شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
یونیسف اعلام کرد: تعداد افرادی که در یمن به این بیماری مبتلا شده اند به 124 هزار نفر رسیده که نصف آنها را کودکان تشکیل می دهند. 

به گزارش ایرنا، این سازمان تخصصی کودکان از کمبود غذا و آب اشامیدنی سالم و نارسایی های موجود در مراکز بهداشتی یمن ابراز نگرانی کرده و گفت: این مراکز که در طول دوسال جنگ داخلی آسیب دیده اند، توان پاسخگویی به شمار زیاد بیماران مبتلا به وبا را ندارند.

یونیسف در بیانیه ای تصریح کرد؛ شرایط به گونه ای است که دارو و سرم مورد لزوم برای بیماران به سرعت تمام می شوند.

یونیسف از به خطر افتادن جان کودکان به واسطه این بیماری مسری به جامعه جهانی هشدار داده و خواستار بسیج بین المللی برای پایان دادن به جنگ و در گیری در یمن و ارایه خدمات بهداشتی به مبتلایان به بیماری وبا شد.

اداره امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: یک فاجعه انسانی یمن را فرا گرفته وبیماری مسری وبا به 19 استان یمن از مجموع 23 استان به طور سریع گسترش پیدا کرده است.

این اداره افزود: ابعاد گسترش این بیماری مسری بی سابقه بوده است ومراکز بهداشتی یمن در طول دو سال جنگ داخلی دچار ویرانی و فرسایش شده اند.

تاریک جاسارویک، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، در بیانیه ای که به خبرگزاری ها فاکس شده است گفت: تا امروز 789 نفر در 19 استان یمن به دلیل سرایت این بیماری جان خود را از دست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی با ابراز نگرانی پیش بینی کرده است در صورتیکه روند سرایت این بیماری ادامه یابد، ممکن است تعداد مبتلایان به این بیماری مسری به 300 هزار نفر برسد. 

برچسب ها: مبتلایان ، وبا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار