اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
علی حسین حسین زاده رئیس ستاد انتخابات خوزستان: تایید صلاحیت 64 نفر از داوطلبان شورای شهر در خوزستان در هیات نظارت کشور/ نامزدها در تبلیغات انتخاباتی قانون و اخلاق اسلامی را رعایت کنند/ قسمت های شهر بخصوص اهواز به ویژه در نصب بنرهای تبلیغاتی رعایت نشده است
بر اساس آخرین اطلاعات تا کنون 64 نفر از رد صلاحیت شدگان داوطلبان شورای شهر در استان، از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور، تایید صلاحیت شده اند.
    

 رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات تا کنون 64 نفر از رد صلاحیت شدگان داوطلبان شورای شهر در استان، از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور، تایید صلاحیت شده اند.

علی حسین حسین زاده درباره آخرین آمار داوطلبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اظهار کرد: 338 نفر از داوطلبان شورای اسلامی شهر از سوی هیات نظارت خوزستان رد صلاحیت شده بودند، که از این تعداد، صلاحیت 64 نفر در هیات مرکزی نظارت انتخابات کشور احراز شده است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات در 76 شهر خوزستان، افزود: تا کنون 286 نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر در استان انصراف خود را اعلام کرده اند.

تخلف در تبلیغات

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین آغاز تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا را یادآور شد و تاکید کرد: نامزدها در تبلیغات انتخاباتی قانون و اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه های وزارت کشور، مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغات انتخاباتی مشخص شده است (بند 2 ماده 62 و 63 قانون انتخابات شوراها)، به طور مثال هر گونه پلاکارد با ابعاد بیشتر از 70 سانتیمتر در 100 سانتیمتر جز در محل ستاد تبلیغاتی نباید نصب شود، همچنین دیوارنویسی، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محل ستاد انتخاباتی ممنوع است.

حسین زاده تصریح کرد: گزارشاتی از تخلف برخی نامزدهای شورای شهر دریافت شده که به قوانین بی توجهی کرده و در قسمت های شهر بخصوص اهواز به ویژه در نصب بنرهای تبلیغاتی رعایت نشده است.

وی اظهار کرد: دستور جمع آوری تبلیغات و بنرها و تذکر به این نامزدها توسط فرمانداری داده شده و در صورت نیاز برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد. حسین زاده اضافه کرد: بر اساس قانون مرتبط با فعالیت های تبلیغات مجازی، تصریح شده که نامزدهای انتخاباتی و ستادهای انتخاباتی باید همه فعالیت های تبلیغاتی خود را در فضای مجازی در بستر یکپارچه تبلیغات انتخابات کشور (بیتاک) ثبت کنند، در غیر اینصورت تخلف انتخاباتی شناخته شده و مطابق قانون با متخلفان رفتار می شود.

وی گفت: نامزدهای انتخاباتی و ستادهای آنان صرفا از رسانه های ارائه تبلیغات ثبت شده در سامانه ساماندهی، برای تبلیغ انتخاباتی استفاده نموده و بایستی نسبت به ثبت چارچوب تبلیغی مورد توافق، خود با ارایه دهنده محتوا، در بستر یکپارچه تبلیغات انتخابات کشور (بیتاک) اقدام کنند. 

حسین زاده همچنین با انتقاد از تبلیغات شهری برخی نامزدهای شورای شهر و چسباندن پوسترهای تبلیغاتی در سطح معابر عمومی، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که پوسترها روی جداول، میادین، ساختمان های دولتی و ایستگاههای اتوبوس چسبانده شده، این در حالیست که این نامزدها قرار است در آینده مسئولیت توسعه شهر را برعهده گیرند.

وی تاکید کرد: با نامزدهایی که خارج از چارچوب قانون، تبلیغات می کنند، از سوی مراجع مربوطه برخورد لازم صورت می گیرد.
حسین زاده در ادامه اظهار کرد: گزارشات خاصی درباره اختلال در برگزاری مراسم و سخنرانی ها به ستاد انتخاباتی نرسیده و تقریبا همه گروه های حامی کاندیداهای ریاست جمهوری توانسته اند برنامه های خود را اجرا کنند.
وی درباره به تعطیلی کشاندن ستادهای انتخاباتی روحانی نامزد ریاست جمهوری در شهرستان های هویزه، بندر امام و رامشیر گفت: مشکلاتی در زمینه محل تشکیل ستادها وجود داشت، که اکنون حل شده است.
بر اساس این گزارش، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.
16 هزار و 913 نفر در خوزستان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در خوزستان داوطلب شده بودند، که چهار هزار و 55 نفر برای انتخابات شورای شهر و 12 هزار و 858 نفر نیز برای شورای روستاها ثبت نام کرده بودند.
آمار داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان با احتساب ردصلاحیت شده ها و انصراف داده ها، تا بیستم اردیبهشت، 14 هزار و 298 نفر بوده که با تجدید نظر هیات مرکزی نظارت، افزایش یافته است. تا همین تاریخ آمار سه هزار و 112 نفر نامزد شورای شهر در خوزستان بوده است. 
در تایید صلاحیت برخی نامزدها مشکلاتی وجود داشته که برخی از آنها مانند شهرستان باغملک هنوز حل نشده است و این مساله باعث شده آمار نهایی این شهرستان ها هنوز مشخص نباشد. 
رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در این دوره، به ویژه در اهواز با اعتراض شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، نمایندگان اهواز در مجلس روبه رو بوده و شریعتی استاندار خوزستان نیز نسبت به این مساله اظهار نگرانی و انتقاد کرده و برای پیگیری آن، هفته گذشته به تهران رفته بود. 
به رغم این اعتراضات، چهره های شاخص اصلاح طلبان، از سوی هیات نظارت تایید صلاحیت نشدند، این در حالیست که صلاحیت برخی از نامزدها با وجود داشتن پرونده های مالی، احراز شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار