اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
معاون سیاسی استاندار : بحث تفسیر قرآن کمتر مورد توجه قرار گرفته است / یکی از برکات نظام اسلامی انس مردم ایران با قرآن است
نمایشگاه قرآن استان خوزستان در محل موزه هنرهای معاصر اهواز در جاده ساحلی افتتاح شد.
نمایشگاه قرآن استان خوزستان شامگاه امروز در محل موزه هنرهای معاصر اهواز در جاده ساحلی افتتاح شد.

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ز در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن خوزستان در محل موزه هنرهای معاصر اهواز اظهار کرد: از همان آغاز کار که برگزاری این نمایشگاه در سطح استان شروع شد، شاهد استقبال روزافزون از سوی مردم بودیم و استقبال واقعا بی نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه قرآن قبل از نظام اسلامی در زندگی ما چنین نقشی نداشت، گفت: یکی از برکات نظام اسلامی انس مردم ایران با قرآن است.

حسین زاده ادامه داد: تمامی متفکران مسلمانی که به دنبال مشکلات کشورهای اسلامی بودند در آن دوره افول و قبل از نظام اسلام، تاکید به بازگشت به خویشتن برای نجات و رهایی مسلمان در برگشت به مکتب یعنی اسلام داشتند که این مکتب برگرفته از کتاب وحدانی یعنی قرآن است.

حسین زاده تصریح کرد: امروز به برکت نظام اسلامی، پیشرفت های خوبی در کشور شاهد هستیم که همه مرهون شکل گیری این نظام و توجه به آموزه های قرآنی است. بر اساس این نزدیکی ها و قرائت هایی که در حوزه قرآنی شکل گرفته، موضوعی که می تواند در شکل گیری رفتار ما موثر باشد، عمیق تر شدن در مباحث قرآنی است.

وی گفت: به نظر می رسد با وجود تمام تلاش های صورت گرفته در حوزه قرآنی، بحث تفسیر قرآن کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پیش از انقلاب با نگاه بازگشت به خویشتنداری اسلام و قرآن، نحله هایی را در بحث تقسیر قرآن شاهد بودیم که از جمله آن می توان به تفسیر مرحوم محمد تقی شریعتی، تفسیر آیت‌الله طالقانی و تفسیر علامه طباطبائی اشاره کرد.

حسین زاده اضافه کرد: این نحله ها بعدها با تفسیر آیت الله مکارم شیرازی، قرائتی و کسانی که توجه داشتند آیات و آموزه های قرآنی بیشتر وارد زندگی مردم شود، ادامه پیدا کرد تا تجلی این عمق بخشی در رفتارهای اجتماعی بیشتر نمود پیدا کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان افزود: امیدوارم شاهد رونق و انس روزافزون جامعه با قرآن و آموزه های ارزشمند آن باشیم.

































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار