اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
نامزدها به شایعات توجه نکنند
مهندسی کردن نتایج انتخابات یک اتهام است و هر کس مدعی آن بشود باید موضوع را در مراجع قضایی مطرح کند و افرادی که نتوانند ثابت کنند مجرم شناخته می شوند.
 سرپرست فرمانداری اهواز به انتشار دهندگان لیست های جعلی منتخبان شورای این شهر اخطار کرد و گفت: لیست هایی که از نتایج انتخابات شورای شهر اهواز در فضای مجازی منتشر می شود، صحت ندارد و نامزدها و شهروندان به شایعات توجه نکنند.

دو روز از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسالامی شهر و روستا می گذرد. رئیس جمهوری آینده مشخص شده است؛ منتخبان شوراهای اکثر قریب به اتفاق شهرهای استان نیز معرفی شده اند. از اعضای جدید شورای اهواز اما هنوز خبری نشده است.

تاخیر در اعلام نتایج انتخابات پنجمین دوره شورای شهر اهواز واکنش ها و نگرانی هایی را در میان شهروندان اهوازی و نامزدهای این دوره از انتخابات در پی داشته است. از دیروز که شمارش آرای نامزدها شروع شده، حداقل 10 لیست غیررسمی از نتایج انتخابات در فضای مجازی منتشر شده است؛ اگر چه فرمانداری اهواز همه این لیست ها را تکذیب کرده است. فرمانداری اهواز اعلام کرده که معرفی منتخبان شورای شهر شاید تا دوشنبه (فردا) طول بکشد؛ که این مساله بیشتر باعث دامن زدن به شایعات شده است. تقلب در شمارش و مهندسی آرا نیز شائبه هایی است که در نتیجه نگرانی های شهروندان در فضای مجازی منعکس شده است. بامداد امروز نیز تعدادی از نامزدها در فرمانداری اهواز تجمع کرده بودند.

شمارش یک سوم

سرپرست فرمانداری اهواز تاخیر در اعلام نتایج انتخابات شورای شهر اهواز را تعداد زیاد نامزدها و مشارکت بالای شهروندان عنوان کرد.

نبی الله خون میرزایی توضیح داد: در اهواز 413 شعبه اخذ رای مستقر بود که در حال حاضر آرای 244 شعبه شمار شده است، به همین دلیل هنوز نمی توان آماری از منتخبان ارائه کرد.

وی اظهار کرد: آنچه در اهواز در این دوره غیرمنتظره بود، ماندن 600 نامزد در عرصه رقابت و مشارکت بالای مردم بود؛ از سوی دیگر گرما و خستگی باعث دشواری و طاقت فرسای شدن کار و تحلیل توان نیروهای اجرایی شده که همه این عوامل، تاخیر در روند شمارش رای ها را در پی داشته است.

خون میرزایی با بیان اینکه روند شمارش آرا نسبت به دوره های گذشته عقب نیست بیان کرد: با این حال فرمانداری اصراری به اعلام شتابزده نتایج ندارد و تلاش دارد دقت را بالا ببرد تا دقت، فدای سرعت نشود.

وی همچنین لیست های منتشر شده در فضای مجازی را تکذیب کرد و افزود: هیچکدام از این لیست ها را تایید نمی کنیم و افراد و رسانه هایی که این لیست ها را منتشر می کنند باید پاسخگوی تبعات آن باشد.

خون میرزایی درباره شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر شائبه تقلب در رای گیری منتشر شده نیز گفت: کلی صحبت کردن درباره این مساله مشکلی را حل نمی کند بنابراین درخواست ما این است که هر شخصی مدعی بروز تخلف و یا تقلب است، شواهد خود را به هیات های اجرایی و نظارت ارائه دهد.

وی تاکید کرد: شهروندان و یا نامزدها هر گونه شکایت و اعتراضی داشته باشند هر چه زودتر به هیات نظارت (که در فرمانداری اهواز و در سالن 13 آبان مستقر هستند) ارائه کنند.

خون میرزایی همچنین درباره شائبه مهندسی آرا توسط فرمانداری، که در فضای مجازی منتشر شده اظهار کرد: این یک اتهام است و هر کس مدعی آن بشود باید موضوع را در مراجع قضایی مطرح کند و افرادی که نتوانند ثابت کنند مجرم شناخته می شوند.

وی همچنین درباره تجمع تعدادی از نامزدها در فرمانداری اهواز گفت: به دلیل جوسازی هایی که علیه هیات های اجرایی شده بود تعدادی از نامزدها که ابهاماتی داشتند به فرمانداری مراجعه کردند که بعد از گفت وگو و جلسه ای که ساعت 4 بامداد امروز داشتیم قانع شده و فرمانداری را ترک کردند.

سرپرست فرمانداری اهواز از نامزدها و هواداران آنها و سایر شهروندان درخواست کرد که به شایعات توجه نکنند و هیچ اتهام و ادعایی را بدون سند نپذیرند.

وی به انتشار دهندگان لیست های غیررسمی در فضای مجازی اخطار داد و تصریح کرد: من انتشاردهندگان لیست های جعلی را از عواقب اینکار برحذر می دارم، مطالب و لیست هایی که در شبکه های مجازی منتشر می شود ثبت و ضبط می شود و انتشاردهندگان باید مسئولیت پاسخگویی آنها را بپذیرند.

خون میرزایی تصریح کرد: انتشار لیست های جعلی مصداق تشویش اذهان عمومی است و هر اتفاقی بیفتد و هر کسی شاکی شود باید انها پاسخگو باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار