اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
اگر حضور مردم در انتخابات کمتر باشد، نشان‌دهنده اعتماد کمتر آن‌ها به نظام است / حضور مردم پای صندوق‌های رأی بسیار حائز اهمیت خواهد بود / انتخابات وقتی ارزش دارد که همراه بااخلاق، تقوا و آداب دینی باشد
از شاخص‌های مهم توسعه در کشورهای دارای دموکراسی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است...
امام‌جمعه موقت اهواز با بیان اینکه قطعاً اگر حضور مردم در انتخابات کمتر باشد، نشان‌دهنده اعتماد کمتر آن‌ها به نظام است و سبب می‌شود دشمنانی که همواره نظاره‌گر و در پی یافتن یک نقطه‌ضعف در کشور ما هستند، جرأت بیشتری پیدا کنند گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رأی مقابله‌ای با تمام دشمنان نظام خواهد بود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه رأی مردم در انتخابات در تمام کشورهای دارای دموکراسی تعیین‌کننده است، اظهار کرد: در کشور ما که مردم‌سالاری دینی حاکم است، حضور مردم پای صندوق‌های رأی بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ از شاخص‌های مهم توسعه در کشورهای دارای دموکراسی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است که این حضور حداکثری و پررنگ همواره مورد تأکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.
 
وی افزود: حضور مردم یک رویکرد اجتماعی حائز اهمیت در کشورهای دارای دموکراسی است که اعتماد مردم را به نظام و امید آن‌ها را به ایجاد تغییر و تحول و حرکت روبه‌جلو را نشان می‌دهد. بر این اساس مقام معظم رهبری به‌شدت بر حضور مردم تأکید داشتند و به‌صراحت گفتند که مهم نیست چه کسی رأی بیاورد، بلکه مهم حضور مردم در صحنه انتخابات است.
 
امام‌جمعه موقت اهواز ادامه داد: قطعاً اگر حضور مردم در انتخابات کمتر باشد، نشان‌دهنده اعتماد کمتر آن‌ها به نظام است و سبب می‌شود دشمنانی که همواره نظاره‌گر و در پی یافتن یک نقطه‌ضعف در کشور ما هستند، جرأت بیشتری پیدا کنند و حضور مردم پای صندوق‌های رأی مقابله‌ با تمام دشمنان نظام خواهد بود.
 
حسن‌زاده با بیان اینکه مردم باید تلاش کنند که کاندیدای اصلح را با توجه به شاخص‌ها و معیارهای موجود انتخاب کنند، گفت: مهم‌ترین شاخص یک کاندیدا انقلابی بودن است که این شاخص تمام شاخص‌های دیگر ازجمله ایستادگی مقابل دشمنان انقلاب، عدالت در عمل، مقدم شمردن منافع مردم بر منافع شخصی و ... را در بر دارد.
 
وی با اشاره به 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: با توجه به اینکه این افراد نسبتاً شناخته‌شده هستند، تشخیص بر اساس سوابق کاندیداها بسیار کمک می‌کند که کسی که صلاحیت بیشتری نسبت به دیگران دارد، ریاست قوه مجریه را بر عهده بگیرد.
 
امام‌جمعه موقت اهواز در خصوص انتخابات شورای شهر نیز گفت: در این زمینه دو ویژگی حائز اهمیت است که اول تعهد داشتن و امانت‌دار بودن و دوم کارشناس بودن است. یک عضو شورا باید حوزه و منطقه خود را کاملاً بشناسد و بداند که نیازها در حوزه شهری چیست، به‌خصوص در کلان‌شهر اهواز که عقب‌ماندگی‌های مزمنی وجود دارد امیدواریم با تجارت تلخی که از شوراهای گذشته داشتیم که هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانستند کارآمدی لازم را داشته باشند، این شورا، بتواند ناکارآمدی‌های دوره‌های گذشته را جبران کند.
 
حسن‌زاده ادامه داد: انتخابات وقتی ارزش دارد که همراه بااخلاق، تقوا و آداب دینی باشد. با توجه به محدودیت‌هایی که در رأی آوردن وجود دارد و درنهایت تنها یک نفر به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد، باید رقابت در فضای سالم و اخلاق در جامعه را حفظ کنیم. گاهی در برخی مناظره‌ها، شاهد بی‌اخلاقی‌ها و در برخی شاهد اخلاق بوده‌ایم و امیدواریم که این بی‌اخلاقی‌ها کمتر شود.
 
وی با اشاره به انتخابات سال‌های گذشته، عنوان کرد: کسانی که رأی می‌آورند، باید بتوانند ارزش و اعتمادی   را که مردم به آن‌ها دارند، حفظ کنند و طرفداران و جناح‌های هوادار آن‌ها نیز باید کمک کنند که فضا در حین رقابتی بودن، اخلاقی نیز باشد. این کار سخت اما انجام‌پذیر است و ان‌شاءالله به همت نامزدها و طرفداران آن‌ها این فضای رقابتی و اخلاقی را توأم داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار