اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
 رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران گفت: کسانی که هیچ اقدامی برای گردشگری کشور نداشتند، در تبلیغات سیاسی خود از بحث گردشگری سوءاستفاده نکنند.

به گزارش ایرنا، احمد اصغری ‎قاجاری شنبه در نشست مشترک هیات رییسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش، اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران با فعالان گردشگردی خوزستان با تاکید بر ظرفیت‎های بالای خوزستان در صنعت گردشگردی اظهار کرد: کسانی که هیچ اقدامی برای گردشگری کشور نداشتند، در تبلیغات سیاسی خود از بحث گردشگری سوءاستفاده نکنند.

وی افزود: یکی از دلایل حضور ما در استان خوزستان بررسی این است که آیا واقعا از همه پتانسل‎ها و ظرفیت‎ها در موضوع گردشگری خوزستان استفاده می‎شود یا خیر؟ هدف ما در اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی این است که هر کمکی که بتوانیم انجام دهیم و به گردشگری این منطقه کمک کنیم. 

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران افزود: ایران امن‎ترین کشور برای جذب گردشگران است و صحبت‎های که در خصوص نبود امنیت مطرح می‎شود کاملا مغرضانه است و اگر کسی می‎گوید استان خوزستان به دلیل مرزی بودن ناامن است، مصداق ناامنی آن را نیز ذکر کند. 

اصغری‎قاجاری با بیان اینکه برخلاف صحبت‎های مطرح‎شده در این خصوص، در تمام کشور امنیت به شکل عالی برقرار است و جمهوری اسلامی ایران با تمام زیرساخت‎های خود، امن‎ترین کشور برای گردشگران است افزود: ما چند نوع توریست از جمله توریست درمانی، توریست زیارتی، توریست فرهنگی و توریست گردشگری داریم که برخی مسائل در فرهنگ و دین ما جایی ندارند و ما نمی‎توانیم برخی بسترها را در این خصوص فراهم کنیم. 

وی ادامه داد: اما کسانی که برای ایران‎گردی، میراث و جاذبه‎های توریستی به کشور ما می آیند، قطعا ایران با پتانسیل‎هایی که در این زمینه دارد، آن‌ها را راضی خواهد کرد. 

اصغری قاجاری با اشاره به اینکه خوزستان در سال گذشته 180 هزار گردشگر داشته است، گفت: این آمار با توجه به این همه جاذبه توریستی، آمار پایینی محسوب می‎شود؛ این در حالی بود که کل کشور در سال گذشته حدود شش میلیون و ٢٠٠ هزار گردشگر داشته است. 

اصغری قاجاری افزود: از این تعداد گردشگر در سراسر کشور بالغ بر هشت میلیارد دلار درآمد کسب شد اما هنوز در اجرای فرمان مقام معظم رهبری و سیاستگذاران کشوری به نقطه اوج نرسیده‎ایم. 

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: چنانچه باور ما این است که گردشگری کشور که امروزه صنعت نامیده می‎شود و باید جایگزین صنعت‎ نفت شود، این موضوع همتی عالی را می‎طلبد. 

شهلا عموری رییس اتاق بازرگانی اهواز نیز در این نشست با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اکو در اهواز گفت: از آنجا که تمرکز تجار ایرانی بیشتر روی کشورهای حوزه خلیج‎فارس از جمله عراق است، ما برای افزایش صادرات این درخواست را دادیم که تعدادی از اعضای ما عضو اتاق اکو شوند و ما نمایندگی آن را در اهواز داشته باشیم تا از پتانسیل آن برای استان خوزستان نیز بهره ببریم. 

وی افزود: با توجه به آمار گردشگری کشور و تاکیدی که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر موضوع ایجاد اشتغال داشتند، اتاق بازرگانی اهواز تصمیم گرفت با دعوت از کمیسیون گردشگری اتاق ایران، باتوجه به پتانسیل‎هایی که استان خوزستان در بحث گردشگری دارا است، از راهکارهای این کمیسیون برای توسعه گردشگری و به تبع آن افزایش اشتغال و درآمد در استان خوزستان استفاده کند. 

در پایان این جلسه دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اکو در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز افتتاح شد.  سازمان اقتصادی اکو از 10 کشور از جمله ایران تشکیل شده است و دفتر نمایندگی آن در خوزستان در حال حاضر بیش از 40 عضو دارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار