اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
جوابیه جهاد کشاورزی خوزستان به مناظره انتخاباتی در شوشان
با عنایت به برگزاری مناظره مسئولین ستاد دو تن از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری در استان خوزستان که در دفتر آن پایگاه خبری برگزار...
 



مدیر مسئول محترم پایگاه خبری شوشان 

احتراماً، با عنایت به برگزاری مناظره مسئولین ستاد دو تن از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری در استان خوزستان که در دفتر آن پایگاه خبری برگزار و همچنین در تار نمای آن پایگاه نیز منتشر شد و از آنجائیکه یکی از میهمانان محترم در بخشی از سخنانش خطاب به بالاترین مقام بخش کشاورزی استان از عبارات و الفاظ غیر زیبنده و بدون پشتوانه کارشناسی استفاده کرده و باعث رنجش خاطر کارکنان خدوم بخش کشاورزی گردیده ، لذا در پاسخ جهت دفاع از حق و شأن 200 هزار خانواده بهره بردار کشاورزی و همکاران صادق بخش کشاورزی در سراسر استان، مختصری از خدمات ارائه شده در بخش کشاورزی و موفقیت ها و دستاوردهای حاصله طی چند ساله اخیر بحضور تقدیم خواهشمند است جهت تنویر افکار عمومی، نسبت به درج آن اقدام فرمایید:

موفقیت های حاصله

1-مقام اول تولید محصولات کشاورزی با 15/9میلیون تن 
2-مقام اول تولید و خرید گندم به طور پیاپی طی پنج سال اخیر 
3-مقام اول تولید ذرت (38% کشور)، شکر، چغندر قند پاییزه، کلزا، صادرات خرما، گل مریم...
4-مقام اول جذب تسهیلات بانکی و پرداخت به کشاورزان، دامداران طی چند سال اخیر 
5-مقام اول اجرای مبارزه بیولوژیک
6-مقام اول اجرای کشاورزی حفاظتی 
7-مقام اول تولید بذور اصلاح شده 
8-تولید بیش از 95% بذور هیبرید دانه های روغنی کشور (مقام اول)
9-اجرای طرح 550 هزار هکتاری در استان که با پیگیری ریاست محترم جمهوری و موافقت مقام معظم رهبری عملیاتی گردید.

از مناظره کننده محترم می پرسم:

1-آیا می دانید 1/5میلیارد دلاری (5000 میلیارد تومان) که به استان خوزستان جهت اجرای عملیات آب و خاک اختصاص یافته، 25 برابر کل اعتباری است که ظرف 50 سال گذشته به این امر اختصاص یافته است.

2-آیا می دانید ارزش افزوده زمین کشاورزی که حاصل شده اگر حداقل 300 میلیون ریال به ازای هر هکتار در نظر گرفته شود، دارایی کشاورزان خوزستان از محل بالا رفتن قیمت زمین 8100 میلیارد ریال (فقط در فاز اول) افزایش یافته است.

آیا به معنای آن نیست که به کشاورزان مشمول طرح، دولت به ازای هر هکتار 30 میلیون تومان بلاعوض کمک کرده است. حال افزایش تولید محصولات کشاورزی و درآمد حاصل از آن نیز جای خود دارد. 

3- آیا می دانید با پیگیری های به عمل آمده فقط ظرف 4 سال گذشته مبلغ 52000 میلیارد ریال   (5200 میلیارد تومان) به کشاورزان استان خوزستان از منابع گوناگون تسهیلات بانکی پرداخت شده است. این نشانه ناکار آمدی است؟!

4- آیا می دانید در سال 1392 پول پرداختی به کشاورزان بابت خرید گندم 4000 میلیارد ریال بود ولی در سال 1395 به 18000 میلیارد ریال رسید (450 درصد). آیا نشانه ناکار آمدی است؟!
آیا افزایش تولید گندم از 1261 هزار تن در سال 1392 به 1750 هزار تن در سال 1395 نشانه ناکارآمدی است؟!

5- آیا می دانید صادرات گندم خوزستان به خارج از کشور شروع شده و در حال حمل به بندر امام خمینی (ره) جهت صادرات می باشد و 24000 تن در تاریخ 30/2/96 توسط کشتی به عمان صادر خواهد شد؟ این نشانه چیست؟ حتماً به زعم جنابعالی نشانه نا کارآمدی

6- آیا می دانید 8 سال کشت چغندر قند در این استان تعطیل شده بود. (کارشناسان و کشاورزان می دانند چغندر طلای چند عیار است)؟ ولی از سال 1392 مجدداً احیاء شده و برداشت امسال به 750 هزار تن خواهد رسید؟ و در نتیجه 2175 میلیارد ریال در سال به اقتصاد کشاورزی استان اضافه شد؟ آیااین نشانه ناکار آمدی است؟ 

7- آیا پیگیری برای کمک های بلاعوض به ویژه برای توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار و اخذ 500 میلیارد ریال فقط در سال 1396 جهت کمک بلاعوض به کشاورزان نشانه ناکار آمدی است؟! توضیح اینکه به کشاورزان به ازای هر هکتار  7-5 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود. 

8-آیا تلاش برای برخورداری شهرستان های محروم ایذه، باغملک، لالی، اندیکا، مسجدسلیمان، هفتگل، کارون، الوار گرمسیری اندیمشک، شهیون و دزفول از طرح 550 هزار هکتاری و به ثمر نشستن این تلاش و تصویب آن، نشانه ناکارآمدی است؟!

9- آیا تلاش شبانه روزی برای خرید تضمینی میلیون ها تن محصولات کشاورزی طی چند سال اخیر، نشانه ناکارآمدی است؟ 

10- آیا افزایش 154 درصدی خرید دانه روغنی کلزا، افزایش 33 درصدی تولید گوشت مرغ، نسبت به سال 1392، ناکار آمدی است؟!    

11- آیا می دانید در سال 1392، ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در حال بهره برداری بخش کشاورزی 650 هزار تن بود ولی در سال 1395 به 925 هزار تن رسید؟ آیا افزایش 43 درصدی نشانه ناکار آمدی است؟

12- آیا می دانید ظرف 4 سال گذشته حداقل 6000 دستگاه تراکتور با پرداخت تسهیلات از خطوط ویژه اعتباری به کشاورزان به استان اضافه شده است. از 19000 دستگاه در سال 1392 به 25000 دستگاه در سال 1395 دستگاه رسید. حتماً این هم نشانه ناکار آمدی است!

برای جلوگیری از اطاله مطلب به همین مقدار بسنده میشود. کشاورزان عزیز، اساتید بخش، کارشناسان قضاوت با شما..

در پایان متذکر می شود خدمت به بهره برداران بخش کشاورزی را وظیفه خود می دانیم             و دست این زحمتکشان را با کمال تواضع می بوسیم. و ما کارکنان بخش کشاورزی به این خدمتگزاری افتخار کرده و به خود می بالیم. و امید داریم جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، همه دست اندرکاران ما را یاری کنند تا روز به روز شاهد بهبود کیفیت و کمیت و توسعه پایدار بخش کشاورزی استان باشیم.

نژادزاده رئیس روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار