شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
شعارهای توهین‌آمیز همصدایی با دشمنان ملت است/ شعار علیه رئیس دولت فقط از زبان قانون ستیزان جاری می شود/ این افراد از راهپیمایان نبودند!/ رهبر معظم انقلاب: تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است/ چنین اقداماتی به نفع دشمن است/ دستور وزیر کشور برای پیگیری قضایی حواشی راهپیمایی روز قدس
بی شک کسانی که امروز به صورت سازمان دهی شده و نه خودجوش علیه رئیس جمهور شعار دادند نه می دانند فلسطین چیست


بی شک کسانی که امروز به صورت سازمان دهی شده و نه خودجوش علیه رئیس جمهور منتخب مردم شعار دادند نه می دانند فلسطین چیست و نه درکی از وحدت، مبارزه و استکبار جهانی دارند. شعار دادن علیه رئیس دولت فقط از زبان قانون ستیزانی جاری می شود که بازی خوردگان دشمنان سرزمینمان ایران هستند و ثبات، امنیت، همدلی و یکصدایی این ملت عظیم را بر نمی تابند.

باز خوانی بیانات رهبرمعظم انقلاب درباره شعاردادن علیه مسئولان آشکار می سازد که به عقیده ایشان حزب اللهی و مومنان باید از این گونه اعمال دوری کنند. 

ایشان در بیانات خویش آورده اند: این را هم عرض بکنیم؛ این حرفى که من امروز زدم و از بعضى از مسئولان و سران کشور گله‌گزارى کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌اى راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار هم مخالفم.اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌اى راه بیفتند علیه او شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این کارهائى که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائى که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانى که میتوانند جلوى این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام.

رهبر معظم انقلاب تصریح کرده اند: آن کسانى که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللَّهى و مؤمنند، خب نکنند. مى‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن‌ها کارى از پیش نمیبرد. این خشمها را، این احساسات را براى جاى لازم نگه دارید.

این افراد از راهپیمایان نبودند

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم راهپیمایی امروز روز قدس درباره اقدام عده قلیلی که در حاشیه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به رییس‌جمهور توهین کردند، گفت: تجربه طولانی در مواجهه با این‌گونه حوادث دارم. ماجرا در چند گام سامان می‌گیرد. اول اینکه باید گفت این افراد و اقدام آنها به هیچ عنوان خودجوش نیست و از متن طبیعی اجتماع راهپیمایان برنمی‌خیزد.

وی افزود: دوم اینکه تجربه به ما نشان داده است در راهپیمایی‌های مهم مثل بیست و دوم بهمن، روز قدس و...، مردم به رغم گرایش‌های متفاوت سیاسی، بر اصل حضور تاکید دارند و گرایش‌های سیاسی در چنین رویدادهایی مطرح نیست. بنابراین کنش‌های سیاسی این‌گونه در مراسم ملی و مذهبی بزرگ، از متن طبیعت چنین مراسمی سامان نمی‌گیرد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سوم اینکه جریانی سامان‌یافته از طرقی، محل ورود فرد مورد نظر به راهپیمایی و خروج آن را به دست می‌آورند. این افراد سامان‌یافته، به طور ثابت در آن مکان می‌مانند و به محض حضور فرد مورد نظر، شعارهای خود را می‌دهند.

ربیعی اظهار داشت: چهارم اینکه دوستان و همکاران من که شاهد این ماجرا بوده‌اند نقل کرده‌اند که عده زیادی از راهپیمایان به این افراد توجه نکرده‌اند و بخش دیگری هم به چنین شعارهایی واکنش نشان داده‌اند. این مشاهدات، نظریه پیش‌گفته درباره خودجوش نبودن این اتفاق را تایید می‌کند.

وی افزود: متاسفانه با چنین تجربیاتی از روزهای نخست انقلاب و در جریان شعار دادن علیه شیخ محمد یزدی در مهدیه تهران تا دوره‌های مختلف همچون کفش‌پرانی به لاریجانی در قم و بسیاری از شخصیت‌ها در دوره‌های مختلف مواجه بوده‌ایم.

ربیعی در پایان گفت: دکتر روحانی خود نیز به خوبی با چنین پدیده‌ای آشناست و خوب می‌دانند که چنین اقداماتی، شان و منزلت ایشان را در پیشگاه ملت افزایش می‌دهد.

چنین اقداماتی به نفع دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان نیز در خصوص حواشی پیش آمده در راهپیمایی امروز روز قدس گفت: این افراد تندرو که به رئیس جمهور توهین کردند نه حزب اللهی هستند، نه ولایتمدار.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: دشمنان ما از این اتفاقات و شعارها سوء استفاده می کنند. این ها که دست به این اقدامات می زنند حزب اللهی و ولایتمدار نیستند و هیچ ربطی هم به جریان اصولگرا ندارند. کسی حزب اللهی و ولایتمدار است که مصالح نظام و کشور را رعایت کند. اینها افراد مغرضی هستند که اقدام شان به نفع دشمنان ما و برخلاف وحدت ملی و اجتماعی در درون کشور است.

شعار علیه ملت ایران 

مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور :توهین به رئیس جمهور ایستادن در برابر جمهوریت نظام و شعار علیه ملت ایران است. انصاری گفت: شعار علیه رئیس جمهور منتخب ملت و توهین به ایشان ایستادن در برابر جمهورت نظام و شعار علیه ملت ایران است.بی تردید پشت صحنه این اقدام خلاف منافع و امنیت ملی عناصر نفودی اسرائیل و منافقین قرار دارند؛ مسؤلین امنیتی، اطلاعاتی و قضایی کشور باید به شناسایی و برخورد قاطع با آن ها بپردازند.

وی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از دو قطبی کردن جامعه، عده ای همچنان در فضای رقابت های انتخاباتی و عصبانی از رای مردم با توهین به رئیس جمهور منتخب ملت در حقیقت از مردم انتقام می گیرند و خوراک تبلیغاتی مناسب برای رسانه های بیگانه فراهم می کنند.

دستور وزیر کشور برای پیگیری قضایی حواشی راهپیمایی روز قدس 

وزیر کشور در خصوص برخی حواشی به وجود آمده در راهپیمایی روز قدس خطاب به معاون امنیتی و انتظامی خود نوشت: به دنبال وقوع اتفاقات ناگوار و وحدت شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس که میراث انسجام آفرین بنیانگذار انقلاب اسلامی می باشد و در جریان آن عده ای قانون ستیز مبادرت به حاشیه سازی علیه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از مقامات کرده و حرکت عظیم ملت بزرگوار و شریف ایران را تحت الشعاع رفتار غیر انقلابی خود کردند، لازم است با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری که ضمن تصریح مخالفت خود با اینگونه اقدامات ،آن را به ضرر کشور بیان فرمودند با هماهنگی و مساعدت وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به پیگیری موضوع و به موجب قانون معرفی خاطیان به مراجع قضائی اقدام نمائید.

این شعارها مصداق جرم است

علی مطهری نیز در اینستاگرامش از قوه قضاییه درخواست کرده با توهین کنندگان به رئیس جمهوری در راهپیمایی باشکوه روز قدس برخورد کند. در بخشی از پیام مطهری آمده است: شعارهایی که عده ای با برنامه ریزی قبلی علیه رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس سر دادند قطعا مصداق جرم است و اسناد آن نیز موجود است

توصیه حسام‌الدین آشنا به توهین‌کنندگان 

 مشاور رئیس جمهور نسبت به توهین به روحانی در روز قدس واکنش نشان داد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور توهین کنندگان به رئیس جمهوری در راهپیمایی روز قدس را به بازخوانی نظر صريح رهبر معظم انقلاب درباره شعار دادن عليه مسئولين فرا خواند و گفت: رهبر انقلاب در بخشی از فرمایشات خود در 28 بهمن سال 91 اینگونه بیان داشته اند: این را هم عرض بکنیم؛ این که من از بعضى مسئولان و سران کشور گله‌گزارى کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌اى راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌اى راه بیفتند علیه او شعار بدهند، بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم. 

بارها به کسانى که میتوانند جلوى این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانى که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نکنند. مى‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند.

حاشیه‌سازی در ⁧ روز قدس ⁩، مخالف رهنمودهای صریح رهبری بود

 معاون فرهنگی وزیر ارشاد به توهین علیه رییس‌جمهور در مراسم روز قدس واکنش نشان داد. سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در واکنش به توهین علیه رییس‌جمهور در مراسم روز قدس نوشت: حاشیه‌سازی در ⁧ روز قدس ⁩، مخالف منافع ملی و رهنمودهای صریح رهبری بود. مواظب باشیم که جنگ سالاران خارجی را امیدوار نکنیم.

عارف: شعارهای توهین‌آمیز همصدایی با دشمنان ملت است

رییس فراکسیون امید مجلس نسبت به اهانت صورت گرفته علیه رییس‌جمهوری و نایب رییس مجلس واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف‏ رییس فراکسیون امید مجلس و همچنین رییس شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز به ماجرای اهانت به رییس‌جمهوری و نایب رییس مجلس واکنش نشان داد.

عارف در واکنش به این اتفاق ناخوشایند توییت کرد: طرح شعارهای انحرافی و توهین‌آمیز توسط وحدت‌شکنان در راهپیمایی روز قدس، همسویی و همصدایی با دشمنان ملت است.

 شعار علیه خادمان ملت مصداق بارز دو قطبی‌سازی است

 عضو هیات رییسه مجلس نسبت به توهین به رییس‌جمهوری و نایب رییس مجلس در مراسم روز قدس امروز واکنش نشان داد. محمدعلی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس و نماینده تهران عضو فراکسیون امید نیز به اهانت‌های صورت گرفته علیه رییس‌جمهوری و نایب رییس مجلس واکنش نشان داد و در توییتر خود نوشت: شعار علیه رییس‌جمهور و دیگر خادمان ملت مصداق بارز دوقطبی‌سازی جامعه و تشبیه خادم به خائن است.
برچسب ها: شعار ، روحانی ، روز قدس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار