شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور : تجهیزات تصفیه آب مورد تائید آبفا نیست / گر فیلترهای این دستگاه ها به موقع تعویض نشود، موجب رشد باکتری ها و جلبک ها می شود / به هیچ وجه استفاده از دستگاه های تصفیه آب را توصیه نمی کنیم
دستگاه های تصفیه آب که در رسانه ها تبلیغ می شود،‌ مورد تائید صنعت آب و فاضلاب و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیست
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دستگاه های تصفیه آب که در رسانه ها تبلیغ می شود،‌ مورد تائید صنعت آب و فاضلاب و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیست زیرا ما نظارتی بر کیفیت آب تولیدی اینها نداریم.

وی ادامه داد: در استفاده از این تجهیزات، قبل از اینکه آب تصفیه یا از غشاءها رد شود باید کلر باقیمانده آب حذف شود، چرا که کلر به این تجهیزات آسیب می رساند؛ ‌بنابر این آبی که داخل این مجموعه است، فاقد کلر است.

جانباز گفت: اگر فیلترهای این دستگاه ها به موقع تعویض نشود، موجب رشد باکتری ها و جلبک ها می شود و نمونه هایی از این تجهیزات تاکنون داشته ایم که مانند عامل بیماری زا عمل کرده است.

وی اطمینان داد آبی که در شبکه توزیع می شود، قابل شرب است و گفت: استفاده از این تجهیزات حتما باید با نظارت های کامل و تعویض به موقع فیلترها باشد؛ اگر فیلترها به موقع تعویض نشوند می توانند بیماری زا باشند.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: به طور خاص در تهران ما به هیچ وجه استفاده از دستگاه های تصفیه آب را توصیه نمی کنیم؛ آب تهران از لحاظ گوارایی هم مطلوب است و من تعجب می کنم که برخی از شهروندان ما از این تجهیزات استفاده می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار