اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، همزمان با میلاد منجی عالم بشریت، مهدی موعود(عج)، مراسم رونمایی از ارکستر منطقه آزاد اروند با حضور اهالی فرهنگ و هنر و چهره برجسته موسیقی کشور، در سالن خلیج فارس خرمشهر برگزار شد.


سید مرتضی نعمت زاده  معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند درباره آغاز فعالیت این ارکستر اروند گفت: نیمه شعبان روز طلوع آفتاب امامت و میلاد منجی عالم بشریت است و ارکستر اروند در چنین روزی فعالیت خود را آغاز می کند. تقارن این دو رویداد را باید گرامی داشت. آن هنگام که نوای موسیقی از ساز نوازنده خلق می شود، رویشی از طلوع و آغازی برای شکفتن است . این رویش که از نهان وی برخواسته می شود، بر روح و روان شنونده تاثیر گذاشته و آن را با خود همراه می برد.


وی افزود: تخصص اینجانب در هنر موسیقی نیست اما می دانم  هر اثر موسیقی یک روایتی زیبا دارد که از اعماق درون آن موسیقی دان برمی خیزد و مخاطب و شنونده را با خود به دوردست، به سفری اکتشافی که در آن فلسفه، زندگی، تفکر و عمق همراه است دعوت می کند.

نعمت زاده در ادامه خاطر نشان کرد: پیام موسیقی پیام صلح و دوستی و وصل است و در آن شکاف ها از بین می رود. فضای موسیقی فضای مودت است و فضایی برای طرح پیوند، از جنس فرافرهنگی است.

تشکیل این ارکستر، برای من یادآور خاطراتی از زمان جنگ و آزادی خرمشهر را دارد. در عرصه هنر موسیقی، هنرمندانی برجسته از کشور آمدند و برای عشق و ایمان به جوانان این منطقه، این ارکستر را راه اندازی کردند. از این عزیزان تشکر و قدردانی می کنیم. آنها میراثی گرانبها را در این خاک مقدس به ودیعه باقی خواهند گذاشت.

ارکستر موسیقی اروند با قطعاتی از فولکلور آذری، بختیاری و عربی آغاز  و با اجرای دکتر شاهین فرهت، موسیقی دان و آهنگساز برجسته کشور، به پایان رسید. اما این پایان، آغازی برای تحول و تعالی در فرهنگ و هنر منطقه آزاد اروند خواهد بود.


 اولین اجرای رسمی گروه کر و ارکستر بزرگ «اروند» به سرپرستی امیرمهیار تفرشی پور و رهبری بابک میلانی جمعه شب ۲۲ اردیبهشت ماه در سالن خلیج فارس خرمشهر، با حضور اهالی موسیقی و مسئولان استانی برگزار شد.


در این اجراگروه کر و ارکستر بزرگ اروند کار خود را با اجرای قطعه سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ساخته حسن ریاحی آغاز کرد. در ادامه نیز سید محمد حسین مرعشی پور به عنوان مدیر این ارکستر پشت تریبون قرار گرفت و گفت: خوشحال هستیم که رونمایی از گروه کر و ارکستر بزرگ اروند درچنین شب با حمایت مسئولان اتفاق می افتد.

لازم به ذکر است این مراسم  با تاخیر یک ساعت و نیمه برگزار شد که بلعت کمبود مکان برای نشستن تعداد زیادی از حضار مراسم را سرپا مشاهده کردند . 




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار