شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: در بارندگی‌های اخیر با توجه به میزان خسارت وارد شده به کشاورزان نظام بیمه‌ای باید تغییر یابد زیرا کفاف خسارت کشاورزان را نمی‌دهد.

سید راضی نوری امروز  اظهار کرد: با توجه به بارندگی چند روز گذشته در استان خوزستان و به ویژه در شهرستان شوش خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی شهرستان وارد شده است.

وی بارندگی صورت گرفته در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری را بی‌سابقه دانست و افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارندگی در روزهای آتی، باید هر چه سریع‌تر نسب به تمهیدات ویژه به‌ منظور جلوگیری از خسارت بیشتر اقدام شود.

147 میلی‌متر بارندگی

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون بیش از 115 میلی‌متر بارندگی گزارش‌ شده است.

وی ادامه داد: بیشترین بارندگی مربوط به روستای دوسلق و پای پل بوده که نزدیک به 147 میلی‌متر بوده است و در نوبه خود بی‌سابقه است.

خسارت شدید راه‌های مواصلاتی

نوری با اشاره به خسارت‌های شدید راه‌های مواصلاتی روستایی گفت: راه‌های مواصلاتی بخش شاور در بعضی مناطق به صورت کامل تخریب ‌شده‌اند و باید هرچه سریع‌تر نسبت به بازسازی مسیرها اقدامی موثر صورت گیرد.

وی در خصوص مسدود شدن راه مواصلاتی روستایی محور خسرج گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره راه و شهرسازی شهرستان مقرر شد این مسیر تا امروز بازگشایی شود.

وی در رابطه با دیگر محورهای مسدود شده مرتبط با شهرستان شوش خاطرنشان کرد: تاکنون دستگاه‌های اجرایی مشغول بازگشایی دیگر مسیرهای روستایی هستند و امید است در چند روز آینده مسیرها بازگشایی شوند.

بیش از 180 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی

نماینده شهرستان شوش با اشاره به میزان خسارت‌های پیش‌آمده به بخش کشاورزی گفت: تاکنون بیش از 180 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارده شده است.

وی افزود: این میزان خسارت در مناطق مختلف متغیر است و بین 20 تا 70 درصد پیش‌بینی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی مناطق مانند بخش شاور میزان خسارت به نحوی است که تمام محصولات کشاورزی و به خصوص گندم به زیر آب فرو رفته‌اند و خسارت‌های آن‌ها 100 درصد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به خرابی محصول گندم برخی مناطق اضافه کرد: در برخی از زمین‌ها به علت رطوبت بسیار در اثر تماس مستقیم با آب متأسفانه باعث جوانه زدن گندم شده است.

تشکیل ستاد بحران

وی از تشکیل ستاد بحران در شهرستان خبر داد و گفت: در همان دقایق ابتدایی ستاد بحران شهرستان تشکیل و به بررسی میزان خسارت و خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده پرداخته شده است.

نوری افزود: در ستاد بحران مقرر شده است برآورد خسارت‌ها هرچه سریعتر به وسیله کارشناسان تهیه شود تا اقدامات پرداخت غرامت به کشاورزان هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

یک هزار و 200 مورد تقاضای بیمه در اولین روز

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 مورد تقاضای رسیدگی به‌منظور انجام کار بیمه‌ای و اخذ خسارت در صندوق بیمه کشاورزی شهرستان به ثبت رسیده است.

50 درصد سطح زیر کشت «بیمه» نیستند

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 50 درصد زمین‌ها کشاورزی بیمه نیستند و این مورد موجب ضررهای بسیاری به کشاورزان منطقه ایجاد خواهد کرد.

نوری با اشاره به زمین‌های کشاورزی که به صورت دیم و آبی هستند و بیمه نیستند گفت: در راستای مساعدت به این کشاورزان از طریق حوادث غیرمترقبه وزارت کشور و استانداری اقدامات لازم پیگیری می‌شود.

تجدید نظر صندوق بیمه کشاورزان در پرداخت غرامت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، رقم پرداخت بیمه به کشاورزی را نامناسب دانست و افزود: غرامت پرداختی بیمه کشاورزان بسیار اندک است و طوری نیست که حتی بتوان مخارج زمین کشاورز را بدهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشاورز از هر هکتار 5 میلیون ریال غرامت می‌گیرد و این در حالی است که هر هکتار زمین حدود 28 میلیون ریال برآورد خسارت آن است.

وی با انتقاد از سیاست پرداختی بیمه افزود: در حال حاضر با این رقم پرداخت نمی‌توان میزان خسارت به وجود آمده را به کشاورزان جبران کند و باید نظام بیمه کشاورزی تجدیدنظری در میزان پرداختی غرامت به کشاورزان را داشته باشد.

خسارت گندم‌های خریداری‌شده

وی با اشاره به گندم خریداری‌شده گفت: گندم‌های خریداری شده که در محل‌های رو باز نگهداری می‌شوند نیز خسارت جدی دیدند.

این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان خوزستان است و در سال زراعی جدید بیش از 85 هزار هکتار زیر کشت گندم هستند.

با توجه به بارندگی به وجود آمده در شب و روز گذشته متأسفانه خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی این شهرستان وارده آمده و این در حالی است که بیش از 80 درصد مردم این شهرستان کشاورز هستند و این مورد می‌تواند اقتصاد منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
نادرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
comment
0
1
comment باسلام خدمت نماینده محترم شوش.بنده کارگزاربیمه هستم سالی 3میلیون تومن کارمزد گرفته ام آنم هر3ماه یکبار.به زمینهای دیمی درصورت تائید100درصدی 150هزارتومن میدن.واقن درحق کشاورزوکارگزاران ظلم شده شمارا بخدا قسم فکری به حال بیمه کشاورزی کنید.نه بیمه داریم نه آینده شغلی .بستنی میهن به کارگزارانش بیشترین تسهیلاتو میده ..ماکه مراحل یه استخدام دولتی را گذراندیم تا کارگزاربیمه شویم،هیچی نداره .شبیه دلالی شده...اگه کشاورز بیمه کنه به ماپول میدن وازآن طرف به کشاورزم غرامت خیلی کم میدن این امرسبب شده ازبیمه روی گردانند.ایشالا به کمک شماها به وضع بیمه کشاورزی وکارگزاران آن رسیدگی شود..
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار