اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
شهرداری اهواز مطرح کرد:
شوشان: نشست بررسی موضوع جمع آوری نخاله های ساختمانی در شهر اهواز با حضور شهردار اهواز، مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان، مدیرکل اداره محیط زیست خوزستان و معاونین و مدیران مناطق شهرداری اهواز برگزار شد.

در این دیدار  سیدخلف موسوی با اشاره به اهمیت عملکرد شهرداری اهواز در موضوع نخاله های ساختمانی اظهار داشت: هم اکنون در مناطق مختلف نیروهای خدمات شهری مشغول انجام وظیفه هستند ولی تا وضعیت مطلوب فاصله داریم بر این اساس مشغول تدوین طرح ساماندهی ضایعات جهت حل کامل این مشکل هستیم که در این زمینه با سازمانها و کارشناسان مرتبط نیز مشغول رایزنی هستیم.


شهردار اهواز تشریح کرد: ما محل و میزان دپوی نخاله ها را در سطح شهر شناسایی و به مناطق جهت اقدام اعلام کردیم. لیکن برای حل معضل باید دو کار اساسی صورت پذیرد: ابتدا باید مناطق آلوده را پاکسازی کرد که این اقدام صرفاً با ماشین آلات شهرداری میسر نمی شود.

وی، همکاری سایر ارگانها را جهت در اختیار قرار دادن ماشین آلات خواستار شد.

موسوی اعزام خودروهای گشت ویژه را در اقدام دوم اعلام کرد و افزود: جهت این کار با مشکلی مواجه هستیم و آن ضابط نبودن نیروهای اجراییات شهرداری است که باعث بروز درگیری و بعضاً آسیب دیدن نیروهای شهرداری و نیز تداوم این مشکل است و بر این اساس از سازمان محیط زیست درخواست می کنم که نیروهای اجراییات خود را که ضابط قضایی هستند جهت این موضوع با اجراییات شهرداری همراه کنند تا با برخورد قانونی با متخلفین این پدیده ی ناهنجار به حداقل برسد.

شهردار اهواز بر عزم این نهاد بر ساماندهی ضایعات ساختمانی تاکید کرد.

در ادامه ی جلسه، مدیرکل امور شهری و شورای استانداری خوزستان با تشکر از شهردار اهواز بابت  تشکیل این جلسه و با اشاره به اینکه اهواز ویترین استان است بیان داشت: اهواز در مسایل زیادی باعث الگوی سایر شهرهای استان می شود لذا باید در همه ی امور به خصوص مدیریت شهری دقت لازم را داشته باشیم.


شهاب صدیقی به معضل تخلیه ی غیر قانونی نخاله های ساختمانی در اهواز اشاره کرد و گفت: باید به این موضوع به صورت ریشه ای توجه کرد. نظارت و جلوگیری بیشتر از ساخت و سازهای غیرقانونی، شناسایی و معرفی نقاط جدید جهت تخلیه ی ضایعات ساختمانی با توجه به تقسیمات جدید و گستردگی کلانشهر اهواز، لزوم شناسنامه دار کردن و ساماندهی خودروهای حمل نخاله و توجه به قانون جامع مدیریت پسماند، ضابط نمودن اجراییات شهرداری جهت برخورد قانونی با متخلفین از جمله عوامل تاثیرگذار در این حوزه است.

وی در پایان به نمایندگی از استانداری خوزستان جهت حل این معضل و سایر مشکلات شهری اعلام آمادگی کرد.


لاهیجان زاده مدیرکل محیط زیست خوزستان، در سخنانی با تشکر از شهرداری اهواز و استانداری خوزستان جهت تشکیل این جلسه، با اشاره به پتانسیل های موجود در حوزه ی سلامت محیط زیست شهری گفت: آماده ی هرگونه همکاری جهت حل معضلات تهدید کننده ی سلامت مردم هستیم و و اجراییات محیط زیست با دارا بودن اختیارات قانونی کافی در کنار نیروهای اجراییات شهرداری جهت برخورد با قانون شکنان است. ضمن آنکه باید در زمینه ی موضوع ضایعات ساختمانی به فرهنگسازی نیز توجه کامل داشت. 






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار