شوشان / سيد ابراهيم آل رضا  "> فلافل لشكر آباد اهواز سوژه اي براي تابناك!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳

شوشان / سيد ابراهيم آل رضا 

پايگاه خبري تحليلي تابناك كه در حال حاضر پربازديد ترين پايگاه خبري كشور است تصاويري را در معرض نمايش گذاشت كه با ديدن آنها به عنوان يك خوزستاني آه از نهادم بلند شد. اين تصاوير شايد براي تابناك و مخاطبان آن جالب به نظر بيايد اما نه تنها براي ما جالب به نظر نمي رسد بلكه مايه تأسف و البته يك فاجعه است.

بدون شك امروز از هر خيابان و كوچه و پس كوچه ي شهر ما كه بگذريد چندين اغذيه فروشي وجود دارد كه اكثر آنها اولويت كاري خود را فروش فلافل قرار داده اند و با وضعيتي كاملن غيربهداشتي فعاليت مي نمايند.در واقع رشد جمعيت از يك سو و نبود شغل براي جوانان بيكار خوزستاني از سوي ديگر اين اتفاق ناخوشايند را رقم مي زند.

از طرفي جوانان اين مرز و بوم براي بهره مندي از يك درآمد نسبي به اجبار مي بايست به اين مشاغل روي بياورند و آگاهانه يا ناآگاهانه تيشه به ريشه سلامت شهروندان يك شهر بزنند. مسلم است با وجود اين همه فلافل فروشي در شهر اهواز براي تابناك هم سوالاتي پيش آمده كه نسبت به درج اين تصاوير اقدام نموده است و يا شايد هم براي تفريح و سرگرم نمودن مخاطبان خود اين لينك را با عنوان «تصاوير : فروش فلافل در لشكر آباد اهواز» كار كرده است. در اين جا به روال معمول ما هستيم كه همواره سؤال هايي را در ذهن خود پردازش مي كنيم و البته هيچ گاه به جوابي منطقي دست نمي يابيم :

-با وجود همه ذخائر غني استان خوزستان در حوزه هاي مختلف و صنايع بزرگ توليدي چرا مي بايست جوانان ما به واسطه نبود شغل به مشاغل كاذب مانند فلافل فروشي كه مصداق آن وجود دارد روي بياورند؟

-وضعيت سلامت مردم خوزستان تا چه ميزان براي مسئولين اهميت دارد؟

-چرا مسئولين استان خوزستان توجه ويژه اي به بخش درمان و سلامت استان خوزستان نمي كنند؟

-چرا سازمان صدا و سيماي مركز خوزستان برنامه اي ويژه براي آموزش شهروندان در حوزه سلامت تهيه و تدوين نمي كند؟

و بسياري پرسش هاي ديگر حوزه سلامت در اذهان مردم خوزستان وجود دارد كه در اين مجال نمي گنجد.در آخر اين انتقاد به مسئولين وارد است كه چرا وقتي مي بينند مردم از اين نوع غذاها در محيط هاي آلوده تناول مي نمايند و مشاهده مي كنند بيمارستان هاي ما مملو از كساني است كه به بيماري هاي معده‏ اي ،روده اي و انواع و اقسام سرطان ها دچار شده اند سكوت پيشه كرده و راه كاري مناسب در جهت تأمين سلامت مردم خوزستان در نظر نمي گيرند تا «فلافل لشكر آباد اهواز» سوژه اي مناسب براي پايگاه خبري تحليلي تابناك نشود؛ از اين رو نگارنده بر اين موضوع اعتقاد پيدا مي كند : دارويي كه بيماري مشكلات خوزستان را بهبود ببخشد در هلال احمر هم يافت مي نشود!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار