رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف در یزد از جمع‌بندی نهایی اصلاح‌طلبان تا روز شنبه برای معرفی کاندیدای واحد خبر داد. "> شنبه؛ معرفی کاندیدای واحد اصلاح‌طلبان
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۸

رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف در یزد از جمع‌بندی نهایی اصلاح‌طلبان تا روز شنبه برای معرفی کاندیدای واحد خبر داد.

به گزارش شوشان به نقل از فارس، علی‌اکبر اولیا در نشستی خبر در جمع اصحاب رسانه استان یزد با معرفی محمدرضا عارف به عنوان کاندیدایی برجسته و نخبه اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در پی اجماع نظر به روی کاندیدای واحد هستند که تا روز شنبه نتیجه نهایی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: دو کمیته، در مجموعه اصلاح‌طلبان کار خود را از اوایل هفته برای رایزنی با کاندیداها و رسیدن به جمع‌بندی در معرفی کاندیدای واحد شروع کردند که نتیجه به زودی مشخص خواهد شد.

نماینده پیشین مردم یزد در مجلس هشتم با بیان اینکه دکتر عارف پیشتر نیز گفته بود در صورتی که مجمع اصلاح‌طلبان نظر به اجماع بدهند از نظر جمع تمکین خواهد کرد افزود: اگر اصلاح‌طلبان به نتیجه برسند و ائتلاف کنند شانس پیروزی به مراتب بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه محمدرضا عارف مورد اعتماد رهبری و نظام است ادامه داد: وی از ابتدای انقلاب تاکنون در پست‌های کلیدی و مختلفی در نظام جمهوری اسلامی خدمت کرده است و به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که مورد اعتماد و منصوب رهبری هست فعالیت دارد.

اولیا بیان داشت: این مسئله نشان می‌دهد که دکتر عارف با حفظ ارزش‌های اصلاح‌طلبی توانسته است در چارچوب جمهوری اسلامی فعالیت کند و مورد وثوق مقام معظم رهبری باشد.

وی پیرامون حضور دکتر عارف در این دوره از انتخابات اظهار داشت: با وجود مخالفت برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه زمینه برای ورود کاندیدایی از این طیف مناسب نیست، محمدرضاعارف پا به عرصه گذاشت و با وجود فضای سنگینی که بر علیه اصلاحات حاکم بود کار خود را آغاز کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف ادامه داد: نظر دکتر عارف بر این بود که هرکسی بنا به تکلیف در قبال این آب و خاک وظیفه دارد و وظیفه هر طیف و حزب و گروهی حضور در عرصه انتخابات است.

وی یادآورشد: با گذشت زمان و پس از تایید صلاحیت‌ها بسیاری از اشخاصی که با این حضور مخالفت داشتند به گروه حامیان پیوستند و شاهد این هستیم که بدون وقفه مشغول فعالیت در ستادهای انتخاباتی هستند.

وی با اشاره به تعلل در کار ستادهای انتخاباتی و نیز وقفه کوتاه مدتی که در این عرصه افتاد عنوان کرد: دکتر عارف در اشاره‌ای به حضور آیت‌الله هاشمی و سیدمحمد خاتمی گفته بود در صورتی که هریک از آن‌ها در عرصه باشند نمی‌آید از این رو با آمدن هاشمی و اعلام کاندیداتوری وی تا زمان احراز صلاحیت، در کار برنامه‌ریزی ستادهای انتخاباتی و برنامه ریزی‌های تبلیغاتی وقفه ایجاد شد.

اولیا ادامه داد: با این وجود تا به امروز کمیته‌های ستاد اقدامات خود را دنبال کرده و برنامه‌های خود را پیش برده‌اند به طوریکه نشست‌های مختلفی با بازاریان، اصناف، صاحبان صنایع، پزشکان، فرهنگیان، جوانان و نخبگان و دانشجویان برگزار شده است.

وی در بخشی از سخنان خود به بیان برخی ویژگی‌های محمدرضا عارف پرداخت و گفت: با وجود پست‌های مختلفی که دکتر عارف در بعد از انقلاب تاکنون داشتند و به عنوان معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات کار می‌کرد اما در این مدت از هیچ رانتی استفاده نکرد.

نماینده مجلس هشتم افزود: وی در پاسخ به درخواست به شغل برادر کوچکتر خود که دارای تحصیلات دانشگاهی است او را به مغازه پدر برای اشتغال هدایت کرد در حالی که می‌توانست با رایزنی و استفاده از رانت برای او شغلی فراهم کند.

اولیا تصریح کرد: دکتر عارف مورد اجماع اصلاح‌طلبان است و مواضع دکتر عارف و دکتر روحانی به یکدیگر نزدیک است و طیف اصلاحات قطعا بر روی یکی از کاندیداها به اجماع خواهند رسید.

وی با اشاره به اجماع اصولگرایان در این دوره از انتخابات عنوان کرد: با اجماع کاندیداهای اصولگرا، احتمال اینکه انتخابات به مرحله دوم کشیده شود زیاد است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار