شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان عنوان کرد: توزیع ۲۵ نوبت شیر در مدارس خوزستان
امسال شیر بدون کمترین حاشیه‌ای با مسئولیت کامل این سازمان بین مدارس توزیع شد و حتی یک گزارش از وقوع تخلف دریافت نشد.
 
رئیس سازمان دانش‌آموزی خوزستان با اشاره به توزیع ۲۵ نوبت شیر در مدارس در نیمه دوم سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ گفت: امسال شیر بدون کمترین حاشیه‌ای با مسئولیت کامل این سازمان بین مدارس توزیع شد و حتی یک گزارش از وقوع تخلف دریافت نشد.
 
علیرضا مسرور در گفت‌وگو با ایسنا ، درخصوص نحوه توزیع شیر امسال در مدارس استان  با بیان اینکه دولت هرساله متناسب با دخل و خرج خود برای تامین شیر مدارس هزینه می‌کند، اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ به دلیل تاخیری که دولت در تامین اعتبارات داشت، شیر در نیمه دوم سال در ۲۵ نوبت توزیع شد؛ این میزان در سال گذشته بیش از ۵۰ نوبت و در ۲ سال گذشته ۳۷ نوبت بوده است.
 
وی افزود: هر دانش‌آموز امسال حداقل در ۲۵ نوبت شیر دریافت می‌کند که این میزان در برخی مدارس روستایی ممکن است بیشتر باشد؛ این شیر باید به‌طور منظم بین دانش‌آموزان تقسیم شود، اما طبیعی است به دلیل اینکه در توزیع شیر بین اولین مدرسه تا آخرین مدرسه فاصله زمانی وجود دارد گاهی مدارس مجبور می‌شوند چند نوبت را به‌طور یک‌جا به دانش‌آموزان بدهند. امسال به دلیل آغاز توزیع شیر از دی‌ماه این امر طبیعی است اما این اتفاق در بهمن و اسفندماه نباید رخ بدهد.
 
رئیس سازمان دانش‌آموزی خوزستان ادامه داد: تاکید ما به مدارس این است که شیر را به‌صورت جمله‌ای بین دانش‌آموزان توزیع نکنند و خودشان شاهد و ناظر استفاده صحیح دانش‌آموزان باشند. با این حال درصدی از مدیران هستند که به نحوه صحیح توزیع توجه نمی‌کنند و ممکن است شیر را به‌صورت جمله‌ای یا به جای زنگ دوم در زنگ ‌آخر توزیع کنند، اما تمام تلاش ما این است که این کار به بهترین شکل انجام شود و اگر موردی این‌چنین مشاهده شد با مدیران برخورد می‌شود.
 
مسرور خاطرنشان کرد: ما علاوه بر توزیع خودِ شیر٬ بر فرهنگ توزیع شیر نیز تاکید می‌کنیم؛ در اکثر مدارس جشن شیر و تئاتر‌های شیر برگزار و بروشور مصرف شیر توزیع کردیم. همچنین کریدور مصرف شیر که امسال به‌صورت محدودی مهیا بود برای سال آینده به طور گسترده‌تری‌ خواهد بود تا مدیران مدارس از کارخانه‌‌های شیر بازید کرده و جلساتی برگزار کنند تا بتوانیم برای کارخانه‌های شیر مشتری ۱۲ ماهه تربیت کنیم. در واقع هدف سازمان دانش‌آموزی از پذیرفتن این مسئولیت این بود که پشتیبانی فرهنگی شیر را نیز به‌خوبی انجام دهد.
 
وی با بیان اینکه امسال دومین سال توزیع شیر توسط سازمان دانش‌آموزی است، گفت: امسال شیر بدون کمترین حاشیه ای توزیع شد و حتی یک گزارش از بروز موارد تخلف دریافت نشد و کوچکترین اعتراضی متوجه ادارات آموز‌ش ‌و پرورش نشد. سال گذشته مسئولیت توزیع شیر به‌صورت نصف نصف با این سازمان و بخش خصوصی بود که گزراشی از تخلف گسترده این سازمان شد و ۲۵۰ هزار پاکت شیر معادل ۱۷۰ میلیون تومان که توسط بخش خصوصی اختلاس شده بود را مجددا خریداری و توزیع کردیم٬ بنابراین این حق به آموزش ‌و پرورش بازگشت.
 
رئیس سازمان دانش‌آموزی خوزستان با اشاره به اینکه امسال مسئولیت توزیع شیر به‌طور کامل با این سازمان بود، افزود: همه ساله درصدی از این شیرها وارد بازار می‌شدند، اما امسال حتی گزارش یک مورد تخلف نیز دریافت نشد چراکه نظارت خوبی شد و روسای سازمان‌های سراسر استان درگیر این کار بودند. برای سال آینده وضعیت به مراتب بهتر نیز خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار