اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
فرماندار بندر هندیجان:
فرماندار هندیجان گفت: خسارت کشاورزان عزیز هندیجان باید هر چه سریع‌تر پرداخت شود متأسفانه در سال زراعی 95 رودخانه زهره 110 روز کاملاً خشک بوده است.

به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان، کوروش مودت در جلسه شورای اداری شهرستان هندیجان، اظهار داشت: از شنبه هفته آینده آغاز ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الله، ماه رحمت و برکت راداریم. حلول این ماه بزرگ و پر خیروبرکت را به ملت مسلمان ایران بخصوص مردم هندیجان تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق بدهد از فیوضات این ماه مبارک بهره کافی را ببریم. لازم است دستگاه‌های اجرایی اقداماتی که در راستای استفاده بهینه از این ماه مبارک است را انجام بدهند.

فرماندار هندیجان بیان کرد: مهم‌ترین برنامه‌هایی که ادارات می‌توانند در ماه مبارک رمضان در دستگاه خود انجام دهند جلسات تلاوت قرآن، معرفی شخصیت بزرگ امام علی (ع)، تدریس نهج‌البلاغه، استفاده از سخنرانان و روحانیون، درج مطالب مختص این ماه عزیز در سربرگ نامه‌های اداری، ارائه مستندات در خصوص ماه مبارک رمضان به فرمانداری تا در سیستم ارزشیابی مدیران ثبت شود.

وی گفت: دقت و نظارت ویژه‌ای توسط دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی، انتظامی، برای جلوگیری از روزه‌خواری در اماکن عمومی صورت گیرد. نظارت بر اغذیه‌فروش‌ها توسط نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اداره صنعت و معدن صورت گیرد.

مودت عنوان کرد: سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان را به همه ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم. به فرموده رهبر انقلاب خرمشهرها در پیش است باید همه آمادگی خود را حفظ کنیم.

وی افزود: بعد از تعطیلی مدارس ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان راداریم که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته توسط امام‌جمعه طرح قرآنی رحلِ با همکاری آموزش‌وپرورش انجام خواهد شد.

فرماندار هندیجان بیان کرد: اوقات فراغت دانش آموزان باید با برنامه‌ریزی اداره ورزش و جوانان، مدیریت آموزش‌وپرورش برنامه‌ای جهت پر کردن فراغت جوانان در فصل تابستان صورت گیرد.

وی گفت: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به پاسخگویی فوری به نامه‌های فرمانداری اقدام کنند نباید نامه‌ای که به دستگاه می‌رسد بایگانی شود. با برخی از ادارات مکاتباتی صورت گرفته که تاکنون پاسخ نداده‌اند.

مودت عنوان کرد: ما مجدد به نامه‌های خود پیرو ارسال می‌کنیم اگر مدیری پاسخ ندهد آن را به مدیرکل آن دستگاه در استان ارجاع تا ضمن رسیدگی در ارزیابی آن مدیر لحاظ شود.

وی افزود: مدیران در مواردی که از آن‌ها خواسته می‌شود دقت کنند و هر چه سریع‌تر پاسخ آن را بدهند چراکه این‌گونه تأخیرها در ارزیابی آن‌ها مؤثر است. ما باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهیم و بی‌تفاوت از این مسائل نگذریم.

فرماندار هندیجان بیان کرد: هنگامی‌که مقام معظم رهبری سخنی می‌فرمایند دیگر هیچ توجیهی قابل‌پذیرش و قبول ازلحاظ عرفی، علمی و منطقی نیست که ما کوتاهی کنیم حتی در مکاتبات انتظار داریم به بهترین نحو عمل کنید.

وی گفت: مسئولان در برنامه‌ها حضور فعال داشته باشند در تریبون آزاد که با حضور نماینده مردم در مجلس برگزار شد عده‌ای از مردم گلایه داشتند که برخی از دستگاه‌های اجرایی، خدماتی در وظایفشان کوتاهی می‌کنند.

مودت عنوان کرد: برخی از ادارات در پاسخ مناسب به‌ مردم کوتاهی کرده و این را اکثر مردم بخصوص در تریبون آزاد مطرح شد نیاز است مدیران ادارات با مردم رفتار مناسبی داشته باشند.

وی خطاب به روسای ادارات افزود: هندیجان مشکل زیاد دارد و مردم هم مشکلات خود رادارند یک ابر چالش دیگر مردم منطقه بیکاری است که این در سطح کلان بوده اما ما در منطقه خود ظرفیت‌هایی داریم که می‌توان شغل پایدار ایجاد کرد لذا همه همت کنند تا مشکلات مردم هندیجان کم شود.

فرماندار هندیجان بیان کرد: شهرک صنعتی هندیجان برای اشتغال بسیار ظرفیت خوبی دارد ما بر این اساس تعدادی از سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی هندیجان معرفی کردیم امیدوارم با آغاز فعالیت آن‌ها مشکلات بخشی از بیکاری حل شود.

وی گفت: مسئولان بخصوص شهرداری و شورای شهر بادید مثبت به سرمایه‌گذاران توجه کنند و نسبت به فراهم کردن لوازم و ابزار کار آن‌ها همت کنند.

مودت عنوان کرد: در جلسات شورای اداری باید شخص مسئول یا مدیره اداره باشد چراکه ممکن است تصمیماتی اتخاذ شود که خود مسئول باید تصمیم‌گیری کرده و مصوب شود لذا از فرستادن کارکنان خود خودداری کنید.

وی افزود: مصوبات فرمانداری لازم اجراست چند بار تذکر دادیم که باید شخص مدیر اداره در جلسات حاضر شود قبلاً تذکر دادم از این به بعد تذکر نمی‌دهم هر مسئولی که نمی‌تواند در جلسات فرمانداری حاضر شود شخصاً اطلاع بدهد.

فرماندار هندیجان بیان کرد: هر مسئولی که قصد ندارد در جلسات شرکت کند به ما اطلاع بدهد ما نمی‌توانیم یک شهر را معطل یک رئیس اداره کنیم. برخی اوقات نیاز به تصمیم‌گیری فوری داریم درحالی‌که کارمند اداره در جلسه حضور دارد که توانایی تصمیم‌گیری ندارد این‌گونه برنامه‌های ما مختل می‌شود.

وی گفت: توصیه ما حضور رئیس اداره در جلسات است و اگر رئیس به هر دلیلی نبود کسی که از طرف آن اداره حاضر می‌شود اختیار تام داشته تا قدرت اجرای تصمیمات را داشته باشد.

مودت عنوان کرد: سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) را خواهیم داشت ستاد ارتحال امام در آینده نزدیک تشکیل و مراسم ویژه‌ای در مسجد جامع برگزار خواهیم کرد. از همه مردم و مسئولان انتظار است در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی افزود: آب روستای مشراگه را از سد آسک تأمین خواهیم کرد مقدمات آن در حال اجراست و انشالله در یک هفته آینده این مشکل 7 ساله حل خواهد شد درگذشته با تانکر برای مردم روستای مشراگه که جمعیتی 1000 نفر دارند آب حمل می‌شد.

فرماندار هندیجان بیان کرد: یکی روستا هندیجان به روستاهای دارای شورای اضافه گردید که علا رقم مخالفت عده‌ای اما بالاخره این روستا بعد از سالیان سال دارای یک‌نهاد رسمی عمومی شورا شد.

وی گفت: یک روستا که شورا وارد آن شد در آینده توسعه و پیشرفت خواهد کرد و دهیاری نیز در آن مستقر و امکانات لازم برای اهالی آن منطقه در نظر گرفته می‌شود.

مودت عنوان کرد: آبیاری تحت‌فشار برای اراضی کشاورزی که برای اولین بار در تاریخ هندیجان اجرایی خواهد شد درگذشته اعلام می‌شد که در هندیجان نمی‌شود آبیاری تحت‌فشار انجام داد اما هندیجان که نام آن با آب مأنوس است مدتی با احداث کانال‌ها در بالادست از آب محروم شده است.

وی افزود: به سبب احداث سد کوثر در بالادست هندیجان این شهر با مشکل کم‌آبی برای کشت‌های زمستانه و تابستانه مواجه شده است ما به دنبال استفاده بهینه از آب هستیم چراکه این منطقه شدیداً با کمبود آب مواجه است.

فرماندار هندیجان بیان کرد: 110 روز در سال گذشته کمبود آب داشتیم و رودخانه زهره کاملاً خشک بوده که خسارت زیادی به کشاورزان ما وارد کرد. باید از آب موجود به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی گفت: باید سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار، بارانی و قطره‌ای در هندیجان استفاده شود درگذشته اعلام‌شده که سیستم تحت‌فشار در هندیجان توجیه فنی ندارد اما با بررسی‌های صورت گرفته امکان ایجاد آبیاری بارانی در هندیجان ممکن است.

مودت عنوان کرد: اعتبار 150 میلیون تومانی برای اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای اختصاص داده‌شده اما با پیگیری مدیر جهاد کشاورزی هندیجان این اعتبار به یک میلیارد تومان افزایش‌یافته است. بر این اساس دریکی از روستاها به‌صورت آزمونه‌ای می‌توانیم اراضی خود را پوشش بدهیم.

وی افزود: هندیجان که با کمبود آب مواجه است باید بر اساس برنامه‌ریزی به سمت ایجاد سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار برود تا بهترین شرایط را از آب استفاده کند.

فرماندار هندیجان بیان کرد: سطح زیر کشت کشاورزی هندیجان زیر 25000 هکتار است چراکه در سال زراعی 95 خسارات زیادی به کشاورزان وارد شد و رودخانه در زمستان خشک، کشاورزان عزیز ما نتوانستند به زمین‌های خود آب برسانند.

وی گفت: خسارت کشاورزان هندیجانی باید پرداخت تا ضربه‌ای به این عزیزان وارد نشود هندیجان به‌غیراز کشاورزی و صیادی دیگر شغل و درآمدی ندارد لذا ما باید از کشاورزان حمایت کنیم.

مودت عنوان کرد: ما از حقوق کشاورزان دفاع می‌کنیم و نمی‌گذاریم که حق آن‌ها پایمال گردد تا به نحو شایسته بتوانیم خدمت گذاری خوب برای مردم عزیز هندیجان باشیم.

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار