اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
روزنامه نور خوزستان نوشت: سه شنبه ها از بابتي روز پرحاشيه ستون راوي است چرا كه روز قبلش شوراي شهر اهواز جلسه داشته است و گفتني هايش بسيار است. در آغاز جلسه ديروز هم كه نگاهي به دستور كار انداختيم ديديم آنقدر درباره موضوعات تكراري گفته ايم كه ديگر خودمان خسته شده ايم. مثلا ۱۲ مورد كمك نقدي به افراد مختلف كه نه چيز جديدي براي اين شوراست و نه ديگر غير عادي است. يا اينكه جلسه ي شورا كه با بيش از نيم ساعت تاخير شروع شود ديگر روال هميشگي شده است. حتي غيبت ناطقان پيش از دستور هم قابل پيش بيني است. اما شوراي چهارم هميشه حواشي جديدي در چنته دارد.

از جمله عجايب جديد اين شورا اين كه يك عضو شورا خطاب به رئيس جمهور در رابطه با وعده هاي برزمين مانده اش مي گويد <مگر زبانت را موش خورده است>! و عضو ديگري در جواب همكار خود مي گويد <بهتر از ادبيات بهتري استفاده شود و با زباني ملين! اين موضوعات مطرح شود.> عرض شود كه يك زبان لين داريم كه به فردي گفته مي شود كه بسيار خوش سخن باشد و از سوي ديگر دارويي ملين داريم كه نياز به توضيح ندارد.

از ديگر عجايب هم اينكه آنگونه كه از سخن اعضا برمي آمد در جلسه ي كميسيون برنامه و بودجه، رئيس كميسيون در جريان بحث درباره يك موضوع به نشانه اعتراض جلسه را ترك مي كند و نايب رئيس و اعضاي حاضر در جلسه نيز از موقعيت بدست آمده استفاده مي كنند و طرح توسعه شبكه آب و فاضلاب اهواز را كه در دستور كار نبوده وارد مي كنند و بعد از تصويب به جلسه ديروز شورا مي رسانند. عضو ديگر شورا كه به اين موضوع معترض بود اعتقاد داشت اين مصوبه از اساس مشكل دارد و بايد ابطال شود اما رئيس شورا گفت كه كار صورت گرفته قانوني بوده است.

از ديگر نكات جالب توجه ديروز اين كه يكي از اعضا با اشاره به سخنان يكي از اعضا درباره كيفيت آب اهواز گفت آب شرب اهواز از كر بودن خارج و مضاف شده است. در تعريف آب مضاف مي گويند آبي است كه از چيزي گرفته شود، مانند آب هندوانه و گلاب يا با چيزي مخلوط شود مانند آبي كه با گل مخلوط گردد، به صورتي كه ديگر به آن آب نگويند. در احكام اسلامي با آب مضاف نمي‌توان چيزهاي نجس را پاك نمود.

وقتي اين بحث آب اهواز در جريان بود جمشيد سلحشور آب پاكي را روي دست اعضا ريخت و در وصف سيستم فرسوده ي شبكه هاي آب و فاضلاب اهواز گفت اين شبكه ها مانند آشپال (آبكش) هستند. با توجه به تخصص دكتر سلحشور در علم آب، استفاده از چنين تعبيري جاي تامل دارد!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار