اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
 وزیر نیرو صبح امروز (یکشنبه) به عنوان نماینده دولت برای بررسی مشکلات ناشی از گرمای شدید در سیستان و بلوچستان، به چابهار رفت. 

به گزارش ایرنا، چند روزی است سیستان‌وبلوچستان به گرمای بی‌سابقه گرفتار شده است و بسیاری به سبب گرمازدگی راهی مرکزهای درمانی شده اند و زندگی مردم روزه‌دار در تب بالای ٥٠ درجه هوا به مشکل خورده است. 

از این رو، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو اعلام کرد وزیر نیرو صبح امروز (یکشنبه) به عنوان نماینده دولت و برای بررسی مشکلات پیش آمده در اثر گرمای شدید در سیستان و بلوچستان وارد چابهار شد. 

سفر وزیر نیرو به سیستان وبلوچستان برای بررسی مشکلات گرما، قطع برق و آب

«حمید چیت چیان» در این سفر که به دستور رییس جمهوری انجام شد، «آرش کردی» مدیرعامل توانیر و «حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، را به همراه دارد. 

به نوشته این پایگاه، به دنبال اوج گیری گرمای بی سابقه و طوفان شدید در سیستان و بلوچستان و همچنین وقوع چند مورد حادثه در تامین برق منطقه و در نتیجه قطع آب، مشکلاتی برای مردم این استان در شهرهای مختلف همچون زاهدان، جکگور، چابهار، راسک و نیکشهر پیش آمد. 

همچنین امروز پست 63 GIs چابهار برای تامین برق پایدار این شهر افتتاح می شود. 
وزیر نیرو در این سفر از سد «پیشین» نیز بازدید می کند. 

به گزارش ایرنا، سد پیشین در 9 کیلومتری جنوب غربی شهری به همین نام و نزدیک مرز پاکستان قرار دارد. 

این سد که با هدف تامین آب کشاورزی و آشامیدنی ساخته شده از نوع سد خاکی با هسته رسی با حجم مفید 167 میلیون مترمکعب است. 

پشت این سد که رودخانه سرباز به آن منتهی می شود زیستگاه تمساح پوزه کوتاه ایرانی (گاندو) قرار دارد که منطقه محافظت شده ای را تشکیل می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار