اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

مسئول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: در اعتراض به هتك حرمت مقدسات اسلامي و نبش قبر " حجربن عدي" از صحابي پيامبر (ص) توسط رژيم صهيونيستي، راهپيمايي مردم خوزستان پس از نماز جمعه (20 ارديبهشت ماه) در سراسر استان برگزار مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين سعيد جعفري در نشستی خبري كه امروز (سه‌شنبه 17 ارديبهشت) برگزار شد، اظهار كرد: ‌در اعتراض نسبت به اهانت بي‌شرمانه و هتك حرمت به ساحت مقدس "حجر بن عدي" از صحابي پيامبر اكرم(ص) و همچنين تجاوز رژيم صهيونيستي با پشتيباني استكبار جهاني و حكام دست نشانده آمريكا به سوريه، در روز جمعه و پس از اقامه نماز جمعه در مصلای اهواز، راهپيمايي اعتراض آمیزی با حضور نمازگزاران از محل مصلاي مهديه امام خميني(ره)‌ به سمت چهار راه آبادان برگزار خواهد شد.

وي با بیان اینکه ‌هدف رژيم صهيونيستي از اين اقدامات جنايت كارانه، ضربه زدن به خط مقاومت در سوريه و دستيابي به اهداف مشخص خود است، افزود: این راهپیمایی در دیگر شهرهای استان نیز برگزار می شود و در همه شهرهای استان پس از راهپیمایی بیانیه هایی در محكوميت اين اهانت قرائت خواهد شد و این بیانیه ها به مجامع بين‌المللي ارائه می شوند تا آن‌هايي كه ادعاي حمايت از حقوق بشر دارند تكاني به خود بدهند.

جعفری تصریح کرد: ‌براي مردم جهان و مردم ما پیش از این ابهام وجود داشت كه دولت سوریه در مبارزه با مخالفان، آيا تنها به دنبال دفاع از حكومت است و يا دلايل ديگري هم براي مبارزه دارد؟‌ با اتفاقات غيرانساني نبش قبر صحابي پيامبر (ص) و همچنين جنايات اخير رژيم صهيونيستي عليه مردم سوریه و استفاده از سلاح شيميايي و سر بريدن‌هاي مكرر، به روشني اين مسئله شفاف‌سازي شد كه بحث معارضان با دولت سوريه تنها بر سر حكومت نيست.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اعلام مسیرهای راهپیمایی در شهرستان ها، خاطرنشان کرد: با توجه به اينكه نقطه شروع راهپيمايي از مصلاي‌هاي نماز جمعه است، راهپيمايي مسير مشخصي خواهد داشت. همچنین مسیرهای دقیق راهپیمایی از طریق صدا و سیما و همچنین سايت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان به نشاني www.khoozshora.ir به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال امام خميني(ره) و قيام 15 خرداد، ادامه داد:‌ امسال مراسم سالروز ارتحال امام (ره) و قيام 15 خرداد با دو ويژگي خاص نسبت به سال‌هاي گذشته برگزار مي‌شوند. برگزاري مراسم اين دو روز در آستانه انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراها يكي از اين ويژگي‌هاست. شوراي هماهنگي به هيچ عنوان در مسايل سياسي و جناح بندي‌ها دخالت نمي‌كند، ولي پرداختن به سياست‌هاي كلي نظام و انقلاب اسلامي از اهداف اصلي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي كشور است. يكي از مصوباتي كه در استانداري در اين زمينه به تصويب رسيد، تشويق آحاد مردم براي حضور حماسي و پرشور در انتخابات است. كانديداها و حاميان آن‌ها چه براي رياست جمهوري چه برای انتخابات شوراها، بايد به اين نكته توجه كنند كه در محوطه سرپوشيده برگزاري مراسم ويژه سالروز ارتحال امام (ره) و قيام 15 خرداد، هرگز به توزيع اقلام تبليغاتي نپردازند.

جعفری گفت: با توجه به ممنوعيت تبلیغات در این مراسم، در صورت مشاهده توزيع اقلام تبليغاتي نيروهاي امنيتي نسبت به دستگيري متخلفان اقدام خواهند كرد.

مسئول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامی خوزستان افزود: سعي شده است که سخنران‌هايي براي اين مراسم‌ها انتخاب شوند كه به هيچ دسته يا گروهي وابستگی نداشته باشند و به منويات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري مبني بر حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات عمل کنند.

وی تصریح کرد: براي برگزاري مراسم ويژه سالروز ارتحال امام (ره) و قيام 15 خرداد در استان 5 كميته مراسم و شهرستان‌ها، مساجد و جوانان، تبليغات و اطلاع رساني، اصناف و كارگري و كميته پشتيباني تشكيل شد و اقدامات لازم توسط اين كميته‌ها برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شود. در اين ميان پيشنهادهايي به كميته تبليغات و اطلاع رساني ارايه شد تا با اجرایی برنامه هایی موجب افزایش آگاهی نسل سوم و چهارم نسبت به موضوع شوند. همچنین در این بخش مسابقات مختلفي از طريق صدا و سيما برگزار می شود. همچنين براي اقشار ديگر نيز به همين ترتيب اقدام خواهد شد تا نسل جوان بتواند در خصوص آشنايي با شخصيت امام و همچنين قيام 15 خرداد ارتباط بيشتري برقرار كند. همچنين پيشنهاد شد که كتب امام خميني(ره) از جمله صحيفه نور، وصيت نامه امام (ره)، چهل حديث و ولايت فقيه مدنظر قرار بگيرد و صدا و سيما براي آشنايي بيشتر مردم با اين آثار ارزشمند، اين كتاب‌ها را به صورت فايل pdf بر روي سايت خود قرار دهد.

جعفری ادامه داد: همچنين به كودكان و نوجواناني كه در مراسم‌هاي سالروز ارتحال امام(ره) و قيام 15 خرداد حضور پيدا مي‌كنند كتاب و بسته‌هاي فرهنگي اهدا می شود.

مسئول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان در پایان با تاکید بر اعتراض نسبت به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: اگر مردم جهان در خصوص جنايات اخير رژيم صهيونيستي به سازمان‌هاي بین المللی حقوق بشر اعتراض نكنند، ‌بي‌شك پس از اين هم شاهد جنايات ديگري خواهيم بود و در نتیجه مردم باید وارد صحنه شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار