اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
زائران سرگردان در عراق که طی روزهای گذشته توسط یک شرکت غیرمجاز به زیارت عتبات اعزام و در آنجا رها شده بودند صبح امروز 13 خرداد وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شدند و مورد استقبال معاون استاندار و مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی قرار گرفتند.
معاون هماهنگی و امور زیارت استانداری خراسان رضوی روز شنبه در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این افراد که توسط یک دفتر غیرمجاز ثبت نام و عازم کربلا شده بودند به دلیل مشکلات مالی آن دفتر خدمات لازم را دریافت نکرده و مسئول کاروان 400 نفره زائران مشهدی آنان را بدون محاسبه هزینه هتل در کربلا و نجف و تهیه بلیت برگشت رها کرده و متواری شده بود. 

محمدحسن واحدی افزود: طی روزهای گذشته به محض اطلاع از این موضوع سازمان حج و زیارت، استانداری خراسان رضوی و وزارت امور خارجه وارد عمل شدند. 

وی ادامه داد: گذرنامه این زائران به دلیل عدم پرداخت هزینه اقامت در گرو هتل بود. طی هماهنگیها و اقدامات صورت گرفته با رایزنیهای نمایندگیهای حج و زیارت در کربلا و نجف مشکل گذرنامه های این افراد رفع شد و با پیگیریهای استاندار خراسان رضوی از طریق وزیر راه و شهرسازی و هماهنگی شرکت فرودگاهها این مسافران با وجود نداشتن بلیت برگشت توسط یک فروند هواپیما به مشهد منتقل شدند. 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: صبح امروز حوالی ساعت 4:30 دقیقه 170 نفر باقیمانده این مسافران با همین پرواز وارد مشهد شدند و بخشی هم طی دو روز گذشته با هزینه شخصی خود به صورت زمینی به اهواز آمده و از آنجا با پرواز خود را به مشهد رسانده اند. 

وی افزود: مسئول دفتر زیارتی غیرمجاز که نورالحسین نام دارد، از نام ائمه(ع) سوءاستفاده کرده و به صورت غیرمجاز و غیرقانونی اقدام به ثبت نام و اعزام زائران می کرده است. این فرد متواری هم اینک تحت تعقیب است و موضوع توسط مراجع قضایی و پلیس با جدیت در دست پیگیری می باشد. 

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی هم گفت: به رغم اطلاع رسانیهای لازم از سوی سازمان حج و زیارت و تاکیدهای بسیار همواره بر استفاده مردم از دفاتر مجاز زیارتی شده اما این کاروان غیرقانونی و فاقد مجوزهای مربوطه بوده است. 

جواد شاد افزود: با وجود آنکه مسئولیتی در قبال این افراد در صورت بروز حوادثی از این دست برای آنان نداشته ایم اما با بخشهای مرتبط هماهنگی لازم انجام شد تا به کشور بازگردند. 

وی تاکید کرد : مردم برای سفرهای زیارتی فقط از طریق دفاتر دارای مجوز و معتبر اقدام کنند. 

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار