اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶

رييس ستاد انتخابات خوزستان يكي از جامعه‌هاي موثر در خلق حماسه‌هاي سياسي را جامعه ورزش دانست.

سيدكريم حسيني در همايش جامعه ورزش استان پيرامون انتخابات سال 92 كه هشتم خردادماه در سالن همايش‌هاي اداره‌كل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهاركرد: نمي‌توان منكر اين موضوع شد كه هيات هاي ورزشي و ورزشكاران به ويژه ورزشكاراني كه ما در استان داريم و هميشه در خطوط اول و رتبه هاي نخست كشور هستند، هر گام و حركت‌شان در جامعه و بر جوانان آن تاثيرگذار است؛ بنابراين بايد از اين تاثير به نفع مصالح ملي و كشور استفاده كنيم.

معاون سياسي و اجتماعي استانداري خوزستان بيان‌كرد: ملت ثابت كرده است كه در سي و چند سال گذشته حضورش در تمام صحنه ها پررنگ بوده است. اگر تبليغات كانديداها در كشور از 10، 20 روز گذشته آغاز شده، دشمنان از شش ماه گذشته تبليغات وسيع خود را در شبكه‌هاي ماهواره‌اي و فضاهاي مجازي براي عدم حضور مردم آغاز كرده‌اند.

وي افزود: آن ها براي راهپيمايي 22 بهمن فضاي مسموم تبليغاتي را به وجود آوردند ولي حضور مردم را در صحنه ديديد كه حضوري خوب و موثر بود. در انتخابات گذشته نيز حضور مردم ما خوب بوده و قطعا در انتخابات آينده هم به همين صورت خواهد بود و مردم ما يك حضور بامعنا و بسيار تاثيرگذار خواهند داشت.

حسيني عنوان كرد: حضور تاثيرگذار جامعه ورزش، دين خود را به كشور، انقلاب و ملت ادا مي‌كند و علمداري حضور در چنين صحنه ‌هايي را به دست مي گيرند؛ يعني ما يكي از جامعه هاي موثر در خلق حماسه هاي سياسي را جامعه ورزش مي دانيم.

وي گفت: براي ما مجريان و دلسوزان انقلاب هم به هر فرد و يا هر گروهي راي داده شود، مهم نيست. هر فردي كه تاييدشده نظام است و امروز در صحنه رقابت وجود دارد، بتواند عَلم رياست جمهوري و شوراها را بر عهده بگيرد، مورد نظر كشور و در جهت مصالح ملي و كشور است.

رييس ستاد انتخابات خوزستان بيان‌كرد: شما مي‌بينيد كه خدا را شكر تنوع سليقه اي هم وجود دارد و كانديداها از سليقه ها و جناح هاي مختلفي هستند و به اين صورت، مجال راي دادن براي مردم وجود دارد.

وي خاطرنشان‌كرد: در جمعيت چهار و نيم ميليون نفري استان بيش از سه و نيم ميليون نفر واجد شرايط راي دادن هستند كه از اين تعداد بيش از 85 هزار نفر راي اولي هستند. در حوزه انتخاب شهر و روستا 76 شهر داريم و بيش از دو هزار روستا را بايد براي انتخاب شوراهاي شهر و روستا آماده كنيم. همچنين بيش از 10 هزار نفر عضو اصلي و علي‌البدل براي شوراها انتخاب مي‌شوند.

حسيني يادآورشد: بنابر سفارش رهبر معظم انقلاب در انتخابات سرنوشت‌ساز و مهم و انتخاباتي كه توجه دشمنان و دوستان انقلاب به آن است، نبايد انتخابات شوراها تحت‌الشعاع قرار بگيرد. انتخابات شوراها نيز در جاي خود اهميت دارد و با سرنوشت مردم و مسايل رومزه آن ها ارتباط پيدا مي كند؛ پس حضور شما در پاي صندوق هاي شوراها در كنار انتخابات رياست جمهوري، مهم است و بايد مردم را به راي دادن به افراد خوب و موثر در انتخابات شوراها دعوت كنيم.

وي افزود: ممكن است تجارب خوبي در برخي شوراهاي شهر و روستاها نداشته باشيم. اكنون هم با حضوري كه داوطلبان مطرح در انتخابات دارند، نياز به بررسي، دقت و مشورت بهتري است تا بهترين ها را براي شوراها انتخاب كنيم.

معاون سياسي و اجتماعي استانداري خوزستان اظهاركرد: مجموع نفراتي كه براي شوراها ثبت‌نام كرده اند نزديك به 15 هزار نفر هستند كه بيش از 11 هزار نفر آن براي شوراي روستا و بيش از سه هزار نفر آن براي شوراي شهر ثبت نام كرده اند.

وي گفت: گروه اول سني داوطلبان شوراها، 25 تا 30 سال است كه تعداد داوطلبان در اين گروه بيش از چهار هزار نفر است، گروه دوم سني 31 تا 35 سال مي‌باشد كه بيش از سه هزار نفر و گروه سوم 36 تا 40 سال است كه نزديك به سه هزار نفر را شامل مي‌شود. بيش از 60 نفر نيز در گروه سني بالاي 71 سال قرار دارند.

حسيني اظهاركرد: در اين دوره از انتخابات شوراها 96 درصد مشاركت را مردان و چهار درصد مشاركت را زنان داشته‌اند كه نسبت به دوره قبل ميزان مشاركت زنان 70 تا 80 درصد بيشتر شده است. بيشتر داوطلبان ما در روستاها هستند كه بيش از پنج هزار نفر از آن‌ها سواد خواندن و نوشتن دارند. در مقطع كارشناسي نزديك به سه هزار نفر و در مقطع ديپلم، تعداد داوطلبان نزديك به هزار نفر است. 47 نفر در سطح دكترا و نزديك به 400 نفر در مقطع كارشناسي ارشد داوطلب داريم. با اين شرايط بايد داوطلبان بررسي شده و بهترين مدرك، سابقه و تجربه را انتخاب كنيم. همچنين در بين داوطلبان بيش از پنج هزار نفر شغل آزاد، بيش از دو هزار نفر بيكار و نزديك به 1500  نفر كارمند دولت هستند. به هر حال بيكاران و شغل‌هاي آزاد هم حق مشاركت دارند ولي نوع انتخاب شما و مشورت دادن به مردم براي انتخاب افرادي كه بتوانند تاثيرگذار باشند، مهم است.

 

وي يادآورشد: در انتخابات دوره گذشته رياست جمهوري استان ما نزديك به 73 درصد مشاركت داشته است كه اين افتخاري براي خوزستان بود و اميدواريم با حضور و مشاركت بيش از پيش شما، اين رتبه ارتقا پيدا كند. نياز است كه بي تفاوتي و كار فردي كردن در بين خواص جامعه كه شما هستيد، كنار گذاشته شود تا مشاركت خوبي را شاهد باشيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار