شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
وحید کیانی شاعر خوزستانی حاضر در مراسم دیدار شاعران با مقام معظم رهبری گفت: در این نشست یکی از شاعران خوزستانی شعرخوانی کرد و مقام معظم رهبری نقدهای دقیق و به‌جایی بر اشعاری که قرائت شد مطرح کردند که مورد توجه شاعران قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان با اشاره به حضور شاعرانی از استان در مراسم دیدار شاعران با مقام معظم رهبری بیان کرد: پس از اقامه نماز و مراسم افطاری مراسم شعرخوانی آغاز شد. در این جلسه ۳۰ شاعر از سراسر کشور و همچنین شاعرانی از کشورهای افغانستان، هندوستان و ترکیه شعرخوانی کردند. در این میان پنج نفر از بانوان شاعر که یکی از آن‌ها زهرا شعبانی شاعر خوزستانی بود، در محضر رهبر معظم انقلاب به شعرخوانی پرداختند.

وی گفت: حُسن جلسه نسبت به سال‌های قبل این بود که مقام معظم رهبری بیشتر به نقد اشعار دوستان شاعر پرداختند و آثار آن‌ها را مورد واکاوی قرار دادند. بیشتر اشعاری که خوانده شد علاوه بر مضامین آئینی پیرامون مسائل اجتماعی بالاخص حادثه تروریستی اخیر و مفاهیمی مثل بصیرت و فتنه بود.

کیانی افزود: نکته جالب دیگر در این جلسه آن بود که مقام معظم رهبری پس از شعرخوانی‌ها شخصاً از دو ـ سه نفر از شاعران از جمله فاضل نظری خواستند که شعرخوانی کنند و این نشان‌دهنده آن است که ایشان آثار شاعران ایران را با حساسیت پیگیری می‌کنند. ایشان درباره همه اشعاری که قرائت شد اظهار نظر و نقدهای دقیق و به‌جایی مطرح کردند که مورد توجه شاعران قرار گرفت.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این جلسه گفت: رهبر معظم انقلاب در این جلسه شعر را ثروت ملی و حرکت شعر را پیش‌رونده و خوب توصیف کردند. استفاده از ظرفیت‌ها و مفاهیم حوزه انقلاب در شعر، توجه به آثار مکتوب حضرت امام (ره) و پرداختن به شخصیت امام خمینی (ره) از دیگر نکات مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در این جلسه بود.

این شاعر خوزستانی همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه برخلاف سال‌های قبل متأسفانه وزیر ارشاد حضور نداشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار