اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش دزفول گفت:157 دانش آموز بازمانده از تحصیل در ماههای اخیر از نعمت سواد بهره مند شدند.
'سودابه دستی ترک' روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول افزود:در بهمن ماه پارسال وضعیت انسداد مبادی بی سوادی در دزفول تشریح شد که طبق آخرین آمار آموزش و پرورش ،402 دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند.

وی افزود:از این تعداد 157 دانش آموز فارغ التحصیل شدند،84 نفر مشغول به تحصیل هستند ،هفت نفر دانش آموز استثنایی ،2 نفر بیماری صعب العلاج ،6 دانش آموز دختر ازدواج کرده ،10 نفر فوت شده،پنج نفر از اتباع خارجی ،32 نفر بدسرپرست و هفت نفر دیگر توسط مدیران مدارس جذب شدند.

وی گفت:پنج منطقه بحرانی در دزفول وجود دارد که آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در آنها زیادتر از بقیه مناطق است که این مناطق شامل کوی مدرس ، پیام نور،گاومیش آباد ،کرناسیان و بهشت علی می باشند.

وی افزود:15 مدرسه در این مناطق وجود دارد که بیش از هفت هزار دانش آموزان را تحت پوشش قرار می دهند و باید در خصوص شناسایی ،جذب و نگهداشتن این دانش آموزان اقدام کرد.

فریدون عبدی رئیس بهزیستی دزفول نیز گفت:طرح کودکان بازمانده از تحصیل اوایل امسال به سازمان بهزیستی محول شده و در شهرستان دزفول در حال اجراست .

وی افزود:اصلاح اطلاعات آماری در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل ،شناسایی کودکان و شناسایی و تحلیل موانع تحصیلی و دلایل بازماندگی از تحصیل ،تحلیل سیاست های موجد در بهبود وضعیت آنها در مدارس از جمله اهداف این طرح می باشد .

وی افزود:طبق تحلیل های صورت گرفته و بررسی کارشناسان فقر مالی،معلولیت،عدم علاقه کودکان به تحصیل ،عشایری و کوچ نشین بودن ،حضور برخی کودکان در کانون اصلاح و تربیت،اعتیاد و 2 زبانه بودن هفت عامل مهم بازماندن دانش آموزان از تحصیل شناخته شدند.

عبدی گفت:برای حل این مشکل با موسسه های تحت نظارت بهزیستی قراردادی امضا شد و در فاز اول این طرح که اوایل امسال اجرا شد بیش از 60 کودک بازمانده از تحصیل از کل آمار 150 نفری مورد بررسی قرار می گیرند و دلایل بازماندن آنها از تحصیل بررسی می شود .

رئیس بهزیستی دزفول اضافه کرد :در مرحله اول مبلغ پنج میلیون ریال به خانواده این دانش آموزان کمک مالی و مددکاری می شود و در بررسی های بعدی اگر خانواده ها با مشکل اقتصادی و فقر مالی مواجه بودند مبلغ پنج میلیون ریال دیگر به آنها کمک خواهد شد .

وی گفت:در تلاش هستیم وضعیت این 60 دانش آموز تا آغاز سال تحصیلی جدید مشخص شود .

ایرنا/ 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار