شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
گزارش شوشان از جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در خوزستان / از جلسه محسن رضایی : ظرفیت استانی برای رفع مشکلات خوزستان کافی نیست / هر سال با یک مشکل بزرگ در خوزستان مواجه می شویم / جاذبه های سرمایه گذاری در خوزستان کم شده است / باید قبل از ایجاد بحران و مشکل در خوزستان ، پیشگیری کرد / خوزستان نقش ویژه ای در امنیت ملی و درآمد کشور بازی می کند
در چند سال اخیر شرایط زندگی در استان سخت تر شده و روز به روز بدتر می شود. این سخت شدن زندگی باعث کمتر شدن جاذبه های سرمایه گذاری می شود...
 

شوشان: دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام در نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که در استانداری خوزستان برگزار شد ، در توضیح چرایی حضور خود در استان و جلسه اقتصاد مقاومتی گفت: در چند سال اخیر شرایط زندگی در استان سخت تر شده و روز به روز بدتر می شود. این سخت شدن زندگی باعث کمتر شدن جاذبه های سرمایه گذاری می شود و تمام برنامه ها را به هم می ریزد.

رضایی ادامه داد: در این جلسه حاضر شدم تا اگر در این زمینه توضیحی وجود دارد ارائه کنید و اگر نیست طرح سوال کرده باشم، باید در مورد سریال سخت شدن زندگی در استان گفتگو کنیم تا اگر پیشنهادی وجود دارد در تهران آن را پیگیری کنیم. با ظرفیت های استان نمی توانیم مشکلات موجود را برطرف کنیم و این سخت شدن شرایط زندگی تبدیل به یک دغدغه شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام از لزوم کنترل کردن سخت تر شدن شرایط زندگی صحبت کرد و افزود: استان در 5 سال اخیر با شرایط سختی رو به رو بوده است و این شرایط هم در جذب سرمایه و هم در حفظ سرمایه موثر است. موضوع دیگری که این شرایط سخت رقم زده است مهاجرت سرمایه انسانی است که می تواند در بلند مدت همه طرح ها را با شکست مواجه کند.

وی اضافه کرد: گرمای هوا و مشکل گرد و غبار فارغ از آنکه عامل انسانی در آن دخیل باشد یا نباشد زندگی را سخت کرده است، اگر شرایط کنونی را 5 سال پیش تصور می کردیم می توانستیم جلوی وقوع این سخت شدن را بگیریم، حال که پیش بینی نکردیم باید جلوی سخت شدن آن را در 5 سال آینده با بررسی های لازم بگیریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام در توصیف اهمیت استان خوزستان گفت: خوزستان نقش ویژه ای در امنیت ملی و درآمد کشور بازی می کند و همچنین جمعیت قابل توجهی در آن زندگی می کند، لذا باید نگرانی در این زمینه ها را جدی گرفت و مشخص شود که چه کارهایی برای رفع این سختی ها در استان توسط مسئولین و در مرکز به وسلیه ما قابل انجام است. البته مشکل هر کجای کشور به وجود بیاید مانند روستاهای زابل که زیر طوفان شن رفتند نگرانی ما را در پی دارد چرا که همه هم وطنان ما هستند.

محسن رضایی گفت: رقابت زمانی شکل می گیرد که هزینه ها را کاهش دهیم و کیفیت را بالا ببریم، در این زمینه طرح پنجره واحد مجازی برای کاهش زمان صدور مجوزها و داشبورد مدیریتی که استفاده آن در شفاف سازی آمار و ارقام برای تجزیه و تحلیل است، کار ارزنده ای است که در این جلسه به آن اشاره شده است و در حال تدوین و بهره برداری در استان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام با تاکید مجدد بر بررسی چرایی سخت شدن زندگی در استان و کنترل آن در آینده استان، گفت: باید توجه داشت با همه تلاش هایی که می شود در نهایت همه بحث ها به انسان بر می گردد، اگر نتوانیم انسان مصرفی را به به یک اسنان تولیدی و خلاق تبدیل کنیم باز همین وضعیتی که صد سال در این استان نفت وجود دارد و پول های کلانی که آمده و رفته است تکرار خواهد شد. اگر غیر از این بود خوزستان باید یکی از پیشرفته ترین استان ها نه در ایران بلکه در کل جهان بوده باشد.

وی ادامه داد: پول هایی که به استان آمده است منجر به انسان خلاق و توانمند نشده است، لذا باید تولید انسان خلاق و مولد به یک کار جهادی تبدیل شود و فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان تقویت شود و تنها نگاه به استخدامی های دولت برای اشتغال در بین جوانان ما نباشد. نمونه ای از فرهنگ خودباوری در همین جریان عملیات موشکی بر علیه گروه تروریستی داعش نشان داده شد که مقدمه این توانایی و خودباوری از تحریم کشور در سال 62 شروع شده است. کافی بود شلیک این موشک ها به هدف نمی خورد و 40 نفر افراد عادی کشته می شد تا جوی بر علیه ما ایجاد می شد، ولی توانایی و خود باوری ایرانی به هدف خورد و اقتدار ملی را نشان داد.

رضایی تربیت انسان خود باور را مستلزم تلاش همه نهادها دانست و افزود: دولت، حوزه علمیه، روحانیون در خودباوری جوانان تلاش کنند، چرا که زحمتی که مسئولان می کشند یک طرف است و جوانان خودباور که مکمل این تلاش هاست در طرف مقابل قرار دارد. اگر در این زمینه قدم برداریم صدها انسان خلاق و نوآور از دل این بچه ها بیرون می آید.






























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار