اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
نوشتاری از کیانوش راد
روحانيون سرشناس ِ استان نيز مي توانند با رويكرد اعتدالي در اظهارات و مواضع خود ، به تاثير گذاري بيشتر خود خصوصا در ميان جوانان ، حركت هاي اميدواركننده اي را بنا نهند.
شوشان: کیانوش راد در مطلبی نوشت: امام جمعه موقت اهواز  در خصوص ناسزاگويي گروه افراطي ِ مخالف دولت در روز قدس  ، سخن حقي را در گفتگو با شوشان گفته است. امام جمعه موقت اهواز در این مصاحبه با انتقاد از رفتارهای افراطی عده ای در راهپیمایی امروز در تهران گفته است که "دشمن تمام رفتارهای ما را رصد می کند و مترصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین هر نوع حرکت افراطی به شدت محکوم است و کسی نباید به خود اجازه دهد تا فضایی را ایجاد نماید که دشمن از آن سوءاستفاده نماید."

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه شعار عده ای علیه رییس جمهور در راهپیمایی روز قدس به هیچ وجه صحیح و درست نبود ، گفت: "حق اعتراض برای همگان محفوظ است اما امروز در راهپیمایی روز قدس حرکت نادرستی و بسیار بدی از سوی عده ای صورت گرفت ."

روحانيت  اگر در كنار مردم و در كنار راي اكثريت مردم از خواست مردم و از دولت برآمده از راي مردم باشد ، مي توان به اثر گذاري هاي اين نهاد اميدوار بود. روحانيون خوش نام و مورد وثوق مردم ،  در گذشته در حل و فصل بسياري از درگيري هاي محلي كاركرد مثبت داشت. اگرچه همچنان اين نقش را دنبال مي كنند اما بايد بپذيريم كه شاهد آن  هستيم كه از كاركردهاي مثبت خويش فاصله مي گيرند. 

در موضوع اختلافات برخي از طوايف كه منجر به كشتار تعدادي از مردم بيگناه شد، روحانيون استان مي توانستند موثرتر عمل كنند.   روحانيت صرفا پاسدار مناسك و شعائر مذهبي و نيست ، روحانيت در ايران پاسدار آزادي ، عدالت و انصاف بايد باشد و  تنها با اين روش به جذب جوانان بايد اميدوار باشند. 

مواضع آقاي  حسن زاده امام جمعه اهواز ،  از اين جهت كه به موقع موضع گيري كردند و ضمن تاييد حق منتقدان در هر گروه و جناحي خواستار عمل به قانون و دوري از قانون شكني افراطيون مخالف دولت شدند قابل تقدير است. 

در گذشته نيز موضع معتدل آقاي حسن زاده امام جمعه موقت اهواز ، در برابر هاشمي رفسنجاني را مي توان به عنوان يكي از دلايل توجه و استقبال  نيروهاي سياسي استان قرار گرفت. 

روحانيون سرشناس ِ استان نيز مي توانند با رويكرد اعتدالي در اظهارات و مواضع خود ، به تاثير گذاري بيشتر خود خصوصا در ميان جوانان ، حركت هاي اميدواركننده اي را بنا نهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار