شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
تهران - ایرنا - سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران گفت: شاگردانم در پیکارهای قهرمانی آسیا و جهان برای کسب مدال های طلا به روی تشک می روند.


«علیرضا لرستانی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا سه مرحله اردوی 10 روزه پیش بینی شده است که یک مرحله از آن روز سه شنبه - امروز - به پایان رسید و مرحله بعدی آن 21 خرداد آغاز می شود.
وی ادامه داد: پیش از آغاز مرحله سوم اردوی تیم ملی، نفرات منتخب تیم کشتی فرنگی نوجوانان در رقابت های بین المللی جام یادگار امام شرکت خواهند کرد. البته نفرات اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا در جام یادگار امام به روی تشک نخواهند رفت.
رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا روزهای 28 تیر تا اول مرداد در شهر بانکوک تایلند برگزار می شود.
به گفته وی، بعد از رقابت های قهرمانی آسیا، سه مرحله اردوی آمادگی نیز برای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان، پیش بینی شده است.
وی همچنین با اشاره به شرایط امیدوار کننده کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: نفرات حاضر در اردوی تیم کشتی فرنگی نوجوانان حاصل دسترنج مربیانی است که در دمای 50 درجه خوزستان و سایر استان های کشور چون مازندران و سیستان و بلوچستان زحمت می کشند و کادر فنی ادامه دهنده راه این مربیان است و تنها فرنگی کاران نوجوان را در مسیر قهرمانی جهان و آسیا، آماده می کنیم.
لرستانی در خصوص اینکه تیم کشتی فرنگی نوجوانان می تواند قهرمانی جهان در سال 2016 را تکرار کند؟ گفت: همه تلاش ما این است که ملی پوشان بهترین نتیجه را بگیرند و واقعیت این است که برای 10 مدال طلای آسیا و 10 مدال طلای قهرمانی جهان به میدان می رویم و ناامید نیستیم و در این راه ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.
وی با اشاره به برنامه پشتوانه سازی فدراسیون یادآور شد: همه هدف ما این است که فرنگی کاران بعد از پشت سرگذاشتن رده های نوجوانان و جوانان بتوانند مسیر هموار و خوبی را برای پیکارهای قهرمانی جهان در بزرگسالان داشته باشند.
دارنده مدال طلای آسیا اظهار داشت: در مقاطعی بسیاری از قهرمانان جهان در رده های سنی نوجوانان و جوانان نتوانستد در مقطع بزرگسالان موفقیت چندانی داشته باشند و بر همین اساس به عنوان سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان وظیفه دارم که این ورزشکاران را که در ابتدای راه قرار دارند، درست هدایت و رفتار و زندگی صحیح ورزشی را به آنان نشان دهم تا بتوانند در رده های سنی جوانان و سپس بزرگسالان همین شیوه را ادامه دهند، چرا که برای رسیدن به قهرمانی مسیر مشخص است و اگر خارج از مسیر قرار گیرند موفقیتی کسب نخواهند کرد.
پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان اواخر شهریور ماه امسال در یونان برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار