اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
 مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی جزئیات مراسم های مربوط به تودیع آیت الله محسن مجتهدشبستری از امامت جمعه تبریز و معارفه حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم به این سمت را اعلام کرد.

حجت الاسلام حسین تقی زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه آئین تودیع نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز فردا پس از اقامه نماز جمعه برگزار می شود، از عموم مردم مومن و ولایت مدار و خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، جوانان و اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا در این مراسم معنوی به پاس قدردانی از خدمات ارزشمند و بی بدیل 22 ساله آیت الله مجتهدشبستری در این سمت، حضور یابند.

وی اظهار کرد: آیت الله مجتهدشبستری یکی از برجسته ترین امامان جمعه ایران اسلامی است که به لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و علمی از جایگاه بسیار رفیع و ممتازی در کشور برخوردار است که حضور گسترده و پرشور مردم ولائی تبریز در نماز جمعه این شهر می تواند به نوعی سپاسگذاری از این شخصیت والامقام باشد.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به وضعیت جسمانی امام جمعه تبریز و درخواست چندین باره ایشان از ولی امر مسلمین برای استراحت، گفت: آیت الله مجتهدشبستری 22 سال قبل به صورت مشروط برای شش ماه به عنوان امام جمعه تبریز از سوی مقام عظمای ولایت منصوب شدند، اما هر سال این دستور تمدید می شد تا اینکه در طی ماه های اخیر به دلیل بیماری درخواست مزبور موردئ موافقت قرار گرفت.

وی، درد شدید کمر و ناراحتی دستگاه گوارش را از جمله دلایل درخواست استراحت از سوی آیت الله مجتهدشبستری بیان کرد و گفت: بر همین اساس به اطلاع مردم آذربایجان شرقی می رسد که فردا آخرین نماز جمعه تبریز به امامت آیت الله شبستری اقامه می شود.

تقی زاده ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم به عنوان امام جمعه جدید تبریز منصوب شده اند که آییئن معارفه وی نیز در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار می شود.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی همچنی از برگزاری راهپیمائی نمازگزاران تبریز در حمایت از مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در نماز جمعه فردا خبر داد.

برچسب ها: امام جمعه تبریز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار