شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۳
واکنش به هتک حرمت صحابه پیامبر مکرم اسلام
حجت الاسلام فياضی
رئيس شوراي سياست گذاري ستاد مركزی روحانی

﴿ادعُ إِلى سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبيلِهِ وَهُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدينَ﴾ النحل: ١٢٥/

بنابر اخبار رسيده در ديداري كه جمعي از اعضاي ستاد انتخاباتي رياست محترم جمهور با استاندار محترم استان ازادانديش وازاده پرورخوزستان قهرمان داشته اند ٬ فردي از حاضرين در جلسه انهم بدون هماهنگي و گرفتن وقت قبلي بابيان كلماتي موهن به ساحت صحابي عاليقدر و بلندمرتبه رسول مكرم اسلا حضرت سلمان محمدي رض اسائه ادب نموده والحمدلله درهمان جلسه با جواب شافي و كافي استاندار و ديگر حاضران در جلسه مواجه شده و محكوم گرديد.

اينجانب نيزاين اهانت اشكار را كه بهترين گواه جهل و ناداني گوينده اش مي باشد شديدا محكوم مينمايم. اما آن چيزي كه دراين ميان جالب توجه و امعان نظر مي باشد عكس العملها و واكنش هايي است كه ازجانب عده اي اپورتونيست و مترصد فرصت و بصورت مغرضانه و غيرمنصفانه به انحا مختلف اظهار و ابراز شده كه هيچ ربطي به اصل موضوع ندارد.

اينكه عده اي بخواهند نظر شاذ و نامأنوس فردي از يك مجموعه را به تمام كلوني تعميم دهند مصداق تام و تمام ماهي گرفتن از آب گل الود مي باشد و برخلاف موازين اخلاقي وارزشهاي ادعايي اين اقايان است و دقيقادر تضاد با خلق و خو و منش صحابي جليل القدر جناب سلمان محمدي ميباشد.

نكته اي كه دراين ميان به فراموشي سپرده شده اصل اصيل و گران سنگ"كرامت انسان"وبالاخص انسان مؤمن است و اين كرامت انساني و تكريم انسان "سلمان"و غير"سلمان" نميشناسد.البته من درصدد انكار مراتب فضل و فضيلت افراد و مصاديق نيستم (فضلنابعضهم علي بعض) بلكه درصدد بيان وجه جامع اين مصاديق ميباشم و ان انسان است. پس چطور مي شود كه وقتي به سلمان اهانت ميشود همه گريبان چاك ميزنند؟ والبته بسيار بجاهم ميباشد؛ امااين همه اهانت به انسان هاي ديگر ميشود و كسي ازاين اقايان دم و قلم نمي جنبانند و بيان و بناني ندارند؟! آياانسان و انسانيت هم جناحي شده؟!

چراوقتي خيل عظيمي از مردم خس وخاشاك ناميده شدند كسي عرق دينيش تكاني نخورد؟! چرا وقتي از پشت تريبون ميليون ها انسان راگوساله و بزغاله ناميدند كسي از اين اقايان غيرت دينيش گل نكرد؟! چرا زماني كه احمدي نژاد هوگو چاوز شرابخوار را از اصحاب امام زمان ناميد و از كساني برشمرد كه با او ظهور خواهد كرد كسي اعتراضي نكردوبيانيه اي نداد؟! ايا امر به معروف و نهي از منكر هم جناحي شده است؟! چرا و هزاران چرا؟! براستي كه انسان و انسانيت از وجود چنين افرادی عرق شرم برپيشانيش مي نشيند.

اگر حضرت سلمان بخاطر دين و ايمانش تكريم مي شود پس چرااين تكريم را از ديگران دريغ ميكنيم؟! چرا در روز قدس به منتخب محبوب ملت توهين ميشود اما اين اقايان بيانيه اي نميدهند؟! آياسلمان مسلمان است و دكتر روحاني مسلمان نيست؟! آيااو مؤمن است واين يكي نيست؟!


متأسفانه و سوگمندانه دين هم دراين آشفته بازار سياست ابزار و دست آويز تصفيه حسابهاي شخصي و جناحي گرديده غافل ازاينكه برخوردهاي گزينشي و دوگانه وبه عبارتي يك بام و دو هوا نه تنها دين و دين محوري را تقويت نميكند بلكه روز به روز بر بدبيني مردم نسبت به اين محوشدگان جاه ومنصب مي افزايد.

دراين ميان جمعي نيز فرصت را براي انتقام گرفتن و جبران شكست خويش درانتخابات رياست جمهوري مناسب ديدند و به رئيس جمهور محترم و نماينده عالي دولت دراستان طعنه وكنايه زدند.

در خاتمه بايد بگويم كه براي جلوگيري و واكسينه كردن جامعه از چنين ناهنجاريهايي ‌بايد فرهنگ سازي نمود و ازراه تهديد و ارعاب و دادگاهي كردن درگام اول دوري گزيد تا نتيجه معكوس ببار نداشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار