شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
گزارش شوشان از نشست استاندار خوزستان با فعالین ستاد جوانان روحانی : جوانان ستادی روحانی در پیروزی به دست آمده در انتخابات نقش ویژه ای داشتند / در رای آوری روحانی، جوانان، زنان و قشر فرهنگی بیشترین تاثیر را داشتند / برای دفاع از نظام هیچ سلاحی کاراتر از انتخابات آزاد و جاری شدن رای مردم وجود ندارد / عده ای در خوزستان از روند جوان سازی و استفاده از بانوان گله کردند / اراده دولت در استفاده از زنان و جوانان جدی است / شورای مشاوران جوان در خوزستان تاسیس می شود
باید از لاک محافظه کاری بیرون بیاییم و در جهت نوسازی و پویایی بیشتر دولت و سیستم اجرایی کشور حرکت کنیم
شوشان: نشست فعالین ستاد جوانان و دانشجویان حامی روحانی در خوزستان با استاندار برگزار شد. در این نشست ، شریعتی استاندار خوزستان پس از شنیدن سخنان و مطالبات نمایندگان مختلف طیف های جوانان در استان حول محور تزریق نیروی های جوان به مدیریت استان گفت: جوانان ستادی روحانی در پیروزی به دست آمده در انتخابات نقش ویژه ای داشتند، زیرا مهم ترین نقش را در قانع کردن مردم برای رای دادن به روحانی و ادامه دولت تدبیر و امید که صلاح کشور است را ایفا نمودند

وی گفت: نقش جوانان به عنوان موتور محرکه دیگر ستادها بی نظیر بود و اگر این موتور محرکه نبود شاید دیگر ستادها کار چندانی انجام نمی دادند. در واقع در رای آوری روحانی، جوانان، زنان و قشر فرهنگی بیشترین تاثیر را داشتند.

شریعتی رای تاثیر گذار به روحانی را حاوی پیامی برای همگان دانست و افزود: پیروز روحانی در انتخابات پیروزی کل ملت ایران و نظام بوده است، چرا که برای دفاع از نظام هیچ سلاحی کاراتر از انتخابات آزاد و جاری شدن رای مردم وجود ندارد. این انتخابات در وهله اول برای مسئولان و در مرحله بعد برای کسانی که به ظاهر پیروز انتخابات نشدند پیام هایی دارد که یک سری کارها باید صورت بگیرد. باید از لاک محافظه کاری بیرون بیاییم و در جهت نوسازی و پویایی بیشتر دولت و سیستم اجرایی کشور حرکت کنیم، اگر بنا است بر مشکلات فائق آییم باید در این جهت گام برداریم.

استاندار خوزستان ادامه داد: محافظه کاری دولت یازدهم به خاطر شرایطی بود که کشور را تحویل گرفت، روحانی دولتی را تحویل گرفت که رشد اقتصادی آن منفی 6 درصد بود، میانگین متوسط ایجاد شغل تقربیا صفر شده بود و تورم به بالای 40 درصد رسیده بود. در همین دوران که ارز هم نوسانات بالایی داشت روحانی احتیاط و محافظه کاری را در دستور کار قرار داد و با آرامش بیشتری گام برداشت. الان شرایط کشور متفاوت است، رشد اقتصادی بدون نفت به 6 درصد رسیده است، 65 هزار شغل ایجاد شده و تورم کنترل شده است و به سمت آرامش در حرکت است.

شریعتی شرایط دولت دوازدهم را مناسب برای انجام کارهای اصلاح طلبانه و رادیکال توصیف کرد و افزود: دولت می تواند اصلاح طلبانه تر حرکت کند و به جوانان اعتماد کند و بهره لازم را ببرد، امروزه انجام کارها تنها در زمان اداری ممکن نیست و لازم است کار جهادی با وقت بیشتری از و از روی دلسوزی انجام شود. از کسانی استفاده شود که وقتی برای مردم مشکلی ایجاد شود آن را مشکل خود بدانند و با مسئولیت پذیری آن را برطرف کنند، نه کسانی روی کار باشند که به مسائل دیگران بی تفاوت هستند.

وی ادامه داد: برای بهبود وضع موجود از نقطه نظرات مختلف دانشجویان، جوانان و زنان بهره بیشتری خواهیم برد، البته در حد توانم در یک سال که از مسئولیت من گذشت فرمانداران، بخشدارن و مدیران کل جوان را منصوب کردم و متوسط سن مدیران پایین آمده است. هر چند برخی از این روند جوان سازی و استفاده از بانوان گله کردند و بر ما فشار وارد کردند که در آستانه انتخابات این روند را اصلاح کنم که زیر بار نرفتم.

شریعتی با بیان اینکه در استفاده از جوانان باید ملاحظات دولت را در نظر گرفت ، گفت: کشورهایی که در جهان قادر هستند سالانه بالای 650 هزار شغل ایجاد کنند بیش از 7 کشور نیستند، سسال گذشته در کشور 650 هزار شغل ایجاد شد و این در حالی است که برنامه توسعه ششم ما را موظف به ایجاد سالانه 950 هزار شغل کرده است و نیاز کشور بالای یک میلیون شغل را طلب می کند. این مساله برای ایجاد شغل یک سرمایه گذاری عظیمی را می خواهد و باید سرمایه گذاریی خارجی جذب شود تا اهداف نظام محقق شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که پول ترسو است و از محیط های نا امن فرار می کند لازم است که همه در کنار هم باشند و امنیت سرمایه گذاری برای اشتغال را تامین کنند. اگر همه نظام به خصوص دولت در این زمینه تلاش نکند با مشکلات زیادی روبه رو می شود. در استان های دیگر برای سرمایه گذاری باید از 13 سازمان استعلام شود ولی در خوزستان این سرمایه گذاری باید از 21 سازمان بگذرد. لازم است که در همه سازمان ها قوانین به نحوی نوشته شود که هدف اصلی تسهیل سرمایه گذاری و رفع قوانین دست و پا گیر باشد، نه اینکه یک نهاد یک نامه برای سرمایه گذاری را 4 ماه نگه دارد و پاسخ ندهد.

استاندار خوزستان لازمه توسعه کشور را اصلاح برخی از روندها دانست و بیان کرد: معتقدم کشور برای توسعه نیازمند اصلاح در برخی ساختارها مانند برنامه و بودجه، مالیات و دادن اختیار بیشتر به مناطق است. برنامه و بودجه ریزی باید استانی شود تا استاندار تصمیم بگیرد که در کدام قسمت ها هزینه کند.

وی ادامه داد: برخی از درآمدها نیز باید به استان ها واگذار شود تا بتوانند پاسخگوی مطالبات باشند. لازم است که استاندار به اندازه مسئولیتی که دارد اختیار داشته باشد و به آن برای مدیریت بهتر تفویض اختیار شود. امسال بودجه استان ها افزایش پیدا کرد و 18 درصد از بودجه کشور در دست استان هاست، در حالی که این رقم در دولت خاتمی 25 درصد بود و به سمت 50 درصد شدن در حرکت بود. معتقدم این اصلاحات برای پویایی و کارایی دولت باید صورت بگیرد. البته دولت عزم خود را جزم کرده است در این مسیر گام بردارد و حرکت کند.

شریعتی با اعلام آنکه اراده دولت در استفاده از بانوان و جوانان در دولت دوازدهم جدی است، گفت: پیام انتخابات را همگان به وضوح دریافتند و بعد از انتخابات در انتصاب جوانان و بانوان با مشکل کمتری رو به رو شدیم، رئیس جمهور قول داده است که در این مسیر حرکت کند و شماها باید پیگیری کنید تا فراموش نشود.

وی افزود: تصمیم گیری برای انتخاب مشاور جوان برایم سخت است، چرا که به طور گسترده و مستقیم با جوانان در ارتباط هستم و اخبار و اطلاعات به من منتقل می شود، انتخاب یک مشاور ممکن است موجب نگرانی دیگران شود و این ارتباط گسترده و مستقیم کمتر شود. به همین خاطر بنا داریم در اسرع وقت شورای مشاوران جوان را که متشکل از نماینده همه طیف ها و گروه ها است تشکیل دهیم و از مشورت آنها در اداره امور استفاده کنیم. البته آمادگی داریم تا چنین جلساتی به صورت منظم برگزار شود و حرف های جوانان را شنوا باشیم. باید بتوانیم اول فکر جوانی را تزریق کنیم و بعد از جوانان به کار گیری داشته باشیم.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار