شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
رییس اداره محیط زیست اهواز در گفتگو با شوشان : آلودگی صبح امروز در اهواز ناشی از سوزاندن نیزارها بود / میزان آلودگی کلانشهر اهواز از حد استاندارد عبور کرده است
در ضلع شرقی اهواز و پشت محدوده ی فعالیت بنکداران و ضلع جنوبی شرکت فولاد خوزستان یک نیزار وجود دارد...
شوشان: صبح امروز شهروندان اهوازی موارد متعددی از آلودگی ناشی از نوعی گیاه سوخته شده را به صورت لکه های سیاه در سطح معابر و پشت بام خانه هایشان مشاهده کردند که  بر دیگر نگرانی هایشان افزود. در برخی از رسانه ها اینگونه مطرح شد که این سوختگی ها ناشی از سوزاندن مزارع نمیشکر است. 

در همین زمینه رییس اداره محیط زیست اهواز در گفتگو  با شوشان گفت:  با توجه به اینکه فصل برداشت نیشکر از برج هشت آغاز می شود بنابراین آلودگی که صبح امروز در سطح شهر مشاهده شد مربوط به سوختن مزارع نیشکر نبود. 

علی بنی عگبه افزود : در ضلع شرقی اهواز و پشت محدوده ی فعالیت بنکداران و ضلع جنوبی شرکت فولاد خوزستان یک نیزار وجود دارد که که متاسفانه عده ای از شهروندان ناآگاه و ناشناس به آتش زدن نیزار اقدام کردند و به دلیل دمای بالای حرارت گرما این آتش سوزی در نیزار گسترش یافت . 

وی ادامه داد: نیروهای محیط زیست بلافاصله با شناسایی و حضور در محل با کمک نیروهای آتش نشانی این آتش سوزی را مهار نمودند ولی به دلیل وسعت این نیزار  و شرایط خاص آن خاموش نمودن آتش قدری با کندی پیش رفت . 

رییس اداره محیط زیست اهواز با بیان اینکه میزان آلودگی کلان شهر اهواز از حد استاندارد عبور نموده است تاکید کرد : کلان شهر اهواز بیش از این تحمل افزایش آلایندگی ها را ندارد بنابراین ضرورت دارد شهروندان اهواز در حفظ محیط زیست سالم شهری مشارکت کنند و آگاهی های زیست محیطی خود را افزایش دهند و از آتش زدن زباله ها و خار و خاشاک در پیرامون محیط شهری  خودداری کنند . 

وی گفت : نقش رسانه های استان در پیشبرد اهداف آگاه سازی و اطلاع رسانی آموزش های محیط زیست شهری به شهروندان  می توانند گام های موثری بردارند


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار