اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
دانایی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی خوزستان در گفتگو با شوشان:
با پیگیری های مستمر دولت در خصوص مباحث دیپلماسی و استفاده از ظرفیت سازمان ملل و کشورهای عضو کنوانسیون مقابله با بیابان زایی سازمان ملل و در راستای پیگیری مسائل مربوط به گرد و غبار با منشا خارجی که 21 استان کشور را تحت تاثیر قرار می دهد یک همایش بین المللی در تهران برگزار شد.
شوشان: عبدالرضا دانایی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اهداف سفر هیاتی از کشورهای خارجی در روز سه شنبه 13 تیرماه و بازدید از اقدامات انجام شده در مقابله با بیابان زایی انجام شده در مناطق استان رابیان کرد و گفت: با پیگیری های مستمر دولت در خصوص مباحث دیپلماسی و استفاده از ظرفیت سازمان ملل و کشورهای عضو کنوانسیون مقابله با بیابان زایی سازمان ملل و در راستای پیگیری مسائل مربوط به گرد و غبار با منشا خارجی که 21 استان کشور را تحت تاثیر قرار می دهد یک همایش بین المللی در تهران برگزار شد.


دانایی ادامه داد: در کنار این همایش بنا است بازدیدهایی از اقدامان انجام شده در مقابله با بیابان زایی توسط کشورهای شرکت کننده در همایش ( اکوادور، عراق، تاجیکستان، ترکیه و آمریکا) و محققان سازمان ملل و تعدادی دیگر از کشورها فردا سه شنبه 13 آبان از غرب استان و در محدوده شهرستان های دشت آزادگان و بستان و هویزه انجام شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و هماهنگی منابع طبیعی و محیط زیست حدود 20 نفر از این مناطق بازدید می کنند تا پل ارتباطی بین کشور ما، سازمان ملل و کشورهایی که می توانند روی گرد و غبار بین المللی تاثیر گذار باشند برقرار شود.

همچنین مقرر شد از دشت آزادگان و بستان و مناطقی که مالچ پاشی، نهال کاری و ریزگردها کنترل شده بازدید بعمل آید و در ادامه از بخش داخلی هورالعظیم و قسمت های آبگیری شده بازدید کنند. در نهایت در جلسه ای با حضور استاندار و کارگروه مقابله با گرد و غبار استان، موارد و اقدامات لازم را مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی حجم کار انجام شده بیابان زایی در منطقه را 15 هزار هکتار با استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت مردمی عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف اصلی بازدید این است که تاثیرات منفی گرد و غبارهایی را که منشا خارجی دارند را به گوش کشورهایی که این گردغبار از آنجا بلند می شود مانند عراق، عربستان، سوریه، کویت و اردن برسانند تا منجر به یک برنامه ریزی بین کشورها برای مقابله شود. در واقع هدف اصلی ما بزرگ نمایی تاثیر گرد و غبارها بر استان و مناطق کشور است تا کشورها را ملزم به همکاری کرده باشیم.

دانایی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این بازدید استفاده از نظرات و تجربیات سایر کشورها در جهت تکمیل در بخش بیابان زدایی و کنترل کانون های درون استانی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار