اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
سینمای «هنروتجربه» کرمان با حضور مدیران سینمایی و سینماگران در شب تولد عباس کیارستمی افتتاح شد.
عصر ایران نوشت: کرمان هم به جمع شهرهایی پیوست که فیلم های هنر و تجربه را نمایش می دهند.

تماشاخانه پارس و سینمای «هنروتجربه» کرمان با حضور مدیران سینمایی و سینماگران در شب تولد عباس کیارستمی افتتاح شد. 

عنوان این برنامه «فصل گیلاس» بود که شب گذشته 31 خرداد ماه در محل هتل پارس کرمان برگزار شد. در انتهای مراسم کیک تولد هفتادهفتمین تولد عباس کیارستمی بریده شد و پس از آن تابلوی کیارستمی توسط هنرمندان، مدیران و سینماگران حاضر در جلسه امضا شد.

در این مراسم چهره هایی چون هوشنگ گلمکانی، سیف‌الله صمدیان، شهرام مکری، امیرحسین علم‌الهدی، علیرضا تابش، رمضانعلی حیدری‌خلیلی، جعفر صانعی‌مقدم، مجید برزگر، همایون ارشادی، شاهین امین، امیر پوریا، رمضانعلی حیدری‌خلیلی، میثم مزلقانی، معین کریم‌الدینی، نادر مقدس، مجتبی میرطهماسب، نغمه دانش، شیما غفاری، افسانه منادی طبری و محسن امیریوسفی حضور داشتند.

نمایش فیلم‌های «هنروتجربه» در کرمان با مستند «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف الله صمدیان آغاز می‌شود. فیلم‎های هنروتجربه هر روز دو سانس ساعت ۱۷ و ۱۹ دراین سینما به نمایش در می‎آیند.«فصل باران‌های موسمی»،«مفت آباد»،«خواب تلخ» و «پرویز» از جمله فیلم‌هایی است که در این سینما اکران می‌شوند.

طبق تعریف گروه سينماهاي «هنر و تجربه» تلاشي براي نمايش آن دسته از فيلم‌هاي باارزشي در ميان فيلم‌هاي غيرتجاري است كه اکران‌شان مي‌تواند جايگاه شايسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعة سينمايي روشن كند و به ارتقاي دانش سينمايي تماشاگران و ارتقاي كيفيت هنري سينماي ايران كمك كند.

در اين طرح «فیلم هنری» به اثري سينمايي – در هر قالب زماني كوتاه و بلند و داستاني و مستند و انيميشن و… – گفته مي‌شود كه فرم و محتوای آن تمایلات و حساسيت‌ها و كنجكاوي‌هاي زیبایی‌شناسانة تماشاگران را برانگيزد و ذوق و سليقة بصري آنان را ارتقا دهد. «فیلم تجربی» نيز به فیلمی اطلاق می‌شود که شيوه‌های تازه‌اي در بیان و روايت سینمایی در آن تجربه شده باشد كه سينماي تجاري و عامه‌پسند به سوي آن نمي‌رود. البته برخي از فيلم‌هاي متفاوت و برتر سينماي بدنه هم كه حاوي جنبه‌هاي هنري و تجربي هستند و به دليلي امكان اين را دارند كه جايي در اكران سينماي بدنه پيدا كنند، مي‌توانند در چارچوب اين طرح نيز به نمايش درآيند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار