در پارکینگ شماره 4 کیانپارس برگزار شد.

 در ابتدا فائزه سرلک که مدتی پیش نیز سه خودرو سواری را با دندان به مسافت چهار متر و ۶ سانتی متر جابجا کرده بود، کار خود را برای ثبت رکوردی جدید این بار برای کشیدن یک کامیون 6 تنی با دندان آغاز کرد.

فائزه سرلک در سه شانسی که برای ثبت رکورد خود داشت، از ۲ بار آن استفاده کرد و در مرحله اول ۲۳ متر و ۳۰ سانتی متر و در مرحله دوم ۲۳ متر و ۸۰ سانتی متر را به ثبت رساند. در نهایت نیز رکورد ۲۳ متر و ۸۰ سانتی متر در مدت زمان ۴۸ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه برای فائزه سرلک به ثبت رسید.

 در ادامه نیز پوریا سرلک خود را برای کشیدن دو کامیون که هر کدام ۶ تن وزن داشتند، آماده کرد. او نیز همچون خواهرش از سه شانس خود برای کشیدن این خودروها با دندان، برای ۲ بار استفاده کرد که در مرحله اول ۱۵ متر و ۴۰ سانتی متر و در مرحله دوم ۱۱ متر و ۱۵ سانتی متر را به ثبت رساند و در نهایت اولین رکورد وی که ۱۵ متر و ۴۰ سانتی متر در ۴۸ ثانیه و ۴۴ صدم ثانیه بود، برای او به ثبت رسید.
پس از پایان مراسم، هادی رضایی، مسوول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درخواست کشیدن خودرو با دندان توسط دو ورزشکار خوزستانی؛ فائزه و پوریا سرلک جهت ثبت در کتاب رکوردهای گینس به دست ما رسید و ما هم مستندات را آماده کرده‌ایم که به یکی از دفاتر فرعی رکوردهای گینس ارسال کنیم و در صورت تایید آن‌ها بتوانیم در کتاب گینس هم به ثبت برسانیم.

 وی افزود: این کار جهت تایید، حدودا سه ماه زمان می‌برد تا مطمئن شویم که به رکوردهای گینس می‌رسد یا خیر.

 مسوول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی بیان کرد: این کار بسیار مشکل و در نوع خود منحصر به فرد و در دنیا کم‌نظیر است. به هر حال نمی‌توانیم مشابه چنین رکوردهایی را داشته باشیم، چرا که نوع این خودروها و وزن آن‌ها در همه جای دنیا وجود ندارد، ضمن این‌که محل‌هایی که برای ثبت رکورد هم انتخاب می‌شود، متفاوت است و از این جهت در نوع خود رکورد جدیدی است.

 همچنین ابراهیم نریموسایی، دبیر هیات ورزش‌های همگانی خوزستان، اظهار کرد: هیات ورزش‌های همگانی خوزستان طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های خود را در سطح استان و در جهت نشر و گسترش ورزش و فرهنگ ورزش در بین شهروندان، به مرحله اجرا در می‌آورد.

وی افزود: خروجی داده‌های علمی نیز مبین این است که در سال‌های اخیر با رشد 10 درصدی مشارکت شهروندان در فعالیت‌های ورزشی رو به رو بودیم و این افزایش در آینده ادامه خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار