اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
مجتبی حلالی

دست فروشی و سد معبر. سالیان طولانی است که کلانشهر اهواز در مناطق مختلف درگیر و دار آن بوده و هست.  حضور دست فروشان در بازه ای از زمان شهروندان را در مرکز شهر درگیر خود کرده بود، هرچند که استقبال خریداران از آن بالا بود اما گاها موجب سلب آرامش و امنیت شهروندان نیز می شد، این در حالی است که عبور و مرور را نیز دچار مشکلات فراوان می کرد.

همچنین دست فروشان باعث می شدند چهره شهر به شدت تحت شعاع قرار گیرد چرا که همواره پس از جمع کردن بساط محیط خود را به همان شکل رها کرده و زباله های باقیمانده می ماند و نیروهای خدماتی شهرداری. از این رو و بدلیل مشکلات متعددی که با حضور دست فروشان ایجاد می شد همواره مسایل مختلفی میان دست فروشان و مامورین اجراییات شهرداری وجود داشت که در نهایت این مشکل حل شد و اکنون دست فروشان مقابل پارک ربیع مشغول کسب و کار خود هستند. باری نیاز تعامل بود و فراهم سازی محلی مناسب در کوتاهترین زمان، آنهم برای آرامش شهروندان و رفاه حال دست فروشان. برای رهایی از بیکاری و ...

اما در مناطق مختلف بویژه حواشی شهر این مشکل همچنان وجود دارد و ساکنین مناطق را به شدت متاثر ساخته است.

پردیس. خیابان 24 متری. بازارچه ای در این خیابان وجود دارد که معمولا نیاز شهروندان این منطقه در آن تامین می شود. اما مقابل این بازارچه و در خیابان های گلدسته و گل رز بساط میوه و ماهی فروشان براه است. انواع زباله و آلودگی نیز ایجاد می کنند. تردد را برای ساکنین سخت کرده اند و مشکلات مختلفی بدلیل حضور آنها بوجود آمده است. به گفته یکی از ساکنین این منطقه بسیاری از بانوان بدلیل تجمع و سختی عبور و مرور مجبورند مسافتی را پیاده رفته و از خیابان های دیگر به خیابان اصلی برسند.

مشکلات موجود بدلیل حضور این دست فروشان مدت هاست که توسط ساکنین این منطقه در حال پیگیری است و شهرداری منطقه 5 وعده هایی جهت انتقال آنها به مکانی مناسب داده است. محل استقرار دست فروشان کنار یک هایپر مارکت مشخص شده اما بدلیل عدم آماده سازی آن توسط سازمان میادین آنها انتقال پیدا نکرده اند و حضوری پر رنگ در منطقه مسکونی ذکر شده دارند.

این در حالی است که پس از پیگیری های متعدد از سوی ساکنین خیابان های گلدسته و گل رز، شهرداری منطقه 5 وعده روشنایی، آماده سازی زمین، تحویل زمین به دست فروشان و دریافت مجوزهای لازم از دادستانی را داده اما آنچه که اکنون باعث شده روند انتقال دست فروشان به تعویق بیافتد عدم بتن ریزی توسط سازمان میادین است.

بیش از یکسال است که چند تن از اهالی خیابان رز پیگیر حل مشکل موجود در منطقه شان هستند اما هر روز با جوابی نا مشخص از سوی مسوولین مربوطه مواجه می شوند. ساکنین این منطقه بویژه بانوان احساس نا امنی می کنند و بدای رفت و آمد دار مشکل شده اند. تنها راه حل آن نیز تسریع در جابجایی دست فروشان به محل مشخص شده است. قطعا آماده سازی محیط مشخص برای دست فروشان با استقبال نیز روبرو خواهد شد.

به گفته اهالی خیابان های گلدسته و رز متاسفانه با هر پیگیری مسوولیت تعیین و تکلیف این مشکل به واحد دیگر سپرده می شود و اهمیت چندانی به رفع مشکل داده نمی شود.

به گفته اهالی خیابان های گلدسته و رز طی یکسال گذشته دست کم هفته ای یکبار برای یگیری این مشکل به شهرداری منطقه 5، سازمان میادین، خدمات شهری، شهرداری مرکز و ... مراجعه شده اما هربار با جوابی متفاوت روبرو می شوند و آنچه که حل نمی شود، انتقال دست فروشان به محل مشخص شده است.

برچسب ها: مجتبی حلالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار