اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
سه شنبه ٢ خردادماه ١٣٩٦ نخستین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال جدید با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، معاونین و رؤسای دانشکده های دانشگاه در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

سه شنبه ٢ خردادماه ١٣٩٦ نخستین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال جدید با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، معاونین و رؤسای دانشکده های دانشگاه در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این جلسه دکتر «محمود جهانگیرنژاد» رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی  جندی شاپور اهواز به تشریح گزارش عملکرد این دانشکده پرداخت و در این باره گفت: دانشکده دندان پزشکی که در گذشته برای 22 دانشجو پایه ریزی شده بود؛ درحال حاضر با 475 دانشجو و 81 عضو هیات علمی در حال فعالیت است.

جهانگیرنژاد افزود: ما در حالی 95 دانشجوی جدید داریم که مهم ترین معضل ما کمبود فضای آموزشی است و قرار است به زودی نیز گروه سلامت دهان و دندان که یک گروه جدید است و بحث جامعه نگر بودن دندان پزشکی را تداعی می کند را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: در 10 رشته موجود در دانشکده دندان پزشکی، 2 گروه دارای آموزش عمومی هستند و 8 رشته آموزش تخصصی دارند که تفاوت برجسته  دانشکده دندان پزشکی این است که در آن آموزش دستیاری برگزار می شود همچنین بخش اعظمی از کلاس ها در دانشکده و تعداد کمی در بیمارستان ها برگزار می شود.

وی با بیان توانمندی های اعضای هیات علمی دانشکده دندان پزشکی افزود: میانگین سنی درصد بالایی از اعضای هیات علمی ما زیر 30 سال است که این موضوع هم فرصت است و هم تهدید؛ زیرا از نظر علمی دارای توان ذهنی بالا و به روزی هستند اما برای کسب بسیاری از مسائلی که یک عضو هیات علمی از نظر تجربه باید دارا باشد لازم است در کارگاه ها به آنها آموزش داده شود و علاوه برآن برنامه ریزی برای طرح درس برای آنها انجام دهیم.

جهانگیرنژاد با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در دانشکده دندان پزشکی گفت: در راستای بهبود وضعیت این دانشکده که برای 22 دانشجو ساخته شده بود، اقداماتی مانند ساخت سالن برای جلسات و کارگاه های هیات امنا، استفاده بهینه از فضاهای دانشکده، تعمیرات ساختمانی کلاس ها و افزایش ظرفیت کلاس ها با تبدیل هر دو کلاس به یک کلاس، ایجاد یک بخش تخصصی به نام پروتز با 4 یونیت و ایجاد فضای پلی کلینک لابراتوار برای 42 یونیت انجام شده است.

وی افزود: یکی دیگر از این اقدامات، تهیه فضای مناسب و چند منظوره ای برای خانواده های دانشجویان در زمان ثبت نام است که در مواقع دیگر به عنوان فضای ورزشی استفاده می شود.

رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه با اشاره به موارد مهم در ارزشیابی دانشکده ها اظهار کرد: وجود فضای آموزشی کافی برای گروه های آموزشی یکی از معیارهای ارزشیابی است.

به گفته وی اقدامات دیگری مانند بهبود وضعیت برق دانشکده، افزایش کولرها، نصب عابربانک و تغییرات در بخش کودکان نیز انجام شده است.

جهانگیرنژاد از ایجاد کلینیک سیار داندان پزشکی به عنوان شاه بیت اقدامات این دانشکده یاد کرد و افزود: این کلینیک اولین کلینیک سیار با امکانات کامل یک مطب است که با اهداف خیرخواهانه ایجاد شده است و اولین بار به منظور خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز چذابه مستقر شد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه دانشکده در سال 93 شروع شد و تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشته است، گفت: در آخرین ارزشیابی گروه های تخصصی دانشکده های دندانپزشکی کشور گروه رادیولوژی دهان، فک و صورت اهواز رتبه یک را کسب نمود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار