اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
بیژن ربیعی

با بروز چند باره ریزگردها  در خوزستان و گلایه های مردم این استان نسبت به عملکرد دولت ، بسیاری از تحلیلگران سیاسی و انتخاباتی معتقد بودند که روحانی از آرای خوبی در این خوزستان برخوردار نخواهد بود. سوالی که هم اکنون نزد محافل روشنفکرانه مطرح است این است که چگونه مردم عصبانی  خوزستان در ورزشگاه تختی اهواز استقبال جانانه ای از دکتر روحانی بعمل اوردند؟

به عقیده کارشناسان سیاسی فارغ از هرگونه تحلیل های سیاسی و حزبی در این زمینه ، نقش و کارکتر  دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین خوزستان و هرمزگان که از پایگاه مردمی و اجتماعی مطلوبی در جنوب برخور دار است نمی توان نادیده  گرفت.

دکتر عبدالحسن  مقتدایی در هفته های پایانی مانده به 29 اردیبهشت ماه و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بسیج مردمی خطه جنوب برای  حمایت از دکتر  روحانی نقش مهمی ایفا کرد.

مقتدایی که ابتدا به عنوان تنها کاندیدای جنوب در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود زمانی که با عدم موافقت شورای نگهبان مواجه شد بی درنگ در محافل سیاسی و مردمی به حمایت از دکتر حسن روحانی نامزد جبهه اصلاحات پرداخت.

حامیان دکتر عبدالحسن مقتدایی در استان های خوزستان ، هرمزگان ، بوشهر ، ایلام و ...  اعم  از جامعه کارگری و کارمندی ادارات و شرکت ها از جمله حوزه  نفت  که خاستگاه اداری مقتدایی  از همین  بخش است ، ریش سفیدان و معتمدین سیاسی و محلات ، جوانان و صاحبان رسانه ها ی جمعی که از علاقمندان وی هستند با اعلان مواضع صریح مقتدایی ، به حامیان مردمی دکتر حسن روحانی پیوستند.

یاران و دوستداران دکتر مقتدایی در خوزستان ، هرمزگان  و سایر استانها ستاد های تبلیغاتی در حمایت از روحانی تشکیل دادند. در استان خوزستان علاوه بر اهواز شهرهای آبادان ، ماهشهر ، رامهرمز ، هندیجان و دیگر شهرها ستادهای تبلیغاتی بصورت خود جوش دایر کردند که نقش مهمی را در جلب و هدایت  آرای عمومی  به سبد آرای روحانی ایفا کردند.

اوج این فعالیت ها را در ستاد تبلیغاتی "حامیان روحانی ،یاران مقتدایی " در بلوار پهلوان  غربی اهواز شاهد بودیم که مرکز ثقل اجتماع حامیان دکتر روحانی در شب های پایانی مانده به انتخابات تبدیل شده بود.

براساس ارزیابی های بعمل امده این ستاد را از حیث فعالیت هماهنگ تبلیغاتی و رسانه ای  میتوان  یکی از فعال ترین ستاد های تبلیغاتی دکتر روحانی در خوزستان نام برد. دکتر مقتدایی در راستای فعالیت های یاران خود ، وارد کارزار سیاسی شد و شب قبل از سفر دکتر روحانی به خوزستان بیانیه حمایتی خود را برای دعوت  مردم و شرکت در اجتماع سخنرانی دکتر روحانی در ورزشگاه تختی اهواز صادر کرد.

مقتدایی همان شب (چهارشنبه گذشته ) بلافاصله رهسپار بندرعباس شد و در اجتماع باشکوه مردم هرمزگان در پارک دولت این شهر درحمایت از جنبش اصلاحات و نامزد انتخاباتی آن به ایراد سخنرانی پرداخت.

مقتدایی که دغدغه پایداری جنبش اصلاحات  در ایران را همواره با خود دارد امروز در گفت وگو با رسانه های جمعی در اهواز همچنین صدوربیانیه دیگری ، مردم را به شرکت گسترده در این رویداد سیاسی دعوت کرد. او آرزو کرد که امشب در پایان این انتخابات ، شاهد نتیجه ای باشیم که شادمانی را برای مردم  کشور به ارمغان آورد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار