اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
امام جمعه اهواز: رای دهندگان در انتخابات، نامزد اصلح را با مطالعه و تحقیق برگزینند
امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: مساله انتخابات باید جدی گرفته شود.
امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت  مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: مساله انتخابات باید جدی گرفته شود.

 آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (15 اردیبهشت) در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز، با توصیه به رعایت تقوا و تبریک اعیاد شعبانیه بر لزوم پرداخت زکات تاکید و اظهار کرد: پرداخت زکات موجب عنایت و توجه الهی می‌شود. شاهد بودم در سال‌هایی که کشاورزان زکات محصولات خود را پرداخت می‌کردند، لطف و برکت الهی شامل حال محصولات کشاورزی آن‌ها می‌شد؛ چرا که خود را به پرداخت زکات مقید کرده بودند.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) در ماه شعبان و نامگذاری این مناسبت به نام روز جوان، تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) به جوانان ما درس دینداری و استفاده از دوران جوانی برای رشد و پرورش شخصیت معنوی داد. اکنون هم برای جوانان چنین امکانی وجود دارد.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان بیکاری و بی‌تقوایی را برای جوانان یک مفسده دانست و عنوان کرد: بیکاری و بی‌تقوایی در دوره جوانی مانند اسب سرکش و چموشی، موجب سقوط راکب خود به قعر دره و در نتیجه هلاکت او می‌شود.

موسوی جزایری با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت جوانی، بیان کرد: فرصت جوانی باید برای پرورش، رشد و تربیت شخصیت معنوی، عرفانی و الهی جوان و دستیابی به مقامات علمی، اخلاقی و شغلی مورد استفاده قرار بگیرد. مبادا دوران جوانی به بوالهوسی سپری شود.

وی با اشاره به وضعیت جوانان در دوران طاغوت شاهنشاهی در ایران، گفت: در این دوران، تمام امکانات و برنامه‌های ضداسلامی به منظور انحراف و فساد در اختیار جوانان قرار می‌گرفت. در همین زمان مشاهده کردیم چگونه با اراده و خواست الهی، در اوج اقتدار شاه و فرهنگ مبتذل غرب، نیروی جوانان صالح انقلابی و پیروان حضرت امام خمینی (ره) مانند آتشفشانی مهیب سر به آسمان کشیدند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در بطن آن همه فساد در دوران طاغوت شاهنشاهی، ناگهان شعله ایمان جوانان زبانه کشید و شاه و اربابان شاه را درهم شکست. قدرت این جوانان که از حاکمیت هوای نفس خارج شدند و با روی آوردن به خداوند و تاسی از تعلیمات محمدی و علوی، پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند در دوران جنگ تحمیلی نیز موجب مایوس شدن دشمنان شد، به طوری که دست قدرت جوانان مؤمن ما در جبهه‌های دفاع مقدس کنترل جنگ را در اختیار خود درآورد.

جزایری افزود: الگوی این جوانان حضرت علی‌اکبر (ع) بود، در حال حاضر نیز چنین جوانانی در جمهوری اسلامی وجود دارند، اما باید افزایش یابند؛ چرا که دشمنان بیکار نمانده‌اند و مرتب خواب‌های شیطانی می‌بینند و برای جوانان ما برنامه‌ریزی می‌کنند تا جوانان ما گمراه شوند، بنابراین باید با مراقبت از جوانان سدی جلوی دشمن باشیم.

وی به مذاکرات اخیر صلح سوریه اشاره و اظهار کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد و جریان‌هایی که به ضرر سوریه مداخله می‌کنند، تا معلوم نشدن نتایج این مذاکرات از اظهار نظر در این زمینه باید خودداری کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به حادثه ناگوار اخیر در معدنی در استان گلستان، تصریح کرد: در اثر انفجار این معدن و محبوس شدن عده‌ای، افرادی نیز برای نجات محبوس‌شدگان همکار خود جان باختند که در واقع این افراد به شهادت رسیدند؛ چرا که برای نجات نفوس مسلمانان، به خطر زدند. به خانواده تمام این جان‌باختگان، این فداکاری را تسلیت و تبریک می‌گوییم.

جزایری با تاکید بر لزوم جدی گرفتن مساله انتخابات و ابراز امیدواری نسبت به حضور فعالانه مردم پای صندوق های رای در انتخابات 29 اردیبهشت، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، قدرت جمهوری اسلامی که در حقیقت قدرت مردم این کشور است، در عرصه‌های جهانی بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: طبیعتا نمی‌توانیم به‌ویژه از این تریبون مقدس از کاندیدای خاصی به عنوان فرد اصلح در انتخابات پیش رو نام ببریم. این مساله بر عهده خود مردم است، اما توصیه می‌کنیم مردم برای انتخاب فرد اصلح مطالعه، تحقیق و بررسی کنند و از آگاهان و مطلعان نیز سوال کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار