اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
نخستین جلسه کارگروه حقوق شهروندی استان خوزستان روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان تشکیل گردید.
به گزارش خورنا علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندارگفت: به علت فضای انتخاباتی و درگیری دستگاه‌های مختلف در این بحث، کارگروه حقوق شهروندی در خوزستان تشکیل نشد تا امروز که این اولین جلسه‌ای است که تشکیل شده است. امیدواریم بحث حقوق شهروندی در خوزستان را با تشکیل مرتب این جلسات و توجه ویژه به این امر مهم بتوانیم شاهد اثر بخشی آن را در سطح استان باشیم.

در ادامه جلسه دکتر پروانه ولوی نماینده تام الاختیار استاندار در امور شهروندی اظهار داشت:
هدف از این گردهمایی این است که بتوانیم در استان خوزستان اراده حرکت به سمت توجه به حقوق شهروندی را آغاز و آن شعارهایی را که تنها در حد یک شعار در سطح جامعه مطرح بود، اکنون موجبات عملی شدن آنها را فراهم کنیم.
ناصر چنانی معاون اداره کل ارشاد خوزستان در ادامه جلسه با بیان اینکه خوزستان میتواند از ظرفیت هنرمندانی خوبی که دارد در بحث ارتقای حقوق شهروندی استفاده کند پیشنهاد داد: یک کارگروه تولید در کنار همه ساختارها برای آموزش ‌شهروندی تشکیل شود که متشکل از هنرمندان استان باشد که میتوان در کنار آن از ظرفیت هیأت علمی دانشگاهها نیز بهره برد تا تولیدات عالمانه و براساس مطالعات علمی براین اساس داشته باشیم.
همچنین در این جلسه سرهنگ شوهانی رئیس بازرسی نیروی انتظامی خوزستان گفت: در واحد بازرسی نیروی انتظامی ما در کنار سایر فعالیت‌های مختلف پلیس، واحد نظارت همگانی را داریم که در آن، دیدار چهره به چهره فرمانده انتظامی استان و رؤسای پلیس تخصصی با مردم برگزار می‌شود.

در این جلسه سید نور محمدپور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه بحث حقوق شهروندی یکی از شاخه های علم حقوق است گفت: حقوق مردم بر مردم و مردم بر دولت و همچنین خدمات دولت بر مردم و نظارت بهینه و درست اجرایی شدن آن‌ها یکی از مصادیق بارز حقوق شهروندی است.

شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز در ادامه جلسه گفت: اگر بنا به اجرای حقوق شهروندی در استان باشد باید تمام افراد و اقشار را به یک نگاه نبینیم بلکه مسائل و مطالبات و مشکلات هر قشر نظیر قشر جوانان، قشر معلولان و غیره را به صورت مجزا در نظر بگیریم و نیز باید دید که متولیان امر و بخش دولتی می‌خواهند که این نگاه ویژه‌ای و مجزاء را داشته باشند.

همچنین در این جلسه مهدی رفیعی معاون آموزش و پرورش خوزستان گفت: حقوق شهروندی یک نیاز است و رسیدن به آن یک استراتژی بلندمدت را طلب می‌کند.وی عنوان کرد: تاکنون کیمته‌ها، کمیسیون‌ها و شوراهای اداری زیادی در زمینه حقوق شهروندی برگزار شده، اما به هیچ‌عنوان نتیجه بخش نبوده‌اند. چون در این مبحث همیشه از بالای هرم به مسئله نگاه شده است.

در این جلسه مصوب شد که کارگروه‌های حقوق شهروندی، در شهرستان‌های مختلف خوزستان تشکیل شوند و همچنین راه‌اندازی سامانه‌ای در این راستا به تصویب رسید و نیز مقرر شد مباحث آموزشی به عنوان نخستین دستورکار جلسه بعدی کارگروه حقوق شهروندی در استان مطرح شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار