اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
اکسین و نفت و گاز اروند مشتریان اصلی استقلال خوزستان پ گفته می شود استقلال خوزستان که در فصل آتی سرمربی خود را هم بر روی نیمکت فولاد خواهد دید به یکی از دو شرکت اکسین و یا اروندان واگذار خواهد شد/ استقلال خوزستان قهرمان لیگ 94-95 بود.
ادامه حيات باشگاه استقلال خوزستان که توسط گروه ملّي اداره مي‌شد و پس از اختلاس‌هايي که در اين گروه رخ داد در اختيار بانک ملّي قرار گرفت، سخت است و اين مسئله به واگذاري اين باشگاه بستگي دارد. منطقه آزاد اروند که در فصل جاري کمک زيادي به اين باشگاه کرده، براي ادامه حيات باشگاه حاضر است مالکيت اين باشگاه را به عهده بگيرد.

مشکلات گروه ملّي براي تيمداري همچنان ادامه دارد و بانک ملي هم نمي‌تواند هزينه‌هاي استقلال خوزستان را پرداخت کند و از اين‌رو احتمال انحلال باشگاه نيز وجود دارد. از همين‌رو استانداري خوزستان و هيئت فوتبال اين استان حاضر نيستند امتياز اين باشگاه از استان خارج شود و در حال مذاکره هستند تا اسپانسري در داخل استان مالکيت اين باشگاه را به عهده بگيرد.

در حال حاضر تنها مشتري جدي منطقه آزاد اروند است که در فصل جاري اسپانسري باشگاه را هم به عهده گرفته بود. گويا خارج از آن، اين اسپانسر کمک‌هايي نيز به باشگاه کرده و حالا يکي از طلبکاران محسوب مي‌شود که در اين صورت مي‌تواند با در اختيار گرفتن مالکيت باشگاه اين طلب را هم صاف کند.
در صورتي که منطقه آزاد اروند مالکيت استقلال خوزستان را به عهده بگيرد، اين تيم هم از اهواز به خرمشهر منتقل و به اين صورت خرمشهر صاحب تيم ليگ برتري خواهد شد.

عبدالکاظم طالقانی در خصوص اینکه استقلال خوزستان قرار است به خرمشهر منتقل شود، گفت: به صورت دقیق در جریان رفتن تیم به خرمشهر نیستم. آنچه وجود دارد، مشکلات مالی بانک ملّی است که پس از به عهده گرفتن مسئولیت تیم از گروه ملّی، برای پرداخت هزینه‌ها با مشکل مواجه است. در این فصل خیلی کم و به ندرت به تیم کمک و هزینه‌های بسیار کمی پرداخت شده است.

وی افزود: انتظار استان خوزستان، مردم و هیئت فوتبال این است که مدیریت بانک ملّی مشکل را حل کند. اینکه بگویند پول نداریم یا مشکل مالی داریم، درست نیست. این تیم اوقات فراغت مردم خوزستان را پُر کرده، شادی آور بوده و مسئولیت اجتماعی دارد و وظیفه بانک ملّی است از این تیم حمایت کند.

رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه مهدی تاج در خصوص سه تیم استقلال خوزستان، نفت تهران و سپیدرود رشت هشدارهایی داده و حتی امکان انحلال باشگاه وجود دارد و اگر بانک ملّی نتواند تیمداری کند تکلیف استقلال خوزستان چه خواهد شد، تأکید کرد: اینکه تیم منحل شود یا نه، نیاز به آیین‌نامه و بررسی دارد. در خصوص این موضوع هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید تصمیم‌گیری کند. با این حال اصلاً اجازه نمی‌دهیم یک سهمیه لیگ برتری از استان ما خارج شود. نه مسئولان استانی و نه استاندار محترم که توجه ویژه‌ای هم به تیم داشته و تا به اینجا پشتیبان اصلی استقلال خوزستان بوده، راضی به این کار نیستند. بعید است در استان کسی بخواهد تیم را رها کند و مطمئناً با کمک استانداری فرد یا اسپانسری مشخص خواهد شد تا استقلال خوزستان به راهش ادامه بدهد. این تیم مثل سال‌های گذشته کارش را ادامه خواهد داد و باید از حمایت صددرصدی برخوردار باشد تا فوتبال و حضور در لیگ برتر بین مردم و جوان‌های استان خوزستان، شور و شعف ایجاد شود.

طالقانی درباره بحث ادامه داشتن حیات تیم با انتقال به خرمشهر و در پاسخ به این سؤال که اگر چنین اتفاقی رقم بخورد کدام اسپانسر مالکیت باشگاه را به عهده می‌گیرد، گفت: هر جایی از استان خوزستان بتواند هزینه‌های تیم را تقبل و استقلال خوزستان را اداره کند، ما مشکلی برای انتقال تیم نداریم. در خرمشهر هم منطقه آزاد اروند می‌تواند این کار را انجام بدهد و تیمداری کند. منطقه آزاد اروند در طول فصل هم اسپانسر شده بود و کمک‌های زیادی به استقلال خوزستان کرد. آنها نشان دادند که می‌توانند در مدیریت فوتبال هم به خوبی عمل کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که باتوجه به بدهی‌های باشگاه و مطالبات بازیکنان اسپانسری که تیم را خریداری می‌کند تخفیف ویژه‌ای هم خواهد گرفت یا نه، اظهار داشت: ابتدا بگویم که تیم بدهی گذشته ندارد و مطالبات بازیکنان هم چیزی نیست که پرداخت نشود. بازیکنان در دامن زدن به این مسئله حرفه‌ای‌گری نکردند، چون بالاخره به پول خود می‌رسند. با این حال اسپانسری هم که بخواهد مالکیت باشگاه را به عهده بگیرد، می‌تواند با تقبل مطالبات بازیکنان، با قیمت مناسب‌تری امتیاز باشگاه را خریداری کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار