اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
۴ خرداد؛ روز مقاومت و پایداری دزفول
فرماندار دزفول گفت: پس از موشک‌باران‌های شدید دشمن، خانواده‌ها سخت‌تر ایستادگی کردند و دزفول با وجود تیپ‌های مستقر در منطقه و دفاع جانانه، سرآمد همه شهرهای جنگی در دوران دفاع مقدس بود.

حبیب‌الله آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با تبریک سالروز مقاومت و پایداری دزفول در چهارم خرداد اظهار کرد: مردم شهرستان دزفول در دوران دفاع مقدس نقشی انقلابی داشتند و از طرفی دیگر، برای تثبیت انقلاب نیز پیشتاز بودند. از آنجا که این شهرستان، با کشور عراق مرز زمینی دارد، صدام حسین در دوران جنگ تحمیلی تلاش می‌کرد که به این شهرستان دسترسی پیدا کند ولی با همت مردم و تلاش نیروهای بسیجی موفق نشد.

وی با بیان این‌که در دوران جنگ تحمیلی ۱۷۶ نقطه دزفول مورد اصابت موشک‌های عراق قرار گرفت، افزود: رژیم بعثی برای شکستن روحیه مردم این شهرستان بیشترین موشک‌ها را به دزفول پرتاب کرد ولی پس از پرتاب هر موشک، شهر بازسازی می‌شد.

آصفی گفت: پس از موشک‌باران‌های شدید دشمن، خانواده‌ها سخت‌تر ایستادگی کردند و این شهرستان با وجود تیپ‌های مستقر در منطقه و دفاع جانانه، سرآمد همه شهرهای جنگی در دوران دفاع مقدس بود. 

آصفی خاطرنشان کرد: اکنون کسی نیست که خاطره‌ای از این شهرستان در دوران دفاع مقدس و مبارزات و مقاومت مردم آن نداشته باشد و دزفول تنها شهرستانی است که توانست در هیات دولت به اتفاق آرا، لوح مقاومت و پایداری را به دست آورد.

فرماندار دزفول اظهار کرد: در چهارم خرداد سال ۱۳۶۵ هیات دولت لوحی زرین به مردم دزفول هدیه و این روز را به نام مقاومت و پایداری نام‌گذاری کرد که این لوح اکنون در موزه دفاع مقدس نگهداری می‌شود.
برچسب ها: ۴ خرداد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار