اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
مدیر موسسه رسانه های تصویری در دولت احمدی نژاد، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی دولت حسن روحانی شد. این پست پس از ریاست سازمان سینمایی، دومین پست کلیدی سینمایی دولت محسوب می‌شود... از سوی دیگر محمود اربابی مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاون سینمایی در دولت احمدی نژاد، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی دولت روحانی شد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی تغییرات را در بدنه مدیریتی این مجموعه آغاز کرده و در نخستین مجموعه انتصاب‌ها، برخی از مدیرانی را منصوب کرده که جزو مدیران کلیدی سینمایی دولت احمدی نژاد محسوب می‌شدند؛ رویکردی که مشخص نیست نشانه بازگشت به سیاست‌های آن دوران خواهد بود یا در راستای چینش حلقه فکری و دوستانه نزدیک به رئیس سازمان سینمایی است؟
 
 محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی بالاخره تغییرات در سازمان سینمایی را آغاز کرد و تا اینجا بخشی از پیش بینی «تابناک» پیرامون تغییرات در مجموعه سینمای ایران تحقق یافته است. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو رویکرد را در پیش گرفت؛ افزایش و تقویت حضور مدیران دهه شصتی سینمای ایران و همچنین برخی یارگیری است که خود از آن جمله است.
 
در همین راستا مهدی یزدانی از مدیران دهه شصتی سینما که در سال‌های اخیر، تجربه اشتغال در صنایع نخ و واردات و صادرات اشتغال داشت، به عنوان مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری منصوب کرد. موسسه رسانه‌های تصویری ماموریت ساماندهی و مدیریت بر تولیدات شبکه نمایش خانگی و VOD را برعهده دارد و یزدانی که مجموعه ناهمگون از مسئولیت‌ها را در این سال‌ها داشته، اکنون جایگزین سید مصطفی ابطحی شد.
 
از سویی دیگر با تغییرات هیات امنای مدرسه ملی سینما، چهره‌هایی همچون حسن خجسته در ترکیب هیات امنا این مجموعه فیکس شدند و بدین ترتیب با تغییر ترکیب هیات امنای مدرسه ملی سینما، باید منتظر تغییر مدیرعامل این مدرسه نیز بود. دور از انتظار نبود که مدرسه ملی سینما تعطیل شود و به طور کامل به دهه شصت بازگردیم اما ظاهراً حیدریان فعلاً چنین قصدی ندارد.
 
اما اتفاق جالب تر و مهم تر، انتصاب دو مدیر کلیدی سینمای ایران از جمع مدیران موثر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی نژاد است. همچنین ابراهیم داروغه زاده مدیر موسسه رسانه های تصویری در دولت احمدی نژاد، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی دولت حسن روحانی شد. این پست پس از ریاست سازمان سینمایی، دومین پست کلیدی سینمایی دولت محسوب می‌شود که ایوبی برای تغییرش با چالش مواجه شده بود. معاونت نظارت و ارزشیابی عملاً مسئول صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم‌های سینمایی است و هرچند این پروانه می‌بایست با مجوز شوراهای پروانه ساخت و نمایش صادر شود اما چه کسی است که از نقش کلیدی معاون در این پروسه خبر نداشته باشد؟
 
از سوی دیگر محمود اربابی مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاون سینمایی در دولت احمدی نژاد، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی دولت روحانی شد. در دوره حضور اربابی در مجموعه سینمایی دولت احمدی نژاد شمار قابل توجهی از فیلم‌های سینمایی توقیف شدند یا پروانه نمایش دریافت نکردند. حال باید دید با توجه به دستور چند روز پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی در دولت احمدی نژاد و روحانی، با این ترکیب از مدیران احمدی نژادی، آیا دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی می‌شود و ظرف دو ماه دست کم 12 فیلم سینمایی توقیف شده در دوران مورد اشاره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفع توقیف می‌شوند؟
 
دور از انتظار نیست که قطار تغییرات با همین سرعت پیش برود و معدود مجموعه های سینمایی تحت کنترل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به سرعت دستخوش تغییرات مدیریتی شود. این تغییرات در حالی رخ می‌دهد که زمان چندانی از عمر دولت اول روحانی و تیم کنونی این وزارتخانه باقی نمانده است. به همین دلیل، این تصور پیش آمده که مدیران کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استمرار حضورشان در بهارستان اطمینان دارند و در همین راستا تغییرات را آغاز کرده‌اند.

تابناک/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار