نظام جمهوری اسلامی به یک اقتدار عظمیی به ویژه در برابر سلطه گری استکبار جهانی است. ملت ایران ملتی با هوش است و احساسی برخورد نخواهند کرد و قطعا مردم به دنبال این هستند کسی را انتخاب کنند که مشکلاتشان را حل و برطرف سازد... "> گفتگوی اختصاصی با دکتر بادامچیان: جامعه یک چهره جدید اما با پیشینه روشن را می طلبد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

نظام جمهوری اسلامی به یک اقتدار عظمیی به ویژه در برابر سلطه گری استکبار جهانی است. ملت ایران ملتی با هوش است و احساسی برخورد نخواهند کرد و قطعا مردم به دنبال این هستند کسی را انتخاب کنند که مشکلاتشان را حل و برطرف سازد...

شوشان - علیرضا عبداله نژاد : دکتر اسداله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس حزب موتلفه اسلامی با حضور در تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان ضمن تبریک ایام ولادت حضرت صدیقه زهرا (س) ضمن تشریح دلایل معرفی یحیی آل اسحاق کاندیدای حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری و فضای موجود سیاسی کشور به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 


نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط خاص کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی به یک اقتدار عظمیی به ویژه در برابر سلطه گری استکبار جهانی است. ملت ایران ملتی با هوش است و احساسی برخورد نخواهند کرد و قطعا مردم به دنبال این هستند کسی را انتخاب کنند که مشکلاتشان را حل و برطرف سازد.قائم مقام حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد : به منظور حضور جدی در صحنه انتخابات اقدام به تحلیل وضعیت موجود کشور کردیم، انتظارات ملت را بررسی و در یک جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که در دهه چهارم از انقلاب نیاز داریم به اینکه رئیس جمهور تنها فردی نباشد و فردی عمل نکند، بلکه مجموعه‌ای از شخصیت‌های نظام که در قامت ریاست جمهوری شایستگی خدمت به مردم و نظام اسلامی را داشته و متعهدانه عمل می‌کنند انتخاب شوند، تا به صورت دسته جمعی کشور را در مسیر رشد و پیشرفت قرار داده و در راستای حل مشکلات موجود کشور بکوشند.وی با بیان اینکه کشور ما با وجود رهبری هرگز به رئیس جمهورش اجازه استبداد را نمی‌دهد، گفت: در کشورهای غربی و آمریکا که استبداد به صورت دو حزبی ایجاد شده است رقابت برای انتخاب رئیس جمهور یک جنگ قدرت محسوب می‌شود اما در جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود رهبری امکان استبداد هرگز وجود ندارد و انتخاب رئیس جمهور از طرف مردم و آگاهانه صورت می‌گیرد و در تمام مدت دوره ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب مراقب هستند.

 


قایم مقام حزب موتلفه اسلامی ضمن تشریح دهه های اول تا چهارم نظام جمهوری اسلامی ، دهه اول را دهه تثبیت نظام جمهوری اسلامی ، دهه دوم را دهه دفاع از میهن اسلامی در برابر دشمنان ، دهه سوم دهه تثبیت زیربنای نظام جمهوری اسلامی و دهه چهارم را دهه پیشرفت و عدالت توصیف کرد و گفت: در دهه چهارم نظام به یک رییس جمهوری نیاز دارد که حماسه آفرین و انقلابی باشد. رییس جمهوری که در زمینه سیاست، اقتصاد ، فرهنگ و اخلاق بتواند علاوه بر تغییرات لازم یک تحول و حماسه ایجاد کند. بادامچیان یادآورشد: دنیا در یک پیچ تند تاریخی قرار دارد. استکبار جهانی تنها در بحران اقتصادی قرار ندارد بلکه در بحران فرهنگی قرار دارد. نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نظر اقتصادی و اچتماعی غرب دچار بحران است. نظام کاپیتالیستی در حال فروپاشی است. قائم مقام حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: رییس جمهور آینده باید جهان شناس باشد. رییس جمهور باید با عقلانیت کشور را به اهداف چشم انداز 20 ساله برساند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: انتخابات آینده فرصتی طلایی است که می توان تحت درایت و رهبری ولی فقیه یک جهش اسایس برای رسیدن به قله های سعادت و عزت برداشته شود. بادامچیان تصریح کرد: 50 سال از تاسیس حزب موتلفه اسلامی می گذرد. حزب موتلفه از ابتدا تاکنون یک حزب ولایی بوده و همه طبقات جامعه در ان عضویت دارند. بادامچیان با اشاره به جامعه نمونه اسلامی ابراز داشت: جامعه نمونه اسلامی جامعه‌ای است که از مجموع انسان‌های نمونه تشکیل شده باشد و حزب موتلفه اسلامی به دنبال این است همه جامعه را به سمت جامعه نمونه اسلامی ببرد تا کشور به اصالت بخش‌ترین جامعه بشری در دنیا تبدیل شود.وی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی بر این اساس موضوع گفتمان را مطرح کرد چرا که معتقد است رئیس جمهور باید گفتمان داشته باشد و مقصود از گفتمان داشتن یک مبنای اساسی و کلان است.

بادامچیان افزود : دو نوع گفتمان سلبی و اثباتی وجود دارد که منظور امام(ره) از گفتمان سلبی حذف نظام شاهنشاهی و منظور از گفتمان اثباتی تثبیت حکومت اسلامی بود و موتلفه نیز این اصل را باور دارد.قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اداره جامعه نیازمند برنامه است، گفت: داشتن برنامه این نیست که از روی برنامه پنج ساله محور نویسی شود، نامزد ریاست جمهوری نباید به دنبال طرح این شعار باشد که اشتغال ایجاد می‌کند، بلکه باید برنامه کاری داشته باشد، به جای اینکه جامعه را با کمک‌های امدادی اداره کند، آن را توانمند کرده و فقرا را بی نیاز کند.

بادامچیان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور باید برای حل معضل مسکن، ثبات قیمت‌ها ، تثبیت نرخ ارز و برای بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی برنامه داشته باشد.ی اظهار داشت: تیم رئیس جمهور نیز باید کاملا مشخص باشد، چرا که نمی‌تواند افراد بدون تخصص و برنامه را وارد دولت کرده و کشور را اداره کند، تیم رئیس جمهور باید دارای شایستگی‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای باشد، با هم هماهنگ باشند، نه اینکه هر روز با هم اختلاف داشته باشند.قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: باید زمینه برای استفاده از همه نیروهای دلسوز در کشور فراهم باشد.بادامچیان با بیان اینکه دکتر یحیی آل اسحاق کاندیدای مورد نظر حزب موتلفه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است، افزود : حزب موتلفه با در نظر گرفتن تمام این مسائل در مجموع به دکتر یحیی آل اسحاق رسید و معتقد است وی فردی دارای هم تخصص اقتصادی بوده و هم تجارب خوب مدیریتی دارد و امیدوار هستیم با وی بتوانیم کشور را در مسیر پیشرفت و استقلال قرار دهیم.وی بیان کرد: ما باید به جای رقابت تخریبی و بداخلاقی‌هایی که به کشور آسیب وارد می‌کند، اجازه دهیم همه نیروهای مفید وارد عرصه انتخابات شوند تا نیروهای خوب را از دست ندهیم.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه از آمادگی این حزب برای ائتلاف خبر داد و گفت : حزب موتلفه اسلامی اصولی دارد که ائتلاف را بر اساس این اصول انجام خواهد داد، این اصول کاملا مشخص هستند و آنها شامل اعتقاد به نظام، قانون اساسی خط امام(ره) و ولایت فقیه است.قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتقادات حزب موتلفه در خصوص سیاست‌های خارجی اظهار داشت : در سیاست خارجی چارچوب سیاست را قانون اساسی و سیاست کلان را رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین می‌کنند، در این موضوع مهم نوع تدبیر در خصوص سیاست خارجی است حزب موتلفه بر این باور است کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود نباید قدمی از حقوق ملت عقب نشینی کند و اجازه دهد حقوق ملت پایمال شود.وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح چهار اصل اساسی رئیس جمهور آینده اذعان داشت: در مسئولان کلیدی کشور همواره باید چهار ویژگی و اصل اساسی چون اسلامی بودن، ولایی بودن، مردمی بودن و انقلابی بودن مد نظر قرار گیرد و همچنین زیر مجموعه آن فرد هم باید بدین صورت باشند، رئیس جمهور آینده باید به اسلام امام و رهبری اعتقاد داشته باشد.بادامچیان متذکر شد : بنابراین باید در انتخابات 92 مردم هم این چهار اصل اساسی را مدنظر قراردهند، به واقع باید در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مردم نسبت به انتخاب کاندیدای اصلح بصیرت داشته باشند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: آقای آل اسحاق داری عقبه سیاسی موفقی بوده است. تجربه حضور در کابینه های دولت ، قائم مقام بنیاد مستضعفان ، اتاق بازرگانی ، کشاورزی و معادن تهران دارد. از نظر اقتصادی به اقتصاد اسلامی تسلط کافی دارد. او یک روحانی زاده است و در مسائل اقتصادی صاحب دیدگاه است. فوق لیسانس مدیریت صنعتی و دکترای مدیریت استراتژیک، اقتصاد مدیریتی است.

اقتصاد عملیاتی و اجرایی را نیز می داند. بادامچیان ادامه داد : او یک سیاستمدار اقتصاددان است و می تواند به مشکلات اقتصادی کشور پایان دهد. از حقوق حقه حزب موتلفه با این قدمت و سابقه این است که کاندیدا معرفی کند. آقای آل اسحاق یک سیاستمدار پخته و خوش سابقه ، برادر شهید ، و استاد دانشگاه و فرهیخته فرهنگی است. به اعتقاد ما آل اسحاق اصلح است . نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با انتقاد از عدم اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها گفت: در مجلس هشتم به دولت توصیه شد که اجرای این قانون با شیب ملایم و طی 5 سال انجام دهد. اما دولت با نپرداختن سهم تولید باعث ایجاد تورم و افزایش نقدینگی در کشور شد. طرح این مساله که باید به هر ایرانی ماهانه 250 هزار تومان یارانه داد یک شعار انتخاباتی به نفع نامزد مطلوب دولت است. نپرداختن سهم یارانه تولید و پرداخت یارانه به تمامی اقشار جامعه باعث بالارفتن قیمت ارز، افزایش قیمت حامل های انرژی شده است که تداوم این رونده به زیان کشور است. قائم مقام حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: به جای یارانه نقدی باید سرانه درآمد مردم را افزایش دهیم. قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با تشریح مواضع اخیر حبیب اله عسکراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز گفت : آقای عسکراولادی روی اصل فتنه 88 بحثی نداد. اما با افراط و تفریط در این زمینه مخالف است. او به تکلیف شرعی خود عمل کرد. به اعتقاد ایشان، آمریکا، انگلیس و اسرائیل سران فتنه هستند. آقایان معترض به نتایج انتخابات دهم بازی خورده سران فتنه هستند. بادامچیان به تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: باید کاندیدا اصلح را درمیان اصولگرایان برگزید. به نظر می رسد شورای نگهبان در این دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی به جای مدارا ، قاطعیت را بکار خواهد گرفت. وی گفت: اینجا جمهوری اسلامی است و تزهای پوتین و مددوف در این نظام ولایی جایی ندارد.در این دوره نگرانی بابت ورود ناهلان و نامحرمان به انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.اما اینکه در این تصور باشیم که دشمن خوابی و طرحی برای نفوذ و ایفای نقش در انتخابات ندارد نیز تصوری باطلی است.

وی گفت: اگر کاندیدای اصلی اصلاح طلبان به صحنه بیاد اجماع اصولگرایان لازم است. اصلاح طلبان فردی که مورد توجه عامه مردم را داشته باشد را ندارند. رئیس ستاد انتخابات حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه تعدد نامزدهای انتخابات زیاد شده اظهار کرد: برخی از کاندیدا ها رجل مذهبی نیستند و اولین ماده اصل 115 این است که نامزدها رجل مذهبی و رجل سیاسی باشند. وی با بیان اینکه رئیس جمهور ضعیف نمی تواند حماسه بیافریند تاکید داشت: کسی که در تئوری و عمل اقتصاد بداند و در سیاست هم تجربه داشته باشد آل اسحاق است که هم بر اقتصاد حوزوی، دانشگاهی، عملیاتی و مدیریتی مسلط است. بادامچیان گفت : ما در انجام وظیفه شرعی و انقلابی آقای آل اسحاق را معرفی کرده ایم زیرا ایشان ویژگی های خاص خانوادگی، ایمانی و تخصصی دارند و فقر را نیز چشیده اند. وی با بیان اینکه ما بدنبال جامعه نمونه اسلامی هستیم ،گفت : در جامعه اسلامی شوراها، رئیس جمهوری، هیات دولت و غیره همه نمونه هستند.

وی گفت: خاتمی قطعا به صحنه نمی آید. جامعه یک چهره جدید اما پیشنه روشن مطلبد . بادامچیان گفت : تا آنجایی که اطلاع دارم آقایان کروبی و میرحسین موسوی در حصرخانگی نیستند. قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: آقای هاشمی گفته است که در این دوره داوطلب نمی‌شود و وارد رقابت‌های انتخاباتی نمی‌شود.به گفته بادامچیان با وجود سلایق مختلف، ولی اصولگرایان اکثریت هستند و اصلاح‌طلبان فقط یک گروه هستند و بعید است برخی از داوطلبان مطرح شده اصلاح‌طلبان از فیلتر شورای نگهبان بگذرند.وی در ادامه به معرفی کاندید مورد حمایت جمعیت موتلفه نیز گفت: تاکنون یحیی آل‌اسحاق در مجامع مختلف مطرح شده اما کسی او را رد نکرد. قائم مقام حزب موتلفه اسلامی تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها را در مجلس هشتم عنوان کرد و گفت: این کار در راستای اجرای عدالت انجام شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار