اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
دکتر طالب زاده نامزد شورای پنجم شوشتر با حضور در دفتر راوی شوشتر؛
نظر اینجانب این است که از سرمایه‌گذار، پیمانکار و مغازه‌ دار باید به هر نحوی و در هر شرایطی حمایت کرد. باید بخش خصوصی سودآوری لازم را داشته باشد تا رونق اقتصادی در شهر ایجاد شود
اشاره: هفته نامه راوی شوشتر و پایگاه خبری شوشان، گفتگویی را با دکتر طالب زاده انجام داده که شما را به گذری بر آن دعوت می کنیم:



*در ابتدا خودتان را معرفی کنید.
اینجانب محمد طالب زاده، متولد سال 1360 در منطقه کمیته سوخت شوشتر می‌باشم.


*سوابق تحصیلی و اجرایی (رزومه) شما چیست؟
تحصیلاتم را در شوشتر آغاز و مراحل تحصیلات تکمیلی را تا مقاطع کارشناسی ارشد برق در دانشگاه آزاد دزفول سپری نمودم و در حال حاضردانشجوی سال آخر دکتری تخصصی (PhD) برق هستم.
-    مدیرعامل شرکت پیمانکاری اداره برق
-    رئیس اداره خدمات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر
-    مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر
-    دارای پروانه نظام‌مهندسی ساختمان با رتبه 2
-    مدرس دانشگاه‌های استان از سال 84 تاکنون
-    مؤسس و مدیرعامل صرافی طالب‌زاده
-    مخترع دستگاه محافظ وسایل برق خانه (PMC)
-    ترجمه کتاب سیستمهای برق صنعتی
-    حدود هفده مقاله در مجلات بین‌المللی
-    دانشجوی نمونه استانی در مقطع دکتری
-    ناظر تأسیسات برقی پروژه‌های شهرداری
-    ناظر تأسیسات برقی پروژه آبشار رنگین‌کمان پل آزادگان
-    ناظر تأسیسات برقی پروژه آبنمای ریتمیک به همراه نورپردازی میدان باطنی
-    ناظر تأسیسات برقی پروژه ساختمان جدید شهرداری
-    ناظر تأسیسات برقی پروژه بازارچه فرهنگ در فرهنگ شهر
-    ناظر تأسیسات برقی پروژه ساختمان پارک جزیره
-    ناظر تأسیسات برقی پروژه نورپردازی و آبنمای میدان پاسداران
-    ناظر تأسیسات برقی پروژه ساختمان جدید ترمینال
-    ناظر تأسیسات برقی پروژه بازارچه ملاصدرا
-    ناظر تأسیسات برقی پروژه آبنمای ریتمیک به همراه نورپردازی عمار 2


* نگرش کلی شما نسبت به شورای شهر و میزان کارکرد آن چیست؟
اعتقاد بنده این است که شورای شهر، برای شهر است نه شورای شهرداری. قانون هم تمام وظایف آن را مشخص کرده است. به عنوان مثال یکی از وظایف و اختیارات آن بر اساس ماده 8 اختیارات شورا، نظارت بر کار بهداشت و درمان است. شورای شهر منتخب مردم، در واقع همان جایگاه معتمدین مردم درگذشته است.



* اگر عضو شورای پنجم باشید، اولویت فعالیت‌هایی که در شهر انجام می‌دهید چیست؟
با توجه به پتانسیل‌های شهر برنامه‌های متعددی را می‌توان ارائه نمود. از مهم‌ترین فعالیت‌ها جهت به انجام رساندن هر برنامه ای شفاف‌سازی تمام امور مربوط به شهر و شهروندان است. اگر پروژه‌ای تعریف می‌شود، می‌بایست جزئیات آن به مردم اعلام گردد فقط در این صورت مانع تخلفات می‌شود. دیگر اولویت، برنامه‌ریزی 4ساله و تهیه سند چشم‌انداز 20 ساله می‌باشد که حتماً باید پیگیری شده و به تدوین برسد. باید چشم‌انداز داشته باشیم تا بتوانیم در رابطه با تصمیمات مختلف شهر درست عمل کرده و الگویی برای برنامه‌ریزی و حرکت در مسیر مشخص داشته باشیم.


*بزرگ‌ترین معضل شهری شوشتر را در حال حاضر چه می‌دانید؟
مردم شوشتر بسیار شریف و نجیب هستند خیلی ازکارها بودجه هنگفت نمی‌خواهد بلکه مقداری ذوق و مدیریت صحیح را می‌طلبد. یکی از حادترین معضلات شوشتر که اینجانب را آزار داده، موضوع ترافیک و خیابان‌های محدود شوشتر است، که یک مشکل اساسی است و فقط با تدبیر آگاهانه و خرد جمعی همراه با طرح جامع ترافیک قابل حل خواهد بود. دیگر مشکل، نبود امکانات تفریحی مناسب و در شان مردم شهرستان به‌ ویژه کودکان و بانوان محترم می‌باشد.


* یک روند کلی وجود دارد که مخارج شهر از راه فروش تراکم یا به‌عبارت‌دیگر شهرفروشی تأمین می‌شود. آیا راهکاری وجود دارد که بشود این رویه را متوقف و از راه بهتری درآمدزایی کرد؟
یکی از راه‌های اصلی درآمد شهرداری، عوارض است. عوارض شهری که در خیلی جاهای کشور کارشناسی و ممیزی شده و دقیق انجام می‌شود و مانند قبوض خدماتی تحویل شهروندان می‌شود؛ اما متأسفانه در حال حاضر وقتی برای پرداخت عوارض به شهرداری مراجعه می‌کنید، هیچ‌گونه محاسبات مشخصی و سوابقی برای عوارض وجود ندارد. البته همان‌طور که گفتم لازمه آن ممیزی و کارشناسی دقیق املاک موجود در شهر است تا اطمینان لازم را برای شهروندان به وجود آورد.



* یکی از مشکلات شهر شوشتر بی‌توجهی به حریم شهر و ساخت‌وسازهای خارج از محدوده است. برای حل این معضل چه ایده و یا راه‌حلی در نظر دارید؟
اگر با نگاه تخصصی و تحلیلگرانه با توجه به طرح جامع و سند چشم‌ انداز بررسی کنیم، می‌توان پیش‌ بینی کرد که در کجای شهر رشد قارچ گونه منازل و ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در حال انجام است؛ بنابراین می‌شود برنامه ‌ریزی کرد و آن مناطق را با ضوابط مشخص کنترل کرد. البته افرادی که در این مناطق دست به ساخت ‌و سازمی‌زنند، قطعاً افراد ضعیف جامعه و کم برخوردارند، که بایستی به نحوی عمل کرد که به آن‌ها هم آسیبی وارد نگردد.

*و صحبت پایانی؟
نظر اینجانب این است که از سرمایه‌گذار، پیمانکار و مغازه‌ دار باید به هر نحوی و در هر شرایطی حمایت کرد. همه این‌ها باید منفعت مالی و اقتصادی داشته باشند، تا مقدمه اشتغال‌ زایی فراهم گردد که اگر اینگونه نباشد، اشتغال از بین می‌رود و در کنار آن تخلفات مالی به وجود می‌آید؛ بنابراین باید بخش خصوصی سودآوری لازم را داشته باشد تا رونق اقتصادی در شهر ایجاد شود و اشتغال رونق یابد. صحبت دیگر اینکه از همه تقاضا دارم آگاهانه انتخاب کنند و افراد متخصص و متعهد را روانه شورای پنجم کنند. در آخر از دعوت شما سپاسگزارم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار