اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
مرادعلی سعیدی پور

 

بیست سال پیش در چنین روزهایی شور و شعوری سراسر ایرانزمین را فرا گرفته بود که در وصف نمی گنجید . آن شور سراسر شعور به دوم خرداد هفتاد و شش انجامید.

در آن روزها یکی از مناطقی که مردمانش اراده کرده بودند تا در کنار دیگر مردمان ایران طرحی نو دراندازند،خوزستان بود .  در خوزستان هم مردم ایذه مالمیر اراده کرده بودند تا برای تغییر در میان هر کوی و برزن و ده و روستای شهرستان ایذه موج امید بیافرینند.

 موج زیبایی که  آفریده می شد، تحلیلگران عرصه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و... را بحیرت وا میداشت. بعضی از تخلیلگران به خوزستان و ایذه سفر کردند تا به تفسیر و توصیف  آن همه همه شوق و شور و شعور مردمان این کهنه دیار فرهنگ ایران بپردازند.

یکی از آن تحلیلگران ، جانباز اصلاحات سعید حجاریان بود. همان نظریه پردازی که مورد خشم و کین قرار گرفت و  تیرکین و کج فهمی و نادانی تمامیت خواهان به شقیقه اش نشست. او اینک جانباز سرافراز عرصه اصلاحطلبی است.

حجاریان بعد از رفتن به تهران در روزنامه ی  "" سلام  "" که در انتخابات دوم خرداد بعنوان حامی ستاد مرد پیروز آن عرصه عمل می کرد ، مقاله ای نوشت و در آن از استقبال مردمان روستاهای مختلف ایذه از شعارهای اصلاح طلبان اظهار حیرت کرد.

سرانجام آن همه شوق حضور مردم ایذه موجب گردید تا نام ایذه در کنار نام اردکان یزد بعنوان مناطقی در کشور ثبت شوند که بیشترین رای را در دوم خرداد هفتاد و شش به "" عرضه کننده ی گفتگوی تمدنها "" بدهند.

در آن روز که دو دهه از آن میگذرد مردم ایذه بادفاع  از مشئی اصلاح طلبی یکبار دیگر پای باورهای اصلاحطلبانه ی خودشان که ریشه در انقلاب مشروطه داشت ایستادند و کاری کردند که نام ایذه و مردمانش همچون روزگار مشروطه در پهنه های مختلف ایران زبانزد گردد.

اکنون در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری هم می توان و می شود همان هیجان و شوق و شور وشعور را در چهره ی مردمان ایذه شاهد بود.

در این چند روز منتهی به روز بیست و نهم اردیبهشت نود و شش دریایی از اشتیاق برای ادامه ی امید و تدبیر در میان این سرفرازان دامنه های زاگرس مرکزی موج هایی به بلندای مونگشت می آفریند.

موجهایی که آشکارا نشان می دهند این بار هم مردم ایذه از گذشته ی صلاح طلبانه ی پیشنیان خود در مشروطیت و دوم خرداد دفاع خواهند کرد.

آنچه این روزها در میان این مردمان خردمند میگذرد ، گفتگو از اراده ای است که بیست و نهم اردیبهشت نود وشش را به دوم خرداد هفتاد و شش پیوند خواهند زد ، تا یکبار دیگر نامشان در گستره ی ایران عزیز نمایان گردد.

این لرتباران بختیاری نسب که همواره خود را برای ایران خواسته اند و به حفظ تمامیت ارضی آن اندیشیده اند و در راستای منافع ملی آن عمل کرده اند، می دانند که ایران باید پایدار و مانا بماند.
آنها بر این باورند که :
ایران چو باغی است خرم بهار
شکفته همیشه گل کامکار
نگر تا تو دیوار او نفکنی
دل و پشت ایرانیان نشکنی
زن و کودک و بوم ایرانیان
به اندیشه ی بد منه در میان.

این مردمان میدانند که باید برای ایران دوباره به میدان بیاییند و دوباره امتداد و استمرار امید را برگزینند، زیرا اگر خدایی ناخواسته این امید به نا امیدی بدل گردد؛
کزآن پس بود غارت و تاختن
خروش سواران کین آختن
این مردم براین اندیشه اند که حضور پر شور و پرتعدادشان در پای صندوق های رای و انتخاب دوباره ی روحانی موجب خواهد گشت تا از هر گونه کج اندیشی نسبت به ایرانشان جلوگیری شود.

مردم ایذه در روزهای گذشته نشانه های پیوند زدن بیست و نهم اردیبهشت نودو شش به دوم خرداد هفتاد وشش را فریاد می زدند.
بی شک انتخاب این مردم دوباره برای ایران خواهد بود . بی تردیداین مردم دوباره روحانی را انتخاب خواهند کرد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار