اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
با حضور آیت‌الله فرحانی:
با حضور مسئولان استانی و محلی سومین سالگرد حضور سه لاله گلگون‌کفن از باغ شهدای گمنام در شهرستان بندر هندیجان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان،سومین سالگرد شهدای گمنام هندیجان با حضور حضرت آیت‌الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سردار یدالله بادین فرمانده منطقه سوم دریایی امام حسین (ع) ماهشهر، امام‌جمعه، فرماندار، سران طوایف، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم شهیدپرور هندیجان در کنار مزار آن سه شهید برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با ندای امام خمینی (ره) از درون مدرسه فیضیه آغاز شد. عصر عاشورا سید روح‌الله صدای خود را بلند و ندا داد علمای اسلام به داد اسلام برسید.

وی افزود: در آن زمان همه در داخل و خارج حوزه برگشته تا ببینند چه اتفاقی افتاده است در آن وقت حضرت آیت‌الله بروجردی مظهر فقاهت و آیت‌الله کاشانی مظهر سیاست حوزه از دنیا رفته بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان بیان کرد: کسی باور نمی‌کرد بعد از آیت‌الله بروجردی و کاشانی هنوز حوزه علمیه بزرگانی دارد که بدرخشند و ندای یاری اسلام بدهند. در خارج از کشور هم کمونیست‌ها بر دنیا تسلط داشتند و می‌گفتند دین نمی‌تواند حرکت ایجاد کند.

وی گفت: دین توانایی حرکت ندارد تفکری که سرمایه‌دارها درست کردند، بلوک غرب و شرق باور نمی‌کردند که دین در دوره‌ای که کلیساها کنار گذاشته شد مجدد زنده بشود و حرکت جدیدی را آغاز کند.

فرحانی عنوان کرد: نه روشن‌فکران بیمار داخلی و نه غرب و شرق باور نداشتند که حرکت دینی در کشور ایران راه بیفتد و همه تعجب کرده بودند؛ اما حضرت امام خمینی (ره) فریاد یا حسین مظلوم سر داد.

وی افزود: فریاد امام با تأسی از سید و سالار شهیدان این بود علما، مردم ولایت مدار ایران نگذارید عزت این مملکت زیر چکمه‌های آمریکا و اسرائیل له شود به داد اسلام برسید. شاگردان امام مانند شهید مطهری در تهران، شهید بهشتی در خارج، شهید مفتح در تهران، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب در خراسان، پیام امام خمینی (ره) را با آن نسل جوان که بعدها انقلاب کردند در میان گذاشتند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان بیان کرد: شاگردان امام نسلی را تربیت کردند که جهان متحیر از آن است. حضرت آقا امام خامنه‌ای دریکی از سخنرانی‌های خود فرموده‌اند: دریکی از عملیات‌ها پیروزی بزرگی به دست آمد حضرت امام پیام دادند: فتح الفتوح انقلاب پیروزی در جنگ نیست، بلکه تربیت این شهدا است.

وی گفت: امام خمینی (ره) باهمت و همیاری آیت‌الله مطهری، بهشتی، مفتح، خامنه‌ای نسلی را تربیت کردند که انقلاب را مدیریت کرد. باوجود شهدا، نام مبارک امام حسین، با پیشانی‌بند یا فاطمه زهرا (س) انقلاب ما به پیروزی رسید.

فرحانی عنوان کرد: غربی‌ها باور نمی‌کردند و می‌گفتند این متعلق به اسلام نیست این از شخصیت کاریزمای امام خمینی (ره) است اما انقلاب پیروز و حضرت امام راحل آن را تثبیت و یک دوره 10 ساله، با جنگ 8 ساله به بهترین شکل مدیریت و به سرانجام رساندند.

گزارش از صادقی


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار