اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
نشست خبری فاطمه هاشمی با اصحاب رسانه خوزستان / فاطمه هاشمی در پاسخ به خبرنگار شوشان: هاشمی سپر بلای روحانی بود / مردان مقصر انفعال زنان نیستند/ امروز کشور به نیروی عقلانیت نیاز دارد / روحانی به دنبال عوام فریبی و شعارهای پوپولیستی نیست و در مناظره ها و واقعیت را بیان می کند/ صدا و سیما برای تخریب روحانی مسائل را دنبال می کند
این که روحانی نتوانسته خوزستان را آن گونه که شایسته این استان است ، درست کند به زیرساخت‌هایی بر می گردد که زمان دولت احمدی نژاد از بین رفت...


شوشان: فاطمه هاشمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص وضعیت زنان ایران در دوره روحانی و برنامه روحانی برای بهبود آن اظهار کرد: وضعیت زنان در ایران تنها مربوط به یک دولت خاص نمی شود بلکه به ابتدای انقلاب بر می گردد. پیش از انقلاب جامعه سنتی ایران به ویژه در شهرستان ها و روستاها خیلی حضور معلمان مرد را برای آموزش زنان نمی پسندید. پس از انقلاب زمینه برای حضور زنان مسلمان باز شد و نتیجه آن نخست در مدارس و سپس دانشگاه ها نمودار شد. اکنون بیش از نیمی از فعالان دانشگاه را زنان تشکیل می دهند. علاوه بر این در تمام فضاهای موجود در پزشکی ، مهندسی، شورای شهر و دیگر فضاها زنان حضور فعال دارند.  

وی ادامه داد: دولت روحانی با شعار به کارگیری زنان در مناصب عالی روی کار آمد و مشاور و معاونان زن، فرمانداران و مدیران زنان را انتخاب کرد. گرایش دولت روحانی بر اساس تعهدی که به زنان داده بود، به سمت شایسته سالاری فارغ از جنسیت می رود. 

فاطمه هاشمی تصریح کرد: در مورد بانوان شناخت قدیمی من از روحانی این است که نگاه جنسیتی را باور ندارد و اعتقاد اش این است که زن و مرد در کنار هم و مکمل هم هستند و باید به زنان توانمند کار سپرد. او دیدگاه‌های روشنی به زنان دارد و تاکید دارد که نیمی از جمعیت زنان اند که سرمایه کشور هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

فاطمه هاشمی درخصوص اهمیت شرکت در انتخابات گفت: همیشه انتخابات مهم است و باید باشد. امام همواره بر این امر تاکید داشتند که جمهوری اسلامی به معنای جمهوری  و اسلامیت است یعنی مردم و اسلام؛ و  روزی که در بهشت زهرا سخنرانی داشتند فرموند به پشتوانه مردم دولت تعیین می کنم؛ و روزی که حکم بازرگان را تنفیذ می‌کردند گفتند بر اساس مشروعیتی که مردم به من دادند و مرا رهبر کردند -نگفتند خدا مرا فرستاده یا مرا از آسمان ها پیدا کردید- نخست وزیر انتخاب می‌کنم. علاوه بر این، مهمترین عامل شرکت در انتخابات، حضور مردم در سرنوشت خودشان است. اگر مردم در انتخابات شرکت کنند و حضورشان بیشتر باشد، نشانه حمایت از آن دولت منتخب است.

وی افزود: از همه مهمتر حق تعیین سرنوشت است که مردم داده شده است. مردم حق انتخاب نماینده و رییس جمهور خودشان و حق انتخاب با سلیقه و تفکر خودشان را دارند. مردم با انتخاب شورا یا رئیس جمهور می توانند سرنوشت خودشان را انتخاب کنند.

دولت روحانی با عقلانیت و تدبیر آمد

به گزارش شوشان ، فاطمه هاشمی درباره چرایی انتخاب روحانی بیان کرد: قبل از روحانی دولتی داشتیم که مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرد هر دولتی هزینه ها و درآمدهایی دارد. در دولتی که درآمدها بیشتر شود، تصمیمات قوی تر و محکم تری اتخاذ می شود. اگر از زمان کشف نفت در نظر بگیریم، درآمد نفتی احمدی نژاد ۵۰ درصد نفت ۱۰۰ سال گذشته بوده اما اقداماتی که انجام داده اندک بوده است. از سال ۷۷ که به خوزستان آمدم وضعیت این استان به مراتب بدتر از گذشته است. در دولت های خاتمی و هاشمی کارهای بزرگ و کارخانه هایی در اینجا ایجاد شده بود اما الان ۷۰ درصد کارخانه ها کار نمی کنند، وضعیت شهر مناسب نیست و دولت احمدی نژاد کار موفقی انجام نداده است.


وی ادامه داد: دولت روحانی با عقلانیت و تدبیر آمد و روحانی به دنبال روی ریل انداختن کشور به مانند گذشته است. امروز کشور به نیروی عقلانیت نیاز دارد که ما در چهار سال گذشته در دولت روحانی دیدیم. روحانی به دنبال عوام فریبی و شعارهای پوپولیستی نیست و در مناظره ها و واقعیت را بیان می کند. برنامه دارد، پیش از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی شرکت داشته، ارتباط تنگاتنگ با بزرگان نظام داشته و ایده‌های آن ها را می‌دانسته و پست هایی که داشته تنگاتنگ با پیشرفت کشور بوده است. در زمینه مسائل داخلی با قوانین آشناست و در مورد کارهای اجرایی برنامه‌های به نتیجه رسیده یا نرسیده اطلاعات دارد. او در سیاست‌های خارجی خوشنام است، با عقلانیت گام بر می دارد، جامعه جهانی و بین الملل می‌شناسد؛ در دنبال کردن انرژی هسته ای با کشورهای جهان در ارتباط بوده و آن ها را می‌شناسد؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت بوده و در انرژی هسته ای فعال بوده اسات. ما کسی مانند روحانی نداریم که مشکلات ایران را بداند و آن هم با نگاهی واقع‌بینانه بتواند آن ها را حل کند. 


صدا و سیما برای تخریب روحانی مسائل را دنبال می کند

هاشمی رفسنجانی درخصوص بحران های محیط محیط زیستی خوزستان عنوان کرد: سال‌هاست که این بحران ها را در خوزستان داریم از جمله ریزگردها و آلودگی آب که استان بیش از ۱۴ سال با آن روبروست. در صحبتی که با مردم مناطق مختلف اهواز داشتم، اشاره بیشتر آن ها به مشکل آب آشامیدنی و ریزگردها بود که دولت روحانی به شدت پیگیر رفع این مشکلات است و از جمله اقدامات وی نهال کاری و انتقال آب به کانون ریزگردها بوده است. علاوه بر مشکل ریزگردها، نظافت شهر اهواز واقعا باعث تاسف که این البته به شهرداری مربوط می شود و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد. 

وی گفت: این که روحانی نتوانسته خوزستان را  آن گونه که شایسته این استان است، درست کند به زیرساخت‌هایی بر می گردد که زمان دولت احمدی نژاد از بین رفت و بازسازی دوباره آنها زمان بر خواهد بود. روحانی در 4 سال نخست زیرساخت ها را بهبود بخشید، برنامه ها و راهکارهای اساسی را ارائه داد و الان در چهار ساله دوم باید محصول این برنامه‌ها را برداشت کند.

هاشمی یادآور شد: در دوره روحانی صدا و سیما به خیلی مسائل توجه نمی کرد اما سه سال اخیر برای تخریب روحانی مسائل را دنبال و حتا در برخی موارد آن ها را بزرگ نمایی می کند. تلویزیون اقدامات روحانی را توضیح نمی‌دهد لذا رسانه‌های همسوی استان که تریبون را در اختیار دارند باید در بیان آنها تلاش کنند. صحبت های چهره به چهره بسیار مهم است و باید دل روستاها و شهرهای کوچک رفت تا گامی تاثیرگذار برداریم. ستاد روحانی باید به دنبال این گونه برنامه‌ها در شهرها و روستاها باشد.

فاطمه هاشمی درباره برجام گفت: برجام کار بزرگ بود که جلوی جنگ‌ را گرفت و پول‌های بلوکه شده را آزاد کرد؛ هرچند این پول‌ها صرف پرداخت بدهی های دولت پیش شد. یکی از ثمرات برجام امکان فروش نفت بود. روحانی سقف تولید نفت را به پیش از تحریم‌ها رساند و از روزی ۷۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون بشکه در روز رساند و مطمئنا سال‌های آینده سالهای شکوفایی دولت روحانی در رفع مشکلات مردم خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص منشور حقوق شهروندی روحانی بیان کرد: روحانی به منشور حقوق شهروندی اعتقاد کامل دارد و قصد عوام‌فریبی ندارد اما در برخی موارد دست اش بسته است. البته پیگیر موضوع است و سعی دارد تا تمام منشور را اجرایی کند.

هاشمی درباره پیشبی ها از دولت آینده ایران گفت: آماری که هفته گذشته پیش از مناظره دوم دریافت کردم نشان می‌داد که آرای روحانی ۵۵ کل آرا و رییسی ۲۱ درصد و قالیباف 13 درصد آرای مردم است. بازدید میدانی از کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان نشان می دهد که روحانی وضعیت خوبی دارد و حتا در روستاها هم مردم آگاهی خوبی داشتند. واقعیت این است که فضای مجازی آگاهی را تا روستاها برده و در شعور سیاسی و اجتماعی مردم در آینده بسیار تاثیرگذار خواهد بود تا جایی که دولت ناچار است از آن استفاده کنند و مطالبات مردم را اجرا کند.

هاشمی سپر بلای روحانی بود

وی در پاسخ به خبرنگار شوشان درخصوص تاثیر عدم حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی کشور اظهار کرد: خلا حضور هاشمی رفسنجانی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. سال 92 پس از رد صلاحیتی که برایشان اتفاق افتاد، از روحانی حمایت کرد و گفت به روحانی رای می دهم و این کمک بزرگی به روحانی شد. هاشمی سپر بلای روحانی بود و در بسیاری موارد پاسخگو بود. امروز این خلا بسیار جدی و تاثیرگذرا است و اگر زنده بود، حضور ایشان کمک بزرگی برای شفافیت اوضاع بود چون ایشان در همه صحنه ها از ابتدای انقلاب تاکنون حضور داشت و در خیلی مسایل که دیگران نمی توانستند بیان کنند یا اظهار نظر کنند، ایشان می توانستند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: سال 88 فتنه از سوی دولت احمدی نژاد اتفاق افتاد نه رقیب. آن سال رفتار زشتی با مردم شد . هاشمی سال ۸۸ نامه ای برای آیت الله خامنه ای نوشت که اگر بازخوانی شود، همه مطالب در آن آمده است.


مردان مقصر انفعال زنان نیستند

وی بیان کرد: دولت نباید برای زنان خانه‌دار برنامه بچیند. چرا اصرار برای آوردن زنانی به سطح جامعه داشته باشیم که مایلند در خانه باشند. حق انتخاب فرد را باید مقدم شمرد چون دولت‌ها حق دخالت در انتخابات فردی افراد را ندارند. مهم این است که اگر زنی بخواهد در بیرون فعالیت کند زمینه برای حضور وی مهیا باشد. دولت وظیفه ندارد برای کار خانم‌های خانه‌دار اقدامی انجام دهد اما وظیفه دارد برای اوقات فراغت آن ها برنامه داشته باشد.  کمیسیون های استان ها برای تمام زنان است و تنها محدود به زنان خانه دار نیست. در این کمیسیون‌ها وضعیت زنان کشور را جمع آوری کرده و به مرکز می‌فرستند تا دولت بر اساس آن ها برنامه‌ریزی‌های جامع داشته باشد.
هاشمی ادامه داد: اگر زنان فعال نیستند، نباید بگویم مردها مقصر هستند. اگر در انتخابات زنان به هم جنس خودشان رای می دادند، مردها در انتخابات پیروز نمی‌شد اما زن ها جنس خودشان را باور ندارند. باید زنان اجتماعی به ویژه طوری فعالیت کنند که شخصیت تلاشگر شان  نمود پیدا کنند و مردان به آنها باور پیدا کنند. ما زنان باید مطالعه کنیم، کار کارشناسی کنیم، مسائل را تحلیل کنیم و اعتماد به نفسمان را بالا ببریم این گونه می‌توانیم زنانه موثری در جامعه باشیم.

همیشه با هاشمی امید می‌آمد

وی درخصوص ویژگی های آیت الله هاشمی یار دیرین امام توضیح داد: ما نمی‌توانیم جای خالی هاشمی را پر کنیم. در تمام زندگی فردی مانند ایشان ندیدم. در نوجوانی مکتب تشیع را راه انداخت؛ کتاب نوشت و ترجمه کرد و به وارد راه مبارزه سیاسی شد و زندانی شد؛ اما تحت شکنجه اطلاعاتی به ساواک نداد و حتا یکی از همرزمانش را لو نداد.

هاشمی افزود: حضور هاشمی در زندان همیشه با امید همراه بود. همیشه امید می‌آمد با هاشمی. در زندگی برنامه ریزی داشت و محال بود کارش برای روز بعد بماند. هوش و ذکاوت و صبر عجیبی داشت و هیچ گاه توهین و تهمت ها را پاسخ نداد چون باور داشت روزی تاریخ اینها را نشان خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیشبینی هاشمی رفسنجانی از آینده سیاسی ایران بیان کرد: پیش بینی رفسنجانی در ارتباط با آینده سیاسی ایران شاید هنوز هم باید محرمانه باقی بماند اما بر استفاده و تاثیر فضای مجازی تاکید داشت و می گفت به واسطه ایجاد فضای مجازی و انفجار اطلاعات تندروها در ایران آینده جایی نخواهند داشت و اعتدال جایش را خواهد گرفت چون مردم به دنبال آرامش هستند و دنبال تنش نیستند. می گفت روحانی فعالیت خوبی در چهار سال اول دارد و در دوره دوم هم رای خواهد آورد و بهترین کارها را در دوره دوم ادامه خواهد داد و این راه ادامه خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار